K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   At søge førtidspension (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Førtidspensionist pr. 1. oktober 2012. + Nogle praktiske spørgsmål. (https://www.k10.dk/showthread.php?t=24277)

SanneHansen 19-09-2012 11:31

Førtidspensionist pr. 1. oktober 2012. + Nogle praktiske spørgsmål.
 
Jeg har idag modtaget besked om, at jeg er tildelt varig førtidspension pr. 1. oktober 2012.

Det er under 6 måneder siden, at jeg for første gang satte mine ben til et møde på kommunen og det er lige under et år siden, at jeg startede på udredning i forbindelse med min diagnose. Jeg har ikke været i arbejdsprøvning eller andet og jeg har max været til 5 møder på kommunen. Jeg begriber slet ikke, at det er gået så stærkt. Jeg har kun været på sygedagpenge i 2 måneder ( resten af tiden var sygemeldt på løn)

Jeg modtog beskeden om den tildelte førtidspension med lettelse, men ikke udpræget begejstring, men det kan jo ligesom ikke være anderledes og jeg kan mærke, at det ER en lettelse. Nu skal jeg bare lige "lande" og finde mig selv igen. - Noget siger mig, at jeg får tiden til det:-)

Min mand og jeg skal have udfyldt og indsendt beregning til førtidspensionen. Er der en, der kan svare mig på, om det beløb som jeg hver måned er berettiget til fra egen pensionskasse tæller med som en indtægt fra min side? ( Hvilket jeg formoder, at det gør, men under hvilket punkt i blanketten, skal beløbet stå anført?

Min mand har ikke en fast månedsløn, bruttobeløbet varirer med et par tusinde. Hvordan oplyses og regnes dette ud?

Jeg har nogle feriepenge tilgode. Er jeg berettiget til at få disse udbetalt? Hvem skal skrive feriekortet under? Og hvordan oplyser/skal jeg oplyse kommunen om dette beløb?

søsser98 19-09-2012 11:37

tillykke tillykke ;)

Bodrum 19-09-2012 11:50

Det var godt nok hurtigt.

Tillykke med det!

eskemand 19-09-2012 12:32

Et rigtigt stort tillykke.

Te-pigen 19-09-2012 13:06

Har man selv nogen eksterne indtægter bliver de modregnet i pensionen.

Og så lige et tillykke med den nye titel, giv dig god tid til at vænne dig til det, for det er ikke noget man sådan lige finder ud af fra det ene øjeblik til det andet....

:kram:

Ginger64 19-09-2012 14:23

Også et stort Til lykke herfra, SanneHansen :kram:

og som Te-Pigen skriver, så tag dig god tid til at "lande" ;)

Håber, at I finder ud af den med Økonomien...er ikke inde i Reglerne omkring Beregning, men vil følge med i denne Tråd, da jeg selv skal indstilles til Førtidspension og har nogle private Pensionsordninger :)

Mvh

Ginger64

tumnus 19-09-2012 14:48

Stort tillykke herfra, havde sådan håbet for dig at det ville lykkes.

Og ja, det kan gå hurtigt, jeg har været sygemeldt i 3 år - de sidste 1½ uden kontakt fra sagsbehandleren.

Så bliver der sat vikar på og på under to mdr. er jeg belilliget førtidspension.

Det er nu 14 dage siden min ansøgning gik igennem, og føler mig lidt nede for tiden - tror man skal igennem de samme faser som ved kriser.

Nyd det - det giver en fanatstisk ro

sanne mor 19-09-2012 15:03

tillykke håber det bedste fremaf for dig

Te-pigen 19-09-2012 19:11

Citat:

Oprindeligt indsendt af Ginger64 (Send 241985)
Håber, at I finder ud af den med Økonomien...er ikke inde i Reglerne omkring Beregning, men vil følge med i denne Tråd, da jeg selv skal indstilles til Førtidspension og har nogle private Pensionsordninger :)

Mvh

Ginger64

Har man eksterne pensionsordninger bliver de modregnet i Førtidspensionen....

Enteneller 20-09-2012 07:43

Tillykke med den hurtige pension.

Den private pension bliver modregnet på samme måde som indtægt ved siden af den offentlige pension ville blive. Du kan se mere på www.borger.dk. Det er vidst først efter kr. 60.000 at fradraget af 30 kr. 100 af de resterende fradrages.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:47.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension