K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Din historie (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Ny i dette forum (https://www.k10.dk/showthread.php?t=18295)

Bornholmeren 22-06-2011 07:32

Ny i dette forum
 
Jeg er blevet anbefalet dette forum gennem et andet forum jeg besøger dagligt.
Jeg er en 45 årig kvinde, der siden 2002 hvor jeg fik min første operation for prolapser i ryggen, har været lidt i klemme i kommunens system.
Har fået endnu en operation i ryggen i 2005, og lægerne på Hamlet udtaler derefter at havde de vidst hvordan jeg danner ar, havde de ikke åbnet mig endnu engang, så da jeg bliver sendt til Hamlet 3. gang bliver jeg afvist efter undersøgelse, og de giver mig ret i at jeg skal lære at holde smerterne ud, gå og "nusse" det jeg nu kan derhjemme..

MEN jeg har altid bare ladet kommunen bestemme. I 2005 skriver jeg en mail til min sagsbehandler at jeg ønsker en udredning mht min fremtid, får dog aldrig et svar, bare en ny sagsbehandler. 2006 er det så langt at kommunen ber om en lægevurdering mht mit helbred.. for derefter at vi så skal søge FP..
Men lægen skriver jeg ønsker en fedmeoperation/GBY, og det gør at kommunens lægekonsulent siger til min sagsbehandler, at så vil han afvise en ansøgning blankt, da den operation først skal vise om det har en effekt på min vægt/ 126.6 kg på det tidspunkt. Jeg får en GBY 2007.

2009 henvender jeg mig igen til kommunen, min søn bliver 18, og jeg ved jeg i fremtiden så får den laveste kontanthjælp, hvilket jeg ikke kan holde mig økonomisk oppe med.. Siger at nu har jeg tabt 50 kg.. Dertil svarer lægekonsulenten, at nu skal kroppen så have ro en periode da det ikke er unormalt at man får stærkere smerter efter et stort vægttab.. og det kan nemt tage et par år før man ved om min holdning er forbedret så smerterne ikke er så stærke, men arvæv, nedslidte discus plader og denegeret ryg, bliver jo ikke helbredt pga vægttab.. men jeg sidder så igen og venter..

Bliver arbejdsvurderet på en af deres projekter, en genbrugsbutik hvor jeg kan sidde på en stol hele dagen hvis jeg har behov for det eller gøre hvad jeg kan overskue, der er ikke tilknyttet en læge eller fysiohalløj på stedet.. De vurderer at jeg kan "arbejde" 4 timer, og jeg bliver derefter sendt hen til en dagligvare butik hvor jeg starter op med 3 timer dagligt. Der har jeg den funktion at stå i kiosken, i starten er det deres blomsterafd jeg er i, men jeg kan ikke klare at skulle tage en kasse blomster fra pallerne, så der går det ikke godt. I kiosken går det rimeligt, jeg får hjælp til at tage de tunge kasser, spiritus osv. Eller tager en flaske i hver hånd og sætter dem på plads.

Stortrives faktisk med at være i kiosken, både pga søde kollegaer, og pga jeg elsker at have med mennesker at gøre, kundekontakten og servicen til kunderne er lige noget for mig...Hvilket der bliver lagt meget tryk på når der skal skrives en vurdering af arbejdskonsulenten.. Jeg elsker virkelig det "job", endda så meget at jeg gerne tager en ekstra morfin før jeg skal på job, en alm smertestillende pille i min pause/ 1½ time efter mødt ind, og når jeg får fri 3 timer efter mødt ind, må jeg oftest tage en pille og sidde et kvarters tid før jeg kan holde ud at skulle cykle hjem/ ender med at jeg tager min scooter da cyklingen er for hård, trods jeg kun har 800-1000 meter til jobbet.

Efter endt arbejdsdag, som er sat ned til 3x 4 dage, onsdage fri, er resten af min dag ret trist, ligger på sofaen med en stor pude mellem mine knæ for at holde smerterne nede, tager max dosis morfin og max dosis ekstra smertestillende medicin. Familielivet er sat i bero. Det eneste jeg kan overskue er at tage på job de 4 dage om ugen, resten af tiden går med at gøre mig parat til at kunne komme på job igen næste dag. I over 5 mdr er jeg i den arbejdsprøvning..

MEN jeg er bare så dum, kan ikke lide at skuffe nogen, og brokker mig helst ikke.. får jeg en anmodning om at gøre noget, så gør jeg det selvom om jeg godt ved at når jeg kommer hjem, betaler jeg regningen med endnu mere ondt. Har ikke lært at sige fra, at tage mig selv så seriøst, at jeg ikke vil udsætte mig selv for stærkere smerter eller tager hensyn til at min familie også har brug for mig.. Livet er kun arbejdet, smerter og sofaen..

Endelig er de 5 mdr overstået, og jeg skal så søge pension... men sådan går det ikke. Jeg får stærke smerter i tarmene, og min sagsbehandler vil lige vide hvad det er før hun vil indstille mig til en FP.. det tager sygehuset 7 mdr at finde ud af at de ikke ved hvad det er, så jeg bliver henvist til Hvidovre der ikke er i tvivl om, uden undersøgelse, at jeg har noget galt inde i tarmene..og de giver mig en OP dato.

Denne OP viser at jeg havde 2 indvendige brok, som de får rettet, meget stor tarmslyng der gør at lægen må have fat i hele tarmen og rette/sno den ud, sammenvoksninger af tarmene som bliver skilt ad. De finder et par huler inde i maven, hvor tarmene kan gå ind og lægge sig, og derved få nyt brok, så det bliver også syet sammen..
Derefter sker der ikke så meget i min FP sag..

Min læge får et par breve af kommunen, de vil vide om jeg misbruger min medicin, da de synes jeg får en høj dosis.. hvilket min læge svarer at det gør jeg ikke.. hvilket jeg hellere ikke gør.
Nu er sagen så langt, at min sagsbehandler indstiller mig til FP, og hun anbefaler jeg tager med til mødet.. Og jeg bliver afvist. står på vippen til en førtidspension og et flexjob.. selvom jeg kun kunne arbejde 12 timer ugenligt incl pauser, og det med et liv hvor jeg ikke andet kunne klare i hverdagen, ikke engang gå en lille tur med hunden, handle ind, og slet ikke gøre rent hjemme eller holde hjemmet rydeligt..

De begrunder at min sidste arbejdsprøvning er forældet.. 15 mdr..
Men min sagsbehandler ville jo netop IKKE indstille mig da hun ville have resultatet af maven med.. og det tog lang tid.
Nu har jeg fået en bisidder, og i går ringede min sagsbehandler om et nyt møde i morgen, torsdag. Heldivis kan min bisidder tage med mig, så hende skal jeg møde 1½ time før vi skal til møde hos kommunen..

Det er en kamp for at få kommunen til at forstå at min ryg er ødelagt der har varet i mange år.. over 10 år har jeg ikke skulle gå på arbejdsformidlingen, de ville ikke have mig pga jeg ikke kunne tage fuldtidsjob efter notat fra min læge til dem.. Føler mig fanget af lægekonsulenten, at han hele tiden siger der skal gå tid før det vil vise sig om jeg taber mig, når jeg har tabt mig, at det tager tid for kroppen at vænne sig til vægttabet.. og når jeg så endelig kan sige.. nu har jeg tabt mig 50 kg, smerterne er ikke blevet mindre.. så er det pludselig ikke vægttabet der er i fokus længere men det at de mener jeg har nogle resurser der skal benyttes..

Så jeg skal nok ud i endnu et forløb, og frygten for at vide at jeg igen skal have en lang periode i mit liv hvor jeg kun kan klare "jobbet", hvor kæresten igen skal lave alting herhjemme, både mad, rengøring osv, plus han skal passe hans job og hobby.. så er tanken om et forløb noget jeg virkelig frygter. Men ved også jeg aldrig kommer til at blive helbredt i ryggen, ødelagt er og bliver ødelagt, uanset om man er tyk eller tynd.. det mente lægekonsulenten så ikke.

Synes det er et svært system jeg er oppe imod, og håber der snart kommer en afklaring på en førtidspension.. er jeg ikke syg nok.. jammen hvor syg skal man så være? Jeg har bevist jeg kan arbejde 11 timer om ugen.. og det er så også det eneste jeg kan.. arbejde. Hverken socialt eller fysisk kan jeg klare mere, aflyser venners besøg eller takker nej til at besøge dem, kan ikke klare at skulle sidde op i en sofa i flere timer pga smerter. Kæresten er gal på kommunen, og jeg ved at vores forhold ikke vil kunne klare endnu en periode hvor vi ikke er kærester.. kun samlevende, dvs hvor han er den part der skal få tingene til at køre herhjemme, han skal tage alene ud og besøge venner og familie, og den eneste glæde han har af mig, er at se mig ligge på sofaen, se mig humpe rundt pga smerter når jeg skal gå mm jeg spiser en ekstra morfin pille.. hvilket jeg jo helst ikke vil spise ekstra af for at fungere, så bliver jeg jo bare træt og sover i stedet.

Efter afvisning af FP sidste uge, blev jeg helt ked af det, kunne ikke tænke over det uden at få tårer trillende ned af mine kinder, og endelig har jeg fået en bisidder ved et lille spark af en veninde..

Som I måske kan se, skriver jeg lidt rodet. Skriver som jeg tænker det lige i det øjeblik, gentager mig selv mange gange osv..
Ville også bare sige hej, og fortælle lidt om hvem jeg er.

Håber at få glæde af dette forum. Hvis I har spørgsmål er i velkommen til at skrive det til mig.
MVH Bornholmeren[/U]

Bornholmeren 22-06-2011 07:33

Ny i dette forum
 
Jeg er blevet anbefalet dette forum gennem et andet forum jeg besøger dagligt.
Jeg er en 45 årig kvinde, der siden 2002 hvor jeg fik min første operation for prolapser i ryggen, har været lidt i klemme i kommunens system.
Har fået endnu en operation i ryggen i 2005, og lægerne på Hamlet udtaler derefter at havde de vidst hvordan jeg danner ar, havde de ikke åbnet mig endnu engang, så da jeg bliver sendt til Hamlet 3. gang bliver jeg afvist efter undersøgelse, og de giver mig ret i at jeg skal lære at holde smerterne ud, gå og "nusse" det jeg nu kan derhjemme..
MEN jeg har altid bare ladet kommunen bestemme. I 2005 skriver jeg en mail til min sagsbehandler at jeg ønsker en udredning mht min fremtid, får dog aldrig et svar, bare en ny sagsbehandler. 2006 er det så langt at kommunen ber om en lægevurdering mht mit helbred.. for derefter at vi så skal søge FP..
Men lægen skriver jeg ønsker en fedmeoperation/GBY, og det gør at kommunens lægekonsulent siger til min sagsbehandler, at så vil han afvise en ansøgning blankt, da den operation først skal vise om det har en effekt på min vægt/ 126.6 kg på det tidspunkt. Jeg får en GBY 2007.
2009 henvender jeg mig igen til kommunen, min søn bliver 18, og jeg ved jeg i fremtiden så får den laveste kontanthjælp, hvilket jeg ikke kan holde mig økonomisk oppe med.. Siger at nu har jeg tabt 50 kg.. Dertil svarer lægekonsulenten, at nu skal kroppen så have ro en periode da det ikke er unormalt at man får stærkere smerter efter et stort vægttab.. og det kan nemt tage et par år før man ved om min holdning er forbedret så smerterne ikke er så stærke, men arvæv, nedslidte discus plader og denegeret ryg, bliver jo ikke helbredt pga vægttab.. men jeg sidder så igen og venter.. Bliver arbejdsvurderet på en af deres projekter, en genbrugsbutik hvor jeg kan sidde på en stol hele dagen hvis jeg har behov for det eller gøre hvad jeg kan overskue, der er ikke tilknyttet en læge eller fysiohalløj på stedet.. De vurderer at jeg kan "arbejde" 4 timer, og jeg bliver derefter sendt hen til en dagligvare butik hvor jeg starter op med 3 timer dagligt. Der har jeg den funktion at stå i kiosken, i starten er det deres blomsterafd jeg er i, men jeg kan ikke klare at skulle tage en kasse blomster fra pallerne, så der går det ikke godt. I kiosken går det rimeligt, jeg får hjælp til at tage de tunge kasser, spiritus osv. Eller tager en flaske i hver hånd og sætter dem på plads.
Stortrives faktisk med at være i kiosken, både pga søde kollegaer, og pga jeg elsker at have med mennesker at gøre, kundekontakten og servicen til kunderne er lige noget for mig...Hvilket der bliver lagt meget tryk på når der skal skrives en vurdering af arbejdskonsulenten.. Jeg elsker virkelig det "job", endda så meget at jeg gerne tager en ekstra morfin før jeg skal på job, en alm smertestillende pille i min pause/ 1½ time efter mødt ind, og når jeg får fri 3 timer efter mødt ind, må jeg oftest tage en pille og sidde et kvarters tid før jeg kan holde ud at skulle cykle hjem/ ender med at jeg tager min scooter da cyklingen er for hård, trods jeg kun har 800-1000 meter til jobbet. Efter endt arbejdsdag, som er sat ned til 3x 4 dage, onsdage fri, er resten af min dag ret trist, ligger på sofaen med en stor pude mellem mine knæ for at holde smerterne nede, tager max dosis morfin og max dosis ekstra smertestillende medicin. Familielivet er sat i bero. Det eneste jeg kan overskue er at tage på job de 4 dage om ugen, resten af tiden går med at gøre mig parat til at kunne komme på job igen næste dag. I over 5 mdr er jeg i den arbejdsprøvning..
MEN jeg er bare så dum, kan ikke lide at skuffe nogen, og brokker mig helst ikke.. får jeg en anmodning om at gøre noget, så gør jeg det selvom om jeg godt ved at når jeg kommer hjem, betaler jeg regningen med endnu mere ondt. Har ikke lært at sige fra, at tage mig selv så seriøst, at jeg ikke vil udsætte mig selv for stærkere smerter eller tager hensyn til at min familie også har brug for mig.. Livet er kun arbejdet, smerter og sofaen..
Endelig er de 5 mdr overstået, og jeg skal så søge pension... men sådan går det ikke. Jeg får stærke smerter i tarmene, og min sagsbehandler vil lige vide hvad det er før hun vil indstille mig til en FP.. det tager sygehuset 7 mdr at finde ud af at de ikke ved hvad det er, så jeg bliver henvist til Hvidovre der ikke er i tvivl om, uden undersøgelse, at jeg har noget galt inde i tarmene.. og de giver mig en OP dato. Denne OP viser at jeg havde 2 indvendige brok, som de får rettet, meget stor tarmslyng der gør at lægen må have fat i hele tarmen og rette/sno den ud, sammenvoksninger af tarmene som bliver skilt ad. De finder et par huler inde i maven, hvor tarmene kan gå ind og lægge sig, og derved få nyt brok, så det bliver også syet sammen..
Derefter sker der ikke så meget i min FP sag..
Min læge får et par breve af kommunen, de vil vide om jeg misbruger min medicin, da de synes jeg får en høj dosis.. hvilket min læge svarer at det gør jeg ikke.. hvilket jeg hellere ikke gør.
Nu er sagen så langt, at min sagsbehandler indstiller mig til FP, og hun anbefaler jeg tager med til mødet.. Og jeg bliver afvist. står på vippen til en førtidspension og et flexjob.. selvom jeg kun kunne arbejde 12 timer ugenligt incl pauser, og det med et liv hvor jeg ikke andet kunne klare i hverdagen, ikke engang gå en lille tur med hunden, handle ind, og slet ikke gøre rent hjemme eller holde hjemmet rydeligt..
De begrunder at min sidste arbejdsprøvning er forældet.. 15 mdr..
Men min sagsbehandler ville jo netop IKKE indstille mig da hun ville have resultatet af maven med.. og det tog lang tid.
Nu har jeg fået en bisidder, og i går ringede min sagsbehandler om et nyt møde i morgen, torsdag. Heldivis kan min bisidder tage med mig, så hende skal jeg møde 1½ time før vi skal til møde hos kommunen..
Det er en kamp for at få kommunen til at forstå at min ryg er ødelagt der har varet i mange år.. over 10 år har jeg ikke skulle gå på arbejdsformidlingen, de ville ikke have mig pga jeg ikke kunne tage fuldtidsjob efter notat fra min læge til dem.. Føler mig fanget af lægekonsulenten, at han hele tiden siger der skal gå tid før det vil vise sig om jeg taber mig, når jeg har tabt mig, at det tager tid for kroppen at vænne sig til vægttabet.. og når jeg så endelig kan sige.. nu har jeg tabt mig 50 kg, smerterne er ikke blevet mindre.. så er det pludselig ikke vægttabet der er i fokus længere men det at de mener jeg har nogle resurser der skal benyttes.. Så jeg skal nok ud i endnu et forløb, og frygten for at vide at jeg igen skal have en lang periode i mit liv hvor jeg kun kan klare "jobbet", hvor kæresten igen skal lave alting herhjemme, både mad, rengøring osv, plus han skal passe hans job og hobby.. så er tanken om et forløb noget jeg virkelig frygter. Men ved også jeg aldrig kommer til at blive helbredt i ryggen, ødelagt er og bliver ødelagt, uanset om man er tyk eller tynd.. det mente lægekonsulenten så ikke.
Synes det er et svært system jeg er oppe imod, og håber der snart kommer en afklaring på en førtidspension.. er jeg ikke syg nok.. jammen hvor syg skal man så være? Jeg har bevist jeg kan arbejde 11 timer om ugen.. og det er så også det eneste jeg kan.. arbejde. Hverken socialt eller fysisk kan jeg klare mere, aflyser venners besøg eller takker nej til at besøge dem, kan ikke klare at skulle sidde op i en sofa i flere timer pga smerter. Kæresten er gal på kommunen, og jeg ved at vores forhold ikke vil kunne klare endnu en periode hvor vi ikke er kærester.. kun samlevende, dvs hvor han er den part der skal få tingene til at køre herhjemme, han skal tage alene ud og besøge venner og familie, og den eneste glæde han har af mig, er at se mig ligge på sofaen, se mig humpe rundt pga smerter når jeg skal gå mm jeg spiser en ekstra morfin pille.. hvilket jeg jo helst ikke vil spise ekstra af for at fungere, så bliver jeg jo bare træt og sover i stedet.
Efter afvisning af FP sidste uge, blev jeg helt ked af det, kunne ikke tænke over det uden at få tårer trillende ned af mine kinder, og endelig har jeg fået en bisidder ved et lille spark af en veninde..
Som I måske kan se, skriver jeg lidt rodet. Skriver som jeg tænker det lige i det øjeblik, gentager mig selv mange gange osv..
Ville også bare sige hej, og fortælle lidt om hvem jeg er.
Håber at få glæde af dette forum. Hvis I har spørgsmål er i velkommen til at skrive det til mig.
MVH Bornholmeren[/U]

Pip 22-06-2011 07:53

Det lyder ærligt talt som en temmelig barsk omgang....

Du skal selvfølgeligt anke den afvisning.

Og dernæst drejer mødet på torsdag sig jo nok om at få den manglende arbejdsprøvning på plads.

Prøv at se om du ikke kan få et forløb på REVA istedet for i en almindelig virksomhed.. og 3 mdr. burde være nok.

Held og lykke med det hele...

:kram:

Gizmo 22-06-2011 07:58

Velkommen til. :)

Bare lige lidt praktisk: Du må meget gerne lave lidt afstand imellem afsnittene i din tekst, og du skal nok lave farven om til sort (selvom jeg ved, du elsker lyserød :) ), da der er flere herinde, der ikke kan læse det ellers.

Knus J. (skriver ikke mit fulde navn, men håber du kan gætte det)

Bornholmeren 22-06-2011 08:23

Tak
 
Tak Pip. Jeg har sagt til sagsbehandleren at jeg ville anke.. hun synes jeg skulle bruge weekenden på det, men dertil svarede jeg at jeg ville anke..
Havde virkelig troet sagen var simpel.. men det var den ikke åbenbart.
og J.. jo NU ved jeg hvem du er. Og tak for din hilsen. Har skiftet teksten.
Knus bornholmeren.:kram:

Tassi 22-06-2011 08:57

Velkommen til :)
Jeg håber du vil få rigtig meget glæde af at være her

Er du sød lige at putte lidt mere 'luft' ind i din tekst. Vi er nogle, der ikke lige kan overskue at læse så komprimeret en tekst
:)

Tassi 22-06-2011 09:00

(dobbeltpost)

Vibbe 22-06-2011 09:08

Velkommen til ;)
Herinde er der tonsvis af folk med styr på både paragraffer og gode råd til hvad man skal gøre. Der er også uddeling at støtte og knus når ting ikke helt går i den retning man have håbet !
Jeg kan se der er nogen igang med at vejlede og med den barske omgang du er igang med så får du lige et :kram: fra mig med PØJ PØJ

gitte kirk 22-06-2011 11:38

hvad med din læge, kan I ikke få lavet en møde dato hvor han kan stille op for dig. lyder som om han mener dig det godt.
Velkommen her

MissMurphey 22-06-2011 12:07

Velkommen til K10.
 
Hejsa og velkommen til K10.

Jeg håber du kan få nogle råd og vejledning her på siden, som du kan bruge til noget.
Det er aldrig sjovt at sidde fast i et system.

Og det er altid nemt at være bagklog og slå sig selv oveni hovedet over de fejl man har lavet.

Knus MissMurphey

(jeg har også lidt svært ved at koncentrere mig om at læse din tekst fordi der ikke er så mange mellemrum ;-) )


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:58.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension