K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=92)
-   -   Hjælp? Mentor fået mundkurv på (https://www.k10.dk/showthread.php?t=30417)

Nubbi85 09-07-2014 15:48

Hjælp? Mentor fået mundkurv på
 
Hjælp?

Kommunen har givet min mentor mundkurv på, han har simpelthen fået forbud mod at give en udtalelse til rehabiliteringsteamet om mig, eller på mine vegne.
Han må kun deltage som støtte til mig, han må ikke sige noget. Han må derimod gerne huske mig på hvad jeg skal sige.

Men min mentor vil jo rigtig gerne hjælpe mig, og give en udtalelse, men kommunen siger det må han ikke? Hvor i loven står det lige?!?!

Hjælp! Skal til rehab møde om under 1 måned!!

østerbro 09-07-2014 16:03

Er mentor bisidder eller med fuldmagt til at varetage din sag.

Nubbi85 09-07-2014 16:26

Østerbro? forstår ikke?

Nubbi85 09-07-2014 16:28

Mentor er vel med som bisidder. Men hvis der skal en fuldmagt til, så er jeg da villig til at gøre det. Intet problem! Min mentor er det bedste kort jeg har på hånden.

sortepigen 09-07-2014 16:38

inden mit møde i teamet, fik jeg af vide at jeg havde ret til at invitere en bisidder, men at bisidder ikke må udtale sig på mødet, så tror denne procedurer er meget normal.

jeg fik også at vide at jeg havde ret til i stedet at invitere en partsrepræsentant, som kunne udtale sig på mine vegne, tror det må være det din kommune mener.
jeg tror ikke at du får negativ særbehandling ,det er normal procedurer, så overvej hvad du er mest til. og så spørg kommunen hvad det kræver at få en partsrepræsentant med , mht. fuldmagt eller lign.

held og lykke
vh sortepigen

Nubbi85 09-07-2014 16:39

Hvad er en parts repræsentant? må denne udtale sig om egne erfaringer, eller må han/hun kun svare på mine vegne?

Og hvis man har en parts repræsentant, må man så ikke selv svare?

sortepigen 09-07-2014 16:42

det ved jeg ikke præcis, du bliver nok nødt til at spørge kommunen præcis om procedurerne.

alternativt, kan du kontakte DUKH, og få rådgivning der de er rigtig godt inde i div. regler. du finder DUKH på adr. DUKH.dk

vh sortepigen

gisne 09-07-2014 16:53

En partsrepræsentant kan handle, underskrive og svare for dig. De kan skrive brevene til jobcenterne og deltage aktivt i møderne.

Da jeg mødte rehabiliteringsteamet, blev min partsrepræsentant spurgt om de skulle tale til hende eller om de måtte spørge mig direkte.

Det er også min partsrepræsentant som fører min arbejdsskade sag og alle breve, afgørelser mv går direkte til hende

En bisidder er med som ens støtte og ekstra ører, men har ingen taleret

Nubbi85 09-07-2014 16:58

Men mentor er jo kommunalt ansat, så spørgsmålet er om han så må være min parts repræsentant...

gisne 09-07-2014 17:06

Det kan han ikke.

Som regel er det en privat jurist, socialrådgiver el. Lign.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:21.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension