K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Førtidspension regler. (https://www.k10.dk/showthread.php?t=14525)

Ouzo 29-09-2010 11:45

Førtidspension regler.
 
Hej alle herinde.
Gode råd søges :)
Jeg står til snart at få førtidspension, kroppen er ikke hvad den har været og min tid, som fleksjobber slutter nok snart.
Min skade er sket ved en arbejdsulykke, så jeg får løbende udbetalinger.
Mit spørgsmål er, når dagen kommer, hvor jeg skal over på førtidspension, regner forsikringsselvskabet mit nye månedlige beløb ud fra, når kommunen har modregnet min kones indtægt eller siger de bare, at man får det beløbet, som når man er gift. Før kommunens indgriben ?

v.h.
Ouzo

heltinde 29-09-2010 13:59

Jeg synes, at det lyder til, at du spørger om forhold, kun dit forsikringsselskab og dig kender til. Der står sikkert noget i forsikringsbetingelserne, men jeg vil gætte på, at det nok er meget lettere at ringe til dem.

Mvh. heltinde

Peppe 29-09-2010 22:51

Hej Ouzo :)

Her er lige et uddrag af regler om førtidspension!

Citat:

Nedsættelse af din førtidspension

Din førtidspension bliver beregnet i forhold til din økonomiske situation. Det har derfor betydning for din førtidspension, hvor meget du og din eventuelle ægtefælle eller samlever tjener ved siden af din pension.

Det betyder også noget, om du eller din ægtefælle/samlever har andre indtægter, fx andre pensionsindtægter eller renteindtægter.

De supplerende indtægter, som kan få betydning for størrelsen af din førtidspension, er:

* indtægt ved personligt arbejde - løn, honorar mv.
* udbetalinger fra arbejdsmarkedspensioner og individuelle pensioner, fx ratepension
* underholdsbidrag og andre løbende ydelser, fx erstatninger
* anden indkomst ud over førtidspensionen, du skal betale skat af
* aktieindkomst
* positiv kapitalindkomst
Kunne måske tro at dine løbende udbetalinger kommer ind under supplerende indtægt. Hvilket vil sige de bliver indraget i udregningen af pension.

Citat:

Hvis din partner er pensionist

Er du gift eller samlevende med en pensionist, kan I sammenlagt have supplerende indtægter op til 105.500 kr. om året (2010), før det påvirker din pension. Din førtidspension bliver sat 15 kr. ned, for hver 100 kr. jeres samlede indtægt er højere end 105.500 kr. (2010).

Din partners supplerende indtægter kan højst indgå med 327.100 kr. (2010).

Hvis din partner ikke er pensionist

Er din partner ikke pensionist, skal kommunen se bort fra de første 166.104 kr. (2010), din partner tjener. Herefter kan I sammenlagt have supplerende indtægter på op til 105.500 kr. om året (2010), før det påvirker din pension. Din førtidspension bliver sat ned med 30 kr., for hver 100 kr. jeres samlede indtægt er højere end 105.500 kr. (2010).

Din partners indtægter kan højst indgå med 216.400 kr. (2010) i det samlede indtægtsgrundlag. Din partners indtægter ud over dette beløb påvirker ikke din førtidspension.
Håber det hjalp lidt :)

Ouzo 29-09-2010 23:23

Regler for førtidpension.
 
Tak for svar, det enden nok med at jeg ringer til det forsikringsselskab som udbetaler de månedlige beløb.
Jeg har bare med det, at det er jo modparten, så man ved ikke om man får en historie fra de varme lande. men jeg prøven.

v.h.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:08.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension