K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Konfirmationsbidrag! (https://www.k10.dk/showthread.php?t=36098)

MistyMiss 14-02-2018 10:52

Citat:

Oprindeligt indsendt af snoozz (Send 361439)
Det nok især den sidste sætning du skriver hun aldrig har forstået ;)

Det skal siges at det er der mange der ikke nødvendigvis har.
Det er ikke første gang jeg har citeret det fra statsforvaltningen.

Udover det, hvis man er under 30 år, skal man som udgangspunkt have barn boende, for at få som forsørger. Så jeg forstår godt forvirringen :)

Pip 14-02-2018 19:55

Citat:

Oprindeligt indsendt af KageØre (Send 361438)
Er du sikker på at der er gjort plads til dig i kirken?
Normalt tildeler der et minimalt antal pladser/konfirmand

Normalt plejer nærmeste familie at have en bænk ud for konfirmanden, men da kirken er åben for alle, er der normalt plads nede bagved til andre.

Man har ikke automatisk fuld forældremyndighed når man ikke er gift og barnet er født før 2007. Mor får umiddelbart efter fødslen et stykke papir, hvor hun skal skrive faderen på, samt krydse af om hun ønsker delt eller fuld forældremyndighed. Så alt efter hvor hun satte sit kryds er der delt eller fuld. Men det kan statsforvaltningen oplyse om.

snoozz 17-02-2018 06:05

Pip hun har sendt mig papir fra statsamtet hvor det står på. Så hun må jo have sat kryds i fuld, uden at fortælle mig det ved fødslen.

Mistymiss. Ok den regel kendte jeg ikke. var 29 da vi flyttede fra hinanden, men har da fået som forsørger lige indtil førtidspensionen sidste år.

Man skal da ikke reservere plads i en kirke, der er offentlig adgang. Har alligevel tænkt mig at sætte mig bagerst da jeg ønsker mindst mulig kontakt med den øvrige tidligere svigerfamilie. De fleste skylder mig penge, så bare for at undgå dårlige "vibes" netop den dag.

gisne 17-02-2018 08:56

Man kan godt risikere at skulle “resevere” plads i en kirke specielt ifm konfirmation

Da jeg blev konfirmeret var det i en lille kirke men med ret mange konfirmanter så der var restriktioner på hvormange gæster hver konfirmant måtte have med i kirken og der var ingen ekstra pladser bagerst i kirken

Da begge mine børn blev konfirmeret hed det sig en kirkebænk pr. Familie så måtte man selv afgøre hvor mange man kunne proppe derind.

Der var så nogle ekstra rækker bagerst i kirken, men kirken må godt afvise folk af hensyn til brandreglerne hvis det bliver for proppet

KageØre 17-02-2018 11:01

Citat:

Oprindeligt indsendt af gisne (Send 361502)
Man kan godt risikere at skulle “resevere” plads i en kirke specielt ifm konfirmation

Da jeg blev konfirmeret var det i en lille kirke men med ret mange konfirmanter så der var restriktioner på hvormange gæster hver konfirmant måtte have med i kirken og der var ingen ekstra pladser bagerst i kirken

Da begge mine børn blev konfirmeret hed det sig en kirkebænk pr. Familie så måtte man selv afgøre hvor mange man kunne proppe derind.

Der var så nogle ekstra rækker bagerst i kirken, men kirken må godt afvise folk af hensyn til brandreglerne hvis det bliver for proppet

Ja, det er ganske normalt.

snoozz 18-02-2018 03:09

Ok men så må jeg jo hellere reservere en plads, selvom jeg bliver den eneste fra min "gren" af familien?!? Skal ikke bruge en hel bænk ;)

Tazoom 18-02-2018 08:36

Det gør du hos din ex. Men det kommer an på kirkens størrelse og mængden af konfirmander.
Men ellers hør præsten om kirken bliver fyldt.

Pip 18-02-2018 11:59

Husk at din datter forventer en gave hvis du kommer i kirken - en langstilket rød rose i celofan er også forventet.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:27.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension