K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Må jeg arbejde lidt? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=36152)

snoozz 17-02-2018 06:14

Må jeg arbejde lidt?
 
Er under 40 på førtidspension.

Må jeg gerne tage et lille job? Tænker på en avisrute i lokalområdet, som tager max 1 time 1 gang om ugen?

Eller må man ikke det? Ved ikke om jeg magter det, men kunne da være meget rart at have bare lidt at komme ud af døren for udover at handle dagligvarer...?

jjsonn 17-02-2018 10:52

Det må du gerne men måske vil kommunen kikke lidt,

Men der er ingen der kan vintre dig i det, du må jo gerne tjene lidt

KageØre 17-02-2018 10:58

Citat:

Oprindeligt indsendt af snoozz (Send 361501)
Er under 40 på førtidspension.

Må jeg gerne tage et lille job? Tænker på en avisrute i lokalområdet, som tager max 1 time 1 gang om ugen?

Eller må man ikke det? Ved ikke om jeg magter det, men kunne da være meget rart at have bare lidt at komme ud af døren for udover at handle dagligvarer...?

Du må gerne arbejde, arbejdets art og længde skal ses i forhold til arbejdsevnen på tilkendelse tidspunktet
Dvs...
Er du tilkendt pension med en restarbejdsevne på 2 timer, skal du holde dig der under.
Desuden skal arbejdet være foreneligt med dit handicap.

Man kan både ansættes som skånejob og på almindelige vilkår.
Man er forpligtiget til at meddele kommunen, hvis man tror arbejdsevnen har ændret sig, hvad enten man ønsker at udnytte arbejdsevnen eller ej.

snoozz 18-02-2018 03:12

Der blev ved førtidspensionen ikke som sådan taget stilling til en evt resterende erhvervsevne (har ikke været i arbejdsprøvning, resourceforløb og alt det der). Fik den her i sommeren 2017.

Så umiddelbart må jeg gerne? - også uden det bliver modregnet?

KageØre 18-02-2018 09:49

Citat:

Oprindeligt indsendt af snoozz (Send 361523)
Der blev ved førtidspensionen ikke som sådan taget stilling til en evt resterende erhvervsevne (har ikke været i arbejdsprøvning, resourceforløb og alt det der). Fik den her i sommeren 2017.

Så umiddelbart må jeg gerne? - også uden det bliver modregnet?

Som sagt kommer det an på hvad grundlaget for pension er, det skal stå i tilkendelse.

Vovse 18-02-2018 17:21

Citat:

Oprindeligt indsendt af snoozz (Send 361523)
Der blev ved førtidspensionen ikke som sådan taget stilling til en evt resterende erhvervsevne (har ikke været i arbejdsprøvning, resourceforløb og alt det der). Fik den her i sommeren 2017.

Så umiddelbart må jeg gerne? - også uden det bliver modregnet?

Så vidt jeg husker er det et sted mellem 60 og 70.000 kr. du må tjene om året før de begynder at modregne.
Og det er lige meget, om indtægten kommer fra arbejde, renter el.l.

Citat:

Oprindeligt indsendt af KageØre (Send 361525)
Som sagt kommer det an på hvad grundlaget for pension er, det skal stå i tilkendelse.

Grundlaget for tilkendelse af pension har, mig bekendt, ingen betydning i forhold til modregning.

Men grundlaget for tilkendelse af pension har relevans i forhold til hvor meget man arbejder.

KageØre 18-02-2018 17:31

Citat:

Oprindeligt indsendt af Vovse (Send 361537)
Grundlaget for tilkendelse af pension har, mig bekendt, ingen betydning i forhold til modregning.

Men grundlaget for tilkendelse af pension har relevans i forhold til hvor meget man arbejder.

Jeg har ikke kommenteret på de økonomiske forhold, kun i forhold til om man må arbejde.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:15.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension