K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Hjælp til ankesag (https://www.k10.dk/showthread.php?t=23982)

Nøgne tær 29-10-2013 18:05

Citat:

Oprindeligt indsendt af Webmaster (Send 287723)
Tja din sag burde jo ligge lige for...men men....

Nu er der imellemtiden jo kommet nogle nye regler...så måske du kunne forsøge dig med at søge en §17 på det foreliggende grundlag....

Hvem ved...måske du kan komme i betragtning til et ressourceforløb...når du nu ikke kan få den førtidspension...

Hvis du kan komme i et ressourceforløb ja så skal der jo ligge en plan med det...så der måske kan ske lidt mere i din sag...

Men det er sg svært at svare på når du jo burde få den førtidspension...

Lige nøjagtig mine ord...

For når man sidder uhjælpeligt fast, så må der noget andet til, og de giver ressourceforløbene mulighed for.

Vovse 29-10-2013 19:40

Citat:

Oprindeligt indsendt af LM Fyn (Send 287719)
Har lige talt med den sociale retshjælp som har gennemlæst min stævning og de mener ikke at jeg får fri proces!!!?

Har du ikke længere din egen advokat på sagen?:confused:

Denne kender jo din sag mere indgående.

LM Fyn 29-10-2013 19:43

Citat:

Oprindeligt indsendt af Nøgne tær (Send 287731)
Lige nøjagtig mine ord...

For når man sidder uhjælpeligt fast, så må der noget andet til, og de giver ressourceforløbene mulighed for.



I mine øjne giver det ikke mening at begynde et ressourceforløb, det forlænger bare den periode hvor jeg kan få mere stress over en endelig afgørelse, jeg orker ærlig talt ikke at skulle ud i en masse forløb engang mere.

Bare tanken gør at jeg ikke kan sove og det holder mig vågen det meste af natten.

Citat:

Oprindeligt indsendt af Vovse (Send 287740)
Har du ikke længere din egen advokat på sagen?:confused:

Denne kender jo din sag mere indgående.



Jo men min egen advokat vidste ikke om der ville bevilges fri proces 100% og så tænkte jeg at jeg ville snakke med den sociale retshjælp, der hvor jeg startede og her mener man ikke at jeg får fri proces, fordi så kunne ALLE jo bare gå den vej og få deres pension???

Når jeg lige læser hvad hun sagde, så giver det vel ikke helt mening? Der er jo grund til at man kan søge fri proces!

Men sagen ligger jo lige til højre benet, lige til at sparke i mål.

Jeg har også læst et sted at mange får afslag på fri proces, lige som BAN også giver afslag på en del.... :mad::mad::mad:

Så er der min fagforening tilbage, men dem tror jeg ikke meget på, de har virket usikre og faktisk givet kommunen lidt medhold i deres afslag:mad::mad::mad:

Men livet går videre... Håber jeg da....

Jeg kan bare slet ikke overskue når der ikke ligger en deadline for noget og med et RS forløb så kan der gå op til 5 år og det holder min psyke absolut ikke til :-(:-(

Vovse 29-10-2013 19:55

Citat:

Oprindeligt indsendt af LM Fyn (Send 287742)
Jo men min egen advokat vidste ikke om der ville bevilges fri proces 100% og så tænkte jeg at jeg ville snakke med den sociale retshjælp, der hvor jeg startede og her mener man ikke at jeg får fri proces, fordi så kunne ALLE jo bare gå den vej og få deres pension???

Jeg mener det må være klogest, at du holder dig til din egen advokat. Denne har indsigt i din sag.

Jeg ved godt det kan være svært, bare at vente, men jeg tror du skal være varsom med, at sætte for meget igang.
Nogle gange, så kan man, i sin iver efter, at få gang i tingene, få det hele forplumret.

LM Fyn 29-10-2013 20:05

Citat:

Oprindeligt indsendt af Vovse (Send 287743)
Jeg mener det må være klogest, at du holder dig til din egen advokat. Denne har indsigt i din sag.

Jeg ved godt det kan være svært, bare at vente, men jeg tror du skal være varsom med, at sætte for meget igang.
Nogle gange, så kan man, i sin iver efter, at få gang i tingene, få det hele forplumret.



Ja, det er selvfølgelig rigtig nok, men når man ved hvor rådne de systemer i dag er, det er jo stort set alle der får afslag, så bliver man bekymret.

Dog kan jeg trøste mig med at jeg ikke tror at juristen fra den sociale retshjælp har så megen erfaring!

Hun virker ung og ikke så erfaren på det område, jeg mener nemlig at hun startede med at lægge ud at den lå lige i skabet, men nu, noget tid efter ja så kan det dårligt lade sig gøre.

Jeg ved sku snart ikke.


Lige en anden ting, jeg var ved min nye læge i fredags for at få lavet en LÆ 265 og han kender mig ikke og derfor snakkede vi lidt frem og tilbage, men jeg sagde at han skulle kigge i mine papirer som jeg havde med (alle læge papire osv) men det virkede han ikke synderligt interesseret i???

Kan jeg ikke kræve at læse hvad han skriver inden han sender den til kommunen?

Jeg følte mig absolut ikke tryg ved det.!

Jeg spurgte om jeg ikke kunne få en kopi tilsendt, men fik afvide at den kom til at ligge på sundhed.dk!!!!

Webmaster 30-10-2013 02:56

Nu mener jeg heller ikke at du på den måde ville have godt af et ressourceforløb....

Men hvis du kigger på din sag....og den er oplagt til en førtidspension.....men den er nægtet...

Der sker INTET i sagen....

Ja det værste der kan ske for dig...det er at der sker intet i din sag...

Så i mangel af at du kan få den førtidspension og for at din sag ikke skal gå fuldstændig i stå....ja så kunne et ressourceforløb gøre at du langsomt nærmede dig den førtidspension...som du burde have fået...

Nu kan ressourceforløb laves så der kræves absolut et minimum af dig....altså så nærmest hvem som helst vil kunne klare det....

Ja man kan endda give en lang pause i et ressourceforløb...

Men det der må tælle for dig i din situation....det må være at der sker noget i din sag og at du kommer tættere på en førtidspension...

Tro mig...du vil ikke få det bedre af at din sag står bomstille...

Jeg kan virkelig ikke se hvad man ellers skulle kunne gøre i din sag....hvis man skal holde gang i den...

Vovse 30-10-2013 08:12

Citat:

Oprindeligt indsendt af Webmaster (Send 287770)
Nu mener jeg heller ikke at du på den måde ville have godt af et ressourceforløb....

Men hvis du kigger på din sag....og den er oplagt til en førtidspension.....men den er nægtet...

Der sker INTET i sagen....

Ja det værste der kan ske for dig...det er at der sker intet i din sag...

Så i mangel af at du kan få den førtidspension og for at din sag ikke skal gå fuldstændig i stå....ja så kunne et ressourceforløb gøre at du langsomt nærmede dig den førtidspension...som du burde have fået...

Også min tanke.

Jeg tænker også, at hvis man kan se, at man nærmer sig er ressourceforløb, så kan man måske også selv gøre sig nogle overvejelser m.h.t. om der er en eller anden form for behandling ell.l., som man kunne forestille sig, at prøve.

Måske har man fået kendskab til en eller anden form for terapi, som man ikke har råd til, så kan man jo foreslå det, som en del af ressourceforløb.

Men jeg ved slet ikke, om det fungerer på den måde.:confused:

LM Fyn 30-10-2013 11:09

Citat:

Oprindeligt indsendt af Vovse (Send 287778)
Også min tanke.

Jeg tænker også, at hvis man kan se, at man nærmer sig er ressourceforløb, så kan man måske også selv gøre sig nogle overvejelser m.h.t. om der er en eller anden form for behandling ell.l., som man kunne forestille sig, at prøve.

Måske har man fået kendskab til en eller anden form for terapi, som man ikke har råd til, så kan man jo foreslå det, som en del af ressourceforløb.

Men jeg ved slet ikke, om det fungerer på den måde.:confused:


Ja det er vel snart eneste vej tilbage, men der er jo ENDELØST og det er jo det jeg ikke magter, jeg har haft ro i noget tid, men så fik jeg den besked om at der ikke menes at jeg ville kunne få fri proces!!!

Men jeg ser om jeg ikke godt kan tage den med ro, der er ikke andet for.

På den anden side, drømmer jeg om et job men kan slet ikke se hvor jeg skal starte og hvad det skal være, men det er så usikkert det hele.

Jeg har sagt at jeg gerne ville uddanne mig til psykoterapeut, for der arbejder man med sig selv og det er nok det jeg har brug for.

MTVRV1 30-10-2013 11:55

er enig i at ressourceforløb er løsningen og ja det skal laves så der kræves absolut et minimum af dig. men det skal kommunen også tildele dig, det er ikke nemt og få sådan uden videre.
når du nu er under de nye regler, så kræver det faktisk et eller flere ressourceforløb
før kommunen kan tage stilling om der skal gives en pension.

når du siger du gerne vil uddanne dig psykoterapeut til kommunen. så kan det virke negativt på en sagsbehandler i forhold til pension.
hvis din sag ligger 100 procent op ad en førtidspension, så burde det nemlig ligge helt fast at du netop ikke kan tage uddannelse. du burde faktisk ikke have nogen tanker omkring uddannelse eller job. lidt hårdt sagt, men du burde bare ikke selv være tvivl på nogen måde.
efter de nye regler, skal ens funktionsevne være noget mere nedsat end reglerne fra 2012.
ens arbejdsevne skal være nul og absolut nul.

vi har alle en drøm om arbejde, selv os som er tildelt en pension.
men man må bare acceptere at den mulighed er udtømt
som også er grunden til man er tildelt en pension

Nøgne tær 30-10-2013 12:00

Citat:

Oprindeligt indsendt af LM Fyn (Send 287788)
Jeg har sagt at jeg gerne ville uddanne mig til psykoterapeut, for der arbejder man med sig selv og det er nok det jeg har brug for.

Her hopper kæden lige af for mig...

Du går rettens vej for at overbevise kommunen om at du ikke kan arbejde, du siger til kommunen du godt mener du kan uddanne dig ??? :confused:
Det hænger ganske enkelt ikke sammen.
Hvis du vil opnå noget som helse, må du vælge hvilket "spor" du vil køre, ellers risikerer du at alting aldrig bliver til noget.

I et ressourceforløb kan indgå mange ting.
Du har selv talt om at komme igang med træning og cykling, du har talt om at du har behov for en hund til trykhed, som du selv skulle træne, begge dele kunne du forhøre dig om kunne indgå i et forløb.

Du bør vide at uddannelsen til psykoterapeut er ikke noget man tagerfor at reparere sig selv.
Det er en krævende uddannelse.
Og kommunen vil jo komme bagefter og sige at du nu har en uddannelse og bare kan gå ud og bruge den.

Derimod kunne du måske i et ressourceforløb få bevilliget en psykolog hvis det er det du har behov for.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:56.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension