K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Tværfaglig udredning? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=21198)

Mumrik 19-01-2012 18:25

Tværfaglig udredning?
 
Hvis man af JC bliver sendt til en tværfaglig udredning (samtaler med psykolog, læge og socialrådgiver) hos en ekstern samarbejdspartner, er det så fordi, at man er lidt tættere på fleksjob? Eller? :confused:

Tænker bare at det er spild af penge fra kommunens side, hvis det ikke helt har noget formål...

Ricky M. 19-01-2012 18:48

Det er præcis derfor man gør det :)

(I de fleste tilfælde i hvertfald)

Så tror umiddelbart ikke du skal blive nervøs

Helle Smith 19-01-2012 18:59

Musvågevej generer sig ikke for at "spilde" penge .. min bror blev sendt på noget der hed INCITA, hvor de også laver tværfaglig udredning, han var der 4 gange uden de kom et skridt videre, han endte med selv at søge pension på §17 på det foreliggende, men det passede ikke Musvågevej så de "glemte" at skrive det var på det foreliggende, den sag er nu i BAN på 7. månede, så vi håber den ryger retur med det er en ommer :)

Carmen 19-01-2012 19:24

Citat:

Oprindeligt indsendt af Helle Smith (Send 204827)
han endte med selv at søge pension på §17 på det foreliggende, men det passede ikke Musvågevej så de "glemte" at skrive det var på det foreliggende

Hey, Helle Smith, hvordan kan det lige lade sig gøre?

Ja, altså, udover at vi ved, alt er muligt i Kbh.s Kommune...

...men SB giver direkte besked til SOF, at en borger har søgt en "17 på foreliggende" og derefter modtager borger brev fra SOF.

Helle Smith 19-01-2012 21:10

Citat:

Oprindeligt indsendt af Carmen (Send 204833)
Hey, Helle Smith, hvordan kan det lige lade sig gøre?

Ja, altså, udover at vi ved, alt er muligt i Kbh.s Kommune...

...men SB giver direkte besked til SOF, at en borger har søgt en "17 på foreliggende" og derefter modtager borger brev fra SOF.

Netop ALT er muligt i kbh :mad:

det eneste han modtog var afslaget hvor der "bare" stod § 17, så vi klagede selvf. over det samt over at de selv havde ændret ansøgningen, jeg havde en kopi af den mail som han søgte på, så den sendte jeg med til BAN, så vi venter spændt....

Mumrik 19-01-2012 22:56

Tak Ricky, tænkte alligevel nok, at det var noget "godt" :)

Når denne tværfaglige udredning så foreligger, hvad sker der så?

-----------------------

Helle, det lyder da ikke helt heldigt... Jeg er også tilknyttet Musvågevej (har været der én gang). Min udredning skal foregå hos Incita. Har været der af flere omgange og er "tryg" der.

Hvad betyder det at søge §17 på det foreliggende? :confused:

Carmen 20-01-2012 00:01

Citat:

Oprindeligt indsendt af Helle Smith (Send 204863)
jeg havde en kopi af den mail som han søgte på

Gosh, hvor er de frække - meget, meget pænt sagt!

Til oplysning så har kommunen fortrykte skemaer og den hedder, helt nøjagtigt:
§ 17, stk. 1, 2. punktum (Pensionsloven).
Nedenunder er forklaret, at man ikke skal deltage i yderligere arbejdsprøvninger og lægeundersøgelser med mere.

Mumrik, en § 17 på foreliggende dokumentationsgrundlag betyder, kort fortalt, at sagen skal behandles indenfor 3 måneder efter overgang til Pensionsteam i Socialforvaltningen, som er dem, der har myndighed til at træffe afgørelsen.

Mumrik 22-01-2012 02:26

Mumrik, en § 17 på foreliggende dokumentationsgrundlag betyder, kort fortalt, at sagen skal behandles indenfor 3 måneder efter overgang til Pensionsteam i Socialforvaltningen, som er dem, der har myndighed til at træffe afgørelsen.[/QUOTE]

Tak for svaret Carmen :)

(man bliver da lidt klogere hver dag) :D

Carmen 22-01-2012 18:37

Citat:

Oprindeligt indsendt af Mumrik (Send 205208)
(man bliver da lidt klogere hver dag) :D

Lige netop derfor, at livet er værd at leve :-)

...selvom de fleste af os her på K10 har lidt rigeligt liv i vores nervebaner (smerter), de ku sgu da godt lige ta' og slappe lidt af...


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:20.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension