K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Fremtiden for fleksjob og førtidspension (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Fritid fleksjob (https://www.k10.dk/showthread.php?t=27276)

Gin 21-06-2013 21:09

Fleksjob
 
Hej. Jeg er 25 år og er gift. Er fleksjober føler mig bare anderledes. Jeg må da godt være gift med min mand? Og jeg må da os godt have mig et privat liv og fritid uden min kommune skal være interesseret i det. Jeg passer mit fleksjob. ;)

Dancer 21-06-2013 21:59

Ja både og :)
Det er jo det offentlige der betaler en del af din forsørgelse og hvis du er meget aktiv og kan alting i fritiden er det måske rimeligt nok at der bliver kigget på det tænker jeg.

For lidt og for meget :p klart at hvis du fx dyrker elitesport på konkurrence plan og træner 5 timer om dagen at så kunne man spørge om ikke det var mere rimeligt at du arbejdede fuldtid :)

Men et almindeligt liv skal ingen vel blande sig i.

Gin 22-06-2013 13:07

Hej igen. Tror måske os det er en dum forestilling jeg gøre mig. Der er selvfølgelig opfølgning engang i mellem i mit fleksjob. Min jobkonsulent ved godt jeg ikke lige løber en marton.. Men alle har da lov at have et privat liv og en fritid uden kommunen skal bestemme hvad jeg laver. -.

tumnus 22-06-2013 14:23

Min kæreste var ved at få frataget sit fleksjobbevilling fordi en sagsbehandler havde set ham pudse vinduer i vores hus - så tror der bliver holdt øje rundt omkring

Gin 22-06-2013 15:52

Det jeg mener forstå mig ret - fleksjober har da ret til at være gift. Og et privat liv. Og fritid. Uden man arbejder.

Gin 23-06-2013 11:28

Fritid fleksjob
 
Hej . Forstår ikke lige det i mener med at kommuner vil interessere sig for hvad fleksjober laver i sin fritid? Må man så ikke deltage i løb cykling? Alle har da lov til et privat liv tænker jeg. Hovedsagen er da man passer sit fleksjob?

Bodrum 23-06-2013 12:02

Hej Gin.
Når en sagsbehandler skal foretage vurderinger, så skal vedkommende have kendskab til hvad du interresserer dig for. At danne sig et helhedsbillede af borgeren. det kommer til at indgå i ressourceprofilen.

Med hensyn til cykel løb, så vil der f.eks stilles spørgsmål til om at hvis du kan klare et cykel løb , og du har en diskusprolaps. det hænger f.eks ikke sammen - og det kan have konsekvenser for din fleksbevilling.

Lige så snart du er i kommunens hænder, og du modtager ydelser fra staten, så må du finde dig i sådan nogle ting. Det er min personlige holdning.
Du kan jo spørge sagsbehandler hvad formålet er. På den måde finder du os ud af hvad vedkommende har i gærde.

Gin 23-06-2013 15:17

Hej bondum. Jo sådan kan jeg godt se. Men hvis man ellers holder de aftaler med kommunen man har og passer sit fleksjob. Så blander kommunen sig ikke i ens private liv når man har fri.

Ninja 23-06-2013 15:39

Gin, når man enten bliver forsørget, eller delvis forsørget af det offentlige, så er man forpligtet til at lægge sit liv til åben skue. Den frihed man havde tidligere, da man stod udenfor systemet, må man desværre give afkald på.
Og de er med i ALT (eller vil gerne være med!), og det er lige fra om man er i forhold, skal holde ferie på Mallorca, eller tænker på fræk sex om Lørdagen - og med hvem.
Med andre ord, man er under lup.

Nu har jeg selvfølgelig sat det lidt (kraftigt) på spidsen, men mange føler faktisk at privatlivets fred bliver krænket. Specielt når de vil høre om fritidsinteresser, ferieplaner, mulige partnere osv osv. De ser spøgelser alle vegne, og alle er under mistanke for bedrageri (sådan kan det i hvert fald føles).

Gin 23-06-2013 15:44

Hvad er det for noget pjat at skrive. Nu har jeg haft fleksjob i 2 år og de har sku aldrig spurgt mig hvornår jeg skal have sex med min mand. Eller spurgte til min fritid. Tror det kommer an på hvorfor man har fleksjob ! Det da en menneske rettighed at have et privat liv.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:47.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension