K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   udbetalt efterløn og visitering til fleksjob? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=36636)

Pinddekoration 12-09-2018 14:37

udbetalt efterløn og visitering til fleksjob?
 
hej
Jeg hørte noget igår om at man ikke kan få fleksjob hvis man har fået sin efterløn udbatalt som et engangsbeløb?
Er der nogen herinde som kan oplyse mig om det?
Henry

MistyMiss 12-09-2018 14:38

Ehm det har jeg godt nok aldrig hørt om o.O

gisne 12-09-2018 16:00

Jeg fik min efterløn udbetalt, men ikke fordi jeg ikke kunne finde et fleksjob, men fordi man ikke kan gå på efterløn som fleksjobber.

Det skulle så overføres til enten mit pensionselskab eller fleksydelsesordningen.

Men fordi det var i en periode hvor alle kunne få den udbetalt, anbefalede mit pensionsselskab at jeg fik dem udbetalt og selv overførte dem til mit pensionsselskab, da det ville give et skattefradrag, jeg ellers ikke fik.

Mener ikke at man længere kan få det skattefri udbetal (tror det stoppede sommeren 2018), men det kan sikkert stadig overføres til pensionsselskab eller fleksydelsesordningen.

Prøv at kontakte den fagforening du har indbetalt din efterløn til

KEFB 12-09-2018 16:10

Citat:

Oprindeligt indsendt af Pinddekoration (Send 365527)
hej
Jeg hørte noget igår om at man ikke kan få fleksjob hvis man har fået sin efterløn udbatalt som et engangsbeløb?
Er der nogen herinde som kan oplyse mig om det?
Henry

Det er med 100% sikkerhed IKKE rigtig.
De to ordninger (fleksjob-visitation og efterløn) er ikke, og har på intet tidspunkt (lovmæssigt), været indbyrdes afhængig af hinanden.

Aorta 12-09-2018 17:25

Citat:

Oprindeligt indsendt af Pinddekoration (Send 365527)
hej
Jeg hørte noget igår om at man ikke kan få fleksjob hvis man har fået sin efterløn udbatalt som et engangsbeløb?
Er der nogen herinde som kan oplyse mig om det?
Henry

Du kan godt få et fleksjob, selvom du har fået din efterløn udbetalt. Du kan derimod ikke gå på fleksydelse, som svarer til efterløn.

Pinddekoration 13-09-2018 12:37

hej alle sammen
1000 tak for Jeres vise og afklarrende svar, jeg er meget lettet.:)

KageØre 13-09-2018 18:30

Citat:

Oprindeligt indsendt af Pinddekoration (Send 365527)
Jeg hørte noget igår om at man ikke kan få fleksjob hvis man har fået sin efterløn udbatalt som et engangsbeløb?

Når man kommer til fleksydelsesalderen, skal man være opmærksom på at man kun har ret til fleksydelse, hvis man har betalt til efterløn/fleksydelse i hele den krævede periode.

Har man ikke betalt i de krævede antal år, eller fået udbetalt sit efterlønsbidrag, kan man risikere, når man pga. alder ikke længere kan anvises nyt fleksjob, ikke at få ledighedsydelse eller fleksydelse, i perioden frem til at man skal på folkepension.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:12.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension