K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=90)
-   -   Hjælp (https://www.k10.dk/showthread.php?t=23999)

Jef 26-08-2012 09:55

Hjælp
 
Hey Håber i kan Hjælpe..
Har været sygemeldt i 5 Månelder på grund af stres. Jeg bed min Sagsbehandler om ferie men hun sagde jeg skal raskmeldes vis jeg vil tag på ferie .
Hun siger til mig at man ikke normalt kan holde ferie på Sygedagpenge.
Nu er jeg raskmeldt er lige kommet hjem fra ferie i 4 uger... Jeg er stadig syg.
Kan jeg sygemeldt mig igen og få sygedagpenge?
Er der nogle der har erfaring med det

jjsonn 26-08-2012 11:10

lad mig være ærlig, du har raskmeldt dig, for at holde ferie og nu vil du sygemeldes, ved ikke om det kan lade sig gøre, tror du er blevet snydt men der kommer nok nogel der ved mere her.


Problemet ligger nok i du selv har raskmeldt dig.:o

MTVRV1 26-08-2012 11:27

du kan rejse på ferie i 4 uger og så melder du dig syg igen

nej så er du netop raskmeldt og så kan du ikke få sygdagpenge igen
så hedder det kontanthjælp eller ingen indtægt hvis du har over 10000 kr
hvis du stadig mener du er syg

det burde du selv kunne regne ud

sannemus 26-08-2012 11:31

Hej Jef.
Jeg var også sygemeldt med stress og fik også besked på at raskmelde mig, hvis jeg skulle holde ferie (ferie med løn)..sygemeldte mig igen, da jeg kom hjem...blev kontaktet af sagsbehandleren fordi jeg igen poppede op på hendes skærm som sygemeldt..hun havde glemt vores aftale..så jeg blev lige noget frustreret dér og måtte argumentere for, at hun jo havde anbefalet mig at gøre som jeg gjorde..

Nu var jeg i fleksjob, så arbejdsgiver fik refunderet mine sygedagpenge fra 1. sygedag..

Hvis du er ansat på normale vilkår et sted og sygemelder dig igen, får stedet ikke refunderet sygedagpengene før efter nogle uger..men det er jo ikke noget DU skal bekymre dig om, for hvis du er syg er du syg:kram:

Held og lykke..

Vovse 26-08-2012 12:13

Citat:

Oprindeligt indsendt af Jef (Send 238686)
Nu er jeg raskmeldt er lige kommet hjem fra ferie i 4 uger... Jeg er stadig syg.
Kan jeg sygemeldt mig igen og få sygedagpenge?
Er der nogle der har erfaring med det

Jeg ved ikke om du kan, men du er jo nødt til, at prøve og gøre det.;)

Det vil nok være en fordel hvis du har det på skrift, at din sb har sagt, at du skal raskmelde dig hvis du vil på ferie.

bmp24 26-08-2012 23:24

Hej Jef

Det er lidt svært at se om du er sygemeldt med løn. Hvis du er det kan du sagtens holde ferie efter aftale med arbejdsgiver - de får nemlig ikke refunderet sygedagpenge når du holder ferie.

Jeg blev selv sygemeldt p.g.a. stress og holdt 14 dages ferie uden problemer.

Mtvrv1 syntes måske lige du skulle finde kammertonen frem.

Held og lykke fremover Jef

Jef 27-08-2012 10:42

jeg er ledige i a Kasse :(

bmp24 27-08-2012 17:49

så kender jeg desværre ikke svaret jef

c.l.e.o. 27-08-2012 21:48

Citat:

Oprindeligt indsendt af Jef (Send 238802)
jeg er ledige i a Kasse :(

Du må kontakte A kassen .
Men er da bange for at der er noget med at man ikke kan det.

En anden gang er det en godt ide at få den slags forslag tilbud på skrift så kan man altid klage hvis det ikke passer det der er blevet sagt / lovet.

Har ferien været i udlandet har det været helse ophold eller linde,så ved jeg at nogle har fået lov at afholde ferie under sygemellling.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:55.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension