K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Hjælpemidler til handicappede (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=40)
-   -   bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag (https://www.k10.dk/showthread.php?t=18006)

Pip 11-07-2011 12:47

Jamen tror du har ret...

Og hvad enten man er på kontanthjælp eller førtidspension, er man bare fattig, og det er en kamp at få økonomien til at hænge sammen år efter år, når alt bliver nedslidt....

Vovse 11-07-2011 14:53

Man skal også huske, at der er en del udgifter ved at have børn.

Børnene vokser ud af deres tøj, det gør de voksne ikke.
Cyklen vokser de også fra engang imellem.

O.s.v. o.s.v.

futtefreja 11-07-2011 15:03

hej

jeg vil sige sevlom jeg har et barn med autisme og er på kontanthjælp, får jeg ikke hjælp til andet end boligstøtte, og ekstraodinært børnetilskud.

Dette trod mit barn går på efterskole,( har godt nok selv valgt dette, da det er det bedste i dette tilfælde). må jeg selv betale det hele.

Så jeg tror ikke på alt, hvad jeg hører.

Jeg tror folk tror en hel masse om, hvordan vi som borger på overførselsindkomst får en hel masse, fordi de ikke ved bedre:(

Da de ikke har prøvet, hvad det vil sige, at være syg, ryge på kontanthjælp
osv.

mams 11-07-2011 15:56

Skriv under på understående link :D

Ragdoll har jeg gjort for længe siden

:kram:

Annemette

mams 11-07-2011 16:01

Jeg tror at selv om man er enlig eller 2 på overførselsindkomst er man fattig.

Jeg tror ikke man er mere eller mindre fattig om man er 1 eller 2.

Men ja det er dyrt at have små børn, min datter kan præstere at komme hjem 4 dage ud af 5 med ødelagt tøj og det er ikke billigt at købe nyt hele tiden.
Jeg reparerer det jeg kan, er desværre ikke så ferm til sådan noget.

Ferie er noget vi kan drømme om, det har der ikke været råd til siden vi blev syge. Vores datter har aldrig været med os på ferie. heldigvis har hun en rigtig dejlig aflastningsfamilie som har hende med i sommerhus i denne uge ellers er der ingen ferie til hende.

Fille 11-07-2011 16:13

Jeg betegner mig nu ikke selv som fattig. Jeg synes personlig man får en ok pension som enlig på de ny regler.

Om man anser sig selv som fattig eller ej, kommer nok an på ens liv op til ens sygdom og at man er endt på overførelsindkomst.

Jeg har været syg hele mit voksne liv, blev fysisk syg da jeg var 18 år, for 17 år siden. Så økonomisk har jeg altid kunne tage højde for det.

Jeg har levet mit liv efter det og ikke sat mig selv i unød gæld og sådan nogle ting. Jeg har bla. aldrig boet et sted, jeg ikke kunne bo på en kontanthjælp, selvom det er noget, jeg har fået meget lidt af.

Jeg lever derfor et fint liv i dag på min pension som gældfri, jeg er god til at spare i perioder og mangler ikke noget.

jasch 11-07-2011 16:26

Nej, det er sandt nok, man må sætte tæring efter næring.

Jeg holdte selv med at ryge, da "pengene" ikke var til det længere på sdp, utrolig hårdt og jeg mangler dem meget, men jeg ønsker osse at bibeholde mit hjem, frem for de smøger.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:52.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension