K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Kroniske smerter (https://www.k10.dk/showthread.php?t=19034)

pedo 25-08-2011 06:12

Kroniske smerter
 
Min sagsbehandler mener ikke kroniske smerte er en diagnose, ved godt den ikke kan ses, men den kan sgu mærkes, er det en af de sygdomme som kommunen ikke anerkender ?????? ved i noget om det??? hvordan kan en speciallæge så bruge dette ord, hvis ikke det betyder noget.

Vovse 25-08-2011 06:49

"Kroniske smerter" plejer, så vidt jeg ved, at dække over en specifik diagnose.

For mit eget vedkommende har jeg en reel ryglidelse (som har et navn;)), og denne ryglidelse giver så "kroniske smerter".

Man kan også f.eks. have kroniske smerter p.g.a. piskesmæld, hypermobilitetssyndrom, fibromyalgi o.s.v. o.s.v.

pedo 25-08-2011 07:37

tak for dit svar, det er i forbindelse med piskesmæld.

c.l.e.o. 25-08-2011 08:51

Kroniske smerter er stærkt under vurderet ,men skal nok prøve at leve med dem før man rigtig forstår hvordan "de" kan påvirke hele ens liv.

Selv,prøver jeg at leve med dem og på tros af dem, hvis man kan sige det sådanne,jeg vil ikke styres af dem men kan heller ikke styre uden om dem så det bliver ikke altid som men lige havde tænkt sig det skulle være.Hovedet vil et og kropen vil noget andet.

Men kroniske smerter betyder jo også noget,det har da betydning for arbejdsevnen,men det kan være svært at finde balancen mellem smerter aktivitet og smerte stiledende medicin SÅ det passer til det liv man skal leve. særligt når man skal presset af krav udefra som oven i har det sidste ord i forhold til ens indkomst,havde det været et ægteskab hade vi nok søgt skelsmisse alle samme her inde ;)

pedo 25-08-2011 09:03

hvor er det rigtigt det du skriver, det er svært for andre at mærke ens smerte, heldigvis, måske det ville være godt hvis sagsbehandleren kunne det:) også som du skriver, at andre skal bestemme over ens økonomi og fremtid, det giver også smerter i kroppen, jeg trænger virkelig til at få ro i min sag og komme vidre i livet, om det så er på bistand eller hvad, må tiden vise,
kan se en ende på sagen, bare det giver lidt ro i sindet.

Maja44 25-08-2011 09:36

Kroniske smerter har et diagnosenummer i WHO, så jo det ER en reel diagnose. bare vent så skal der nok komme nogle af de mere vidende på banen. :)

c.l.e.o. 25-08-2011 09:47

det var jeg ikke klar over, fribro skulle også stå på listen nu,det syntes jeg at have læst her inde,men det trivler nogle, både læger og sagsbehandler så stadig på er en dianose,så hvad hjælper det enlig at det står der, der skal nok lang tid til før der så også tages notist af det ..

Vovse 25-08-2011 09:49

Citat:

Oprindeligt indsendt af pedo (Send 177378)
tak for dit svar, det er i forbindelse med piskesmæld.

Jamen, så er "piskesmæld" jo diagnosen.;)

Så når din sb udtaler, at hun ikke mener, at "kroniske smerter" er en diagnose, så bør du gøre hende opmærksom på, at din diagnose ikke er "kroniske smerter", men "piskesmæld", som så giver dig kroniske smerter.:cool:

Håber du kan se pointen. :kram:

pedo 25-08-2011 11:24

Smiler sødt til jer alle sammen.
Ja men hvor langt kan man trænge ind i en sagsbehandlers hovede, der er jo altid en sygdom ( piskesmæld ) fibo, eller hvad det nu kunne være, for at du kan få en diagnose som så hedder KRONISKE SMERTER, hvorfor skal alting være så svært ved kommunen, og nogle læger, også min egen, fatter bare ikke hvad det er, den er godkendt i det der who eller hvad det hedder.

Ingrid 25-08-2011 11:58

Citat:

Oprindeligt indsendt af Vovse (Send 177419)
Jamen, så er "piskesmæld" jo diagnosen.;)

Så når din sb udtaler, at hun ikke mener, at "kroniske smerter" er en diagnose, så bør du gøre hende opmærksom på, at din diagnose ikke er "kroniske smerter", men "piskesmæld", som så giver dig kroniske smerter.:cool:

Håber du kan se pointen. :kram:

Et piskesmæld er ingen diagnose, skaden ved et piskesmæld hedder Whiplash som så er diagnosen, når skaderne kan siges at være permanente og kroniske

Et piskesmæld er selve dèt der sker i ulykkesøjeblikket, og får man skader af dèt smæld der sker med nakken (altså selve piskesmældet), så er diagnosen Whiplash/Whiplash syndrom/Whiplash traume. Der kan være mange forskelligartede skader, der er individuelle hos den enkelte. Der er kun en lille del, af de som er udsat for et piskesmæld (selve hændelsen med nakken i ulykkesøjeblikket) der får alvorlige permanente skader der så også kan være kroniske smerter.

Så er en diagnose vigtig, så er det Whiplash - og det undrer mig overhovedet ikke at en sagsbehandler siger at piskesmæld ikke er en diagnose eller kan medføre kroniske smerter - for SB har ret, når SB holder sig strengt til fakta og manipulerer rundt med begreberne.

Jeg fik 12% i mèn, fastsat af ASK, for mit piskesmæld/Whiplash - ikke èt sted, i afgørelsen, bruges ordet piskesmæld eller Whiplash, der er kun en lang beskrivelse af de skader fra ulykken, der blev kroniske og permanente. For få dage siden, fik jeg afgørelsen angående erhvervsevnetab - heller ikke i dèn afgørelse, bruges der ordene piskesmæld/Whiplash - på trods af en afgørelse om 100% i erhvervsevnetab, som desværre så, alligevel kun blev på 50%, da jeg før ulykken var fleksjobvisiteret p.g.a noget helt andet.

Kun i lægeskønnet fra kommunen, er nævnt Whiplash, som en klar diagnose der var medvirkende til tilkendelse af pension.

Men måske det er vigtigt, at man selv har styr på begreberne - så kommunen ikke kan manipulere rundt. Piskesmæld er selve hændelsen i ulykkesøjeblikket og Whiplash er diagnosen, når skaderne, i få tilfælde, bliver permanente og kroniske.

Jeg selv bruger piskesmæld, i daglig tale - men er diagnose vigtigt så er det Whiplash.

Til piskesmæld/whiplash skadede - kan det være en god idè at google Whiplashforeningen.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:30.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension