K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Arbejdsskadestyrelsen og sygedagpenge.? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=13165)

slagteren 14-06-2010 00:00

Arbejdsskadestyrelsen og sygedagpenge.?
 
Hej Allesammen .
Er der nogen der kender til reglerne om når man har flere sager der behandles
i Arbejdsskadestyrelsen som ikke er afsluttede.Og man er på sygedagpenge
kan kommunen fratage en sygedagpengene når der ikke er truffen en afgørelse
i de forskellige sager. er der nogen der ved noget om det.?
mange hilsner .
slagteren :kram:

nordjyden 14-06-2010 06:38

Så længe der ikke er truffet en afgørelse i sagerne, må de ikke stoppe udbetalingerne. Men lige så snart de har truffet en afgørelse, ligegyldig hvilken afgørelse, må de gerne stoppe udbetalingerne.

Ingrid 14-06-2010 06:45

Hvordan flere sager i ASK, på samme tid?

Er der ikke truffet en afgørelse i ASK, så kan dine sygedagpenge ikke stoppes - hvis du vel og mærke er sygemeldt af samme årsag som sagen i ASK.

Neurosmølf 14-06-2010 07:26

Ingrid der kan let være flere parallelt løbende sager, hvis der er anmeldt flere skader f. eks. en smadret skulder, hånd osv. og så måske en erhvervssygdom oveni f.eks. slidgigt gr. arbejdsstilling

mvh Nøvsen

Ingrid 14-06-2010 11:04

Citat:

Oprindeligt indsendt af Neurosmølf (Send 109935)
Ingrid der kan let være flere parallelt løbende sager, hvis der er anmeldt flere skader f. eks. en smadret skulder, hånd osv. og så måske en erhvervssygdom oveni f.eks. slidgigt gr. arbejdsstilling

mvh Nøvsen

Det er jeg godt klar over, at du kan have flere sager i ASK. Men ASK ser jo alligevel på, om en skade skyldtes det ene eller det andet og skal jo nødvendigvis træffe en afgørelse. Tager vi hånden som eksempel, så kan håndled og fingre være ødelagt af slidgigt, men alligevel blive yderligere skadet ved et uheld. I det tilfælde mener jeg at ASK i èn og samme arbejdsgang vil se på hvad der skyldtes hvad og hvilket forsikringsselskab der skal betale for hvad - altså at man ikke først får f.x 10% i mèngrad for slidgigten, og så får de samme 10% for den anden skade. Man vil (tror jeg) se på sagerne samlet og under ét. Men jeg ved det ikke, det er bare mere logisk for mig, at sagerne bliver behandlet i sammenhæng og på samme tid, især hvis 2 forsikringer er involveret. Især også, fordi forudbestående skader/sygdomme "trækkes!" fra.

Men jeg ved det ikke præcist.

Ingrid 14-06-2010 12:04

Citat:

Oprindeligt indsendt af slagteren (Send 109924)
Hej Allesammen .
Er der nogen der kender til reglerne om når man har flere sager der behandles
i Arbejdsskadestyrelsen som ikke er afsluttede.Og man er på sygedagpenge
kan kommunen fratage en sygedagpengene når der ikke er truffen en afgørelse
i de forskellige sager. er der nogen der ved noget om det.?
mange hilsner .
slagteren :kram:

Jeg glemte helt.

Det er uden betydning hvor mange sager du har i ASK. En sag SKAL være en ARBEJDSSKADESSAG når det drejer sig om sygedagpengestop - kun uafklarede arbejdsskadessager giver ret til sygedagpengeforlængelse indtil en (midlertidig) afgørelse er truffet.

Ved de "almindelige" fritidsulykkessager, så har man ikke ret til forlængelse.

Det står i sygedagpengeloven.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:18.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension