K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   førtidspension (https://www.k10.dk/showthread.php?t=24831)

tulipana 06-11-2012 14:22

førtidspension
 
Hej

Jeg er 45 år gammel og har fibromyalgy og har fået afslag til fleksjob.

Jeg har også været til arbejdsprøvning men kunne ikke klare det.

Jeg skulle spørge om hvordan man søger førtidspension?

lynge60 06-11-2012 14:31

Når du har fået afslag på fleksjob, tror jeg ikke det bliver nemt at få tilkendt pension. Og det er din sb der skal være med til at indstille dig. Og alt skal være afprøvet ang arbejdsprøvninger og udtalelser fra div læger, ang at din arbejdsevne er lig nul.

tulipana 06-11-2012 14:41

jeg har parpier fra fre. hospital om mine arbejdsevne er nedsat, jeg ved ikke omm det kan hjælpe eller hvad?

Pip 06-11-2012 14:44

Hvad er begrundelsen til afslaget på fleksjob..

tulipana 06-11-2012 15:09

fibromyalgy er ikke andekendt på kbh. kommunen og årsagen til smerterne er ukendt.

Webmaster 06-11-2012 16:10

Har du klaget over det afslag?

Hvordan med din ressourceprofil....er den helt i orden...som du mener den skal være....og giver den et klart billede af dig...hvad du kan og ikke kan....

Ligger der klare lægepapirer i din sag?

Har du søgt aktindsigt så du ved hvad der ligger i din sag?

Hvilken ydelse er du på nu?

Hvor mange timer kom i frem til i den arbejdsprøvning?

Man er simpelthen nødt til at vide mere inden man kan give dig et ordentligt svar...

tulipana 06-11-2012 16:52

jeg har ikke klget over det. jeg er nu under dagpenge.

og ved ikke om min ressourceprofil er helt i orden . jeg kunne komme til ca. 12 timer om ugen under arbejdsprøvning.

MTVRV1 06-11-2012 17:23

med 12 timer om ugen, tror jeg godt du kan glemme alt om pension
især når du har fået afslag på fleks.
det er ikke fibromyalgi du får fleks eller pension på, men din arbejdsevne
men du skal have lægepapir på din funktionsevne er nedsat med mindst 50 procent
uden kommer du nok ikke langt med hverken fleks og slet ikke pension

nu skriver du dagpenge, håber da ikke du har raskmeldt dig og får penge fra en A.kasse
eller er det sygdagpenge du mener

tulipana 07-11-2012 10:39

jeg blev nød til melde mig rask og er under A-kasse nu. Jeg kender mange som har fået fleksjob pga. fibromyalgy. min sygdagpenge er ophøret.

På hvor mange timer bliver man bevilget til førtidspension?

Jeg har mange smerter plus udtræt og har nedsat fuktionsevne, men ved ikke hvor mange procent det er. Min S.B har overhovedet ikke kigget på parpierne fra hospitalet og vidste det ikke om hvad skulle brug dem til.

1000 TAK for hjælpen

carolines 07-11-2012 10:52

tulipanan, du kan ikke bruge til noget hvad andre har fået eller ikke fået - heller ikke selvom de har samme diagnose som dig selv!
Der er himmelvid forskel på hvad forskellige sygdomme gør ved forskellige mennesker.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:02.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension