K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Oversættelse! (https://www.k10.dk/showthread.php?t=8300)

Mordanmark 21-04-2009 14:16

Oversættelse!
 
Jeg har lige modtaget brev fra Formanden for det lokale pensionsteam med ordlyden:

Socialforvaltningen har modtaget indstilling om afslag på påbegyndelse af sag om førtidspension

:confused:

Øhm.. Jeg gik her og troede, i min naivitet:confused:, at al det jeg har været sendt ud i, har været en afklaring i forhold til netop OM jeg skulle pensioneres eller ej, sg* da ikke om hvorvidt det vil starte en pensionssag op.

Altså, jeg fatter ikke en meter:confused::confused:

Med brevet er der blot en sætning om, at jeg har mulighed for at udtale mig (OM HVAD???) og at afgørelsen vil blive truffet udfra de foreliggende akter.
(som så er med)

Jeg er SÅ forvirret, for at sige det mildt. HJÆLP

curls 21-04-2009 14:39

Det kan jeg godt forstå, det lyder forvirrende.
De skriver jo sådan set allerede, at de har tænkt sig at give dig afslag.
Det ser ud til, du stadig er i partshøring (har kigget lidt i dine tidl. indlæg).

Hvad er det for nogle akter, der er kommet med brevet? Lægelige oplysninger?
Det er netop de akter, som er sendt med, som de vil danne grundlag for afgørelsen. Derfor hvis du mener, de mangler nogle oplysninger, som skal med i afgørelsen, så er det NU, du skal sende dem ind....

Forhåbentligt er der lavet en ressourceprofil?
For en afgørelse skulle være ugyldig, hvis ressourceprofil ikke er udarbejdet... Sådan mener jeg det...

gh72 21-04-2009 15:23

Det er vist lidt forskelligt, hvordan det gøres i kommunerne, men her hvor jeg bor, skal jobcentrets visitationsteam beslutte, om man skal indstilles til pension, eller om man bliver indstillet til afslag.
Herefter sendes sagen videre til socialforvaltningen, der kommer med den endelige afgørelse.

Man får muligheden for at udtale sig overfor nævnet inden afgørelsen træffes.

Har du slet ikke fået at vide fra jobcenteret, at de ville indstille dig til et afslag??

Trold 21-04-2009 15:30

Citat:

Oprindeligt indsendt af Mordanmark (Send 58020)
Jeg har lige modtaget brev fra Formanden for det lokale pensionsteam med ordlyden:

Socialforvaltningen har modtaget indstilling om afslag på påbegyndelse af sag om førtidspension

Hvis du/kommunen har søgt pension efter §18, og sagsbehandleren (hvem ellers:confused:) indstiller den til afslag, så skal du klage over det, det må de ikke iflg. pensionsreglerne.
Razmo har brugt den, og har lige henvist til den i et indlæg i dag.
Jeg prøver om jeg kan finde det, måske bliver det først senere i dag.
Yes, her var den, prøv at se her, i indlæg 14: http://www.k10.dk/showthread.php?p=57975#post57975

frida 22-04-2009 10:22

hej Trold
Jeg blev først indstillet via §18, så indstillet til afslag af påbegyndelse... af ny sagsbehandler, så indstillet til afslag af påbegyndelse... to gange af visitationsteam, så indstillet til afslag af påbegyndelse... to gange af pensionsteam og nu ligger den hos beskæftigelsesankenævnet.

Det er helt skævt.

mvh Frida

Trold 22-04-2009 12:55

Så vidt jeg husker klagede Razmo til borgmesteren.:confused:

Mordanmark 23-04-2009 10:26

Jobcenter vurderer, at alle muligheder ikke er udtømt, men har anbefalet, at man sender mig på Fobiskole og derefter i ny jobtræning.

Synes det er ualmindeligt dårligt dansk, der skrives i det offentlige! Havde det da så bare været Kancellisprog!! ;)

Jeg må ringe til sagsmishandler og høre hvad det egentlig er der menes!

Kommer med opdatering, så snart der er en!:eek:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:09.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension