K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Fremtiden for fleksjob og førtidspension (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Førtidspensions Reform (https://www.k10.dk/showthread.php?t=14275)

neelix 10-09-2010 22:14

Førtidspensions Reform
 
Hej alle herinde på sitet, jeg har nogle spørgsmål som jeg håber at i kan hjælpe med at svare på.
Jeg fik den mellemste førtidspension i 2001, og pga jeg fik det psykisk dårligere, så foreslog min bostøtte i 2005 at jeg ansøgte om den højeste som jeg så efter nogen tid fik. Jeg har altid gået i den tro, at min pension var en livslang pension, men efter den sidste tids snak om en førtidspensions reform, så er jeg blevet meget usikker. Jeg er 35 år gamme,l og regeringen snakker så meget om at mange unge idag får tilkendt førtidspension og at de vil have en del af dem ud på arbejdsmarkedet, ja så er jeg blevet bekymret for om jeg er i farezonen. Da jeg i sin tid blev tilkendt førtidspension følte jeg en enorm lettelse, for da vidste jeg, at alle de pinagtige aktiveringsførsøg nu endelig var kommet til en ende, og at mit forsørgelsesgrundlag var sikret.
Mit spørgsmål lyder i korte træk på, om regeringen og kommunerne, i tilfælde af en reform vil kunne tage ens førtidspension op til revision, og nedsætte eller helt frakende den, hvis lægekonsulenten mene,r at man er i bedring, eller at man er klar til at komme ud i et arbejde. Der er selvfølgelig ikke noget jeg hellere ville, hvis jeg var i stand til det, end at kunne forsørge mig selv, men da det er en kronisk psykisk lidelse jeg har, med en masser op og nedture, så vil det aldrig blive tilfældet. Tror i herinde at førtidspensionisters pension efter en reform, vil blive taget op til overvejelse, eller hvad tror i at der måske vil ske?

Håber meget på nogle svar.
Hilsen Neelix.

aha 10-09-2010 22:28

Jeg tror at ingen kan vide sig sikker endnu, men jeg gætter på at de ikke rører ved dem som HAR fået FP.

maja-bell 11-09-2010 08:56

hvis der ikke står i dine papir at den er midlertidig, og skal tages op igen om en 3-5 år.

så mener jeg ikke du skal bekymre dig. men mindre at du har lidt indtægt ved job ved siden af din pension.

Fru K 11-09-2010 19:05

Det er rene spekulationer, vi er ude i..

Rent principielt kan en kommune vælge at tage alle ftp-bevillinger op til vurdering, hvis de vil. Nye, som gamle.

Men.. mon dog ikke man skal vente og se, hvad der er i støbeskeen, inden vi maler ham den sure på væggen :)

Lost10 11-09-2010 19:15

Håber ikke at det tage pension af os .. Er meget bekymert.

Agnes XXX 11-09-2010 21:02

Så vidt jeg ved er det kun pensioner efter 2003 som kan frakendes, dem før 2003 er "sikre".

Ninja 11-09-2010 21:20

Jeg kan slet SLET ikke forestille mig at de overhoved piller ved noget der ér bevilget/tilkendt!!!!

De taler dog meget om, at det i fremtiden skal blive sværre at få tilkendt førtidspension hvis man er ung (under 30). Såvel som det er de unge de vil gå efter.

Men det vil da helt klart blive en lettelse for mange, når de melder ordenligt ud og vi har noget konkret at forholde os til!!!!

Adam SR 11-09-2010 22:52

Det er min vurdering, at du ikke er i fare for at miste din førtidspension.

SoLost 11-09-2010 23:00

Hvornår kommer den nye reform til at træde i kræft ? Og hvornår bliver den offentliggjort ?

superkok 11-09-2010 23:53

kan være jeg har misforstået det hele men gik snak ikke på at de ville have lavet så det med fp blev lavet om til 3-5 år så kiggede de på dem igen sådan set også fint nok hvis vi snakker stress osv eller hvad folk får fp for men ville de ikke kigge alle fp efter i sømmene kan være jeg har misforstået det så ignore mig :D :D :D


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:13.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension