K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Arbejdsprøvning stoppet (https://www.k10.dk/showthread.php?t=20231)

Diablo 17-11-2011 20:19

Arbejdsprøvning stoppet
 
Hej

Kommunen har valgt at stoppe min arb.prøvning før tid grundet forværing af mit helbred.

Nogle ideer til hvad der så skal ske nu:confused:

kh

jjsonn 17-11-2011 20:25

det er lige lidt nok info.:)

Hvad var du før, hvor længe har du været syg. osv.

Diablo 17-11-2011 20:30

Ja, det har du nok ret i.

Jeg har været sygemeldt i snart 1 1/2 år og lægen udtaler at alle behandlingsmuligheder er udtømte og at jeg ikke kan vende tilbage til arbejdsmarked.

Ricky M. 17-11-2011 20:38

Citat:

Oprindeligt indsendt af Diablo (Send 192036)
Ja, det har du nok ret i.

Jeg har været sygemeldt i snart 1 1/2 år og lægen udtaler at alle behandlingsmuligheder er udtømte og at jeg ikke kan vende tilbage til arbejdsmarked.


Så lyder det som om det er en førtidspension der skal lægges op til.

Da kommunen stoppede din arbejdsprøvning, hvad sagde de så?

Diablo 17-11-2011 20:47

Ikke andet end at de ud fra min dagbog kunne se at det ikke var en god ide at fortsætte:confused:

Ricky M. 17-11-2011 20:54

har du en aftale om hvornår du skal snakke med dem?

Ellers skulle du måske overveje at søge en pension på det foranliggende grundlag (§ 17)

Diablo 17-11-2011 20:58

Hej, jeg skal til møde med dem i næste uge, men om hvad ved jeg ikke.

CHL 18-11-2011 07:52

Hej,har selv prøvet at arbejdprøvning blev stoppet,og blev kaldt til samtamle ,og de instillede mig til pension ,da alt var afprøvet,og blev også tilkendt ftp.
Mvh.
CHL

Enteneller 18-11-2011 08:24

Citat:

Oprindeligt indsendt af Ricky M. (Send 192045)
har du en aftale om hvornår du skal snakke med dem?

Ellers skulle du måske overveje at søge en pension på det foranliggende grundlag (§ 17)

Jeg vil absolut ikke anbefale at du søger førtidspension iht. §17 på det foreanliggende grundlag og kan slet ikke forstå, Ricky, hvorfor du nævner det så tidligt i Diablos tråd ?? Vi aner jo ikke om han er helbredsmæssigt afklaret eller noget som helst... Hvis Diablo fulgte dit råd uden tøven kunne det ende med afslag på §17 og for ham at gå fra sdp. til kh.!!!

Diablo, du skal naturligvis tage til mødet i næste uge med din sagsbehandler. Hvis du har behov herfor må du jo godt tage en bisidder med, dette kan være en du kender godt og som kender din sag. Er du medlem af fagforeningen kan du også hører om de vil hjælpe dig med mødet og evt. deltage heri.

Jeg tror at du kan være ganske rolig mht. mødet, det kan være at de har valgt at afklare dig mod førtidspension, men iht §18 hvor det er kommunen selv der indleder sagen. Det er godt at høre at din sbér har været opmærksom på dit helbred via din dagbog og derved stoppet arbejdsprøvning.

Du har været sygemeldt i 1½ år skriver du, jeg formoder at du er på sygedagpenge ? Du må således være blevet forlænget iht. §27 stk. 1, kan du oplyse efter hvilket nr. ?

Vovse 18-11-2011 08:46

Citat:

Oprindeligt indsendt af Enteneller (Send 192119)
Jeg vil absolut ikke anbefale at du søger førtidspension iht. §17 på det foreanliggende grundlag og kan slet ikke forstå, Ricky, hvorfor du nævner det så tidligt i Diablos tråd ?? Vi aner jo ikke om han er helbredsmæssigt afklaret eller noget som helst... Hvis Diablo fulgte dit råd uden tøven kunne det ende med afslag på §17 og for ham at gå fra sdp. til kh.!!!

Også min tanke.:kram:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:29.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension