K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Midlertidig Førtidspension (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=70)
-   -   Folk med Piskesmæld søges... (https://www.k10.dk/showthread.php?t=8738)

lulles 27-04-2010 18:12

Hejsa jeg har lige fået førtidspension i 5 år pga et piskesmæld. Og kommunen siger at jeg både har angst og stress i afgørelsen..

Hilsen lulles

Marolle 27-04-2010 20:44

hvor længe har du gået sygemeldt ? og må jeg høre mere om din sag ? har du været i arbejdsprøvning ? har du været til special læge og hvad har de sagt ??

jeg har nemlig også søgt FTP men har fået afslag, pga. de mener jeg kan få det bedre over en periode på 10 år. Derfor er jeg nu på kontanthjælp...

AnnetteH 27-04-2010 22:19

Hej.
Jeg har også piskesmæld og er i dag på ftp.
Men ja som mange andre herinde har jeg også andre problemer.
Bla. Anden form for discosprolaps i nakken som følge af/til piskesmæld
Discosprolaps i lændet
og ADD.

Jeg har alle de problemer som følger med piskesmæld, tinnitus, koncentrationsbesvær, kroniske smerter, synsforstyrelser osv.

Tungen på min vægtskål var nok ADD.

AnnetteH

Huldra 27-04-2010 22:26

Citat:

Oprindeligt indsendt af Marolle (Send 102895)
hvor længe har du gået sygemeldt ? og må jeg høre mere om din sag ? har du været i arbejdsprøvning ? har du været til special læge og hvad har de sagt ??

jeg har nemlig også søgt FTP men har fået afslag, pga. de mener jeg kan få det bedre over en periode på 10 år. Derfor er jeg nu på kontanthjælp...

Den har du vel anket..

der står mange steder at man regner piskesmæld for varigt efter 2-3-5 år.. 10 år er jo helt ude i hegnet..

Marolle 28-04-2010 08:43

ja men beskæftigelses ministeriet mente ikke jeg kunne få ftp, men har bedt kommunen om at tage stilling til flexjob.

Problemet er at min egen læge mener jeg MÅSKE kan få det bedre over en periode på 10 år, og når han skriver det, så vil de ikke give mig ftp.

og hvor har du set man ser piskesmæld for varigt ??
alt det jeg har fået at vide, der siger de at man får det bedre over tid ??

min advokat holder dog også på det er varigt nu, hvor det er 3½ år siden.

jsn 28-04-2010 19:39

Citat:

Oprindeligt indsendt af Marolle (Send 102946)
ja men beskæftigelses ministeriet mente ikke jeg kunne få ftp, men har bedt kommunen om at tage stilling til flexjob.

Problemet er at min egen læge mener jeg MÅSKE kan få det bedre over en periode på 10 år, og når han skriver det, så vil de ikke give mig ftp.

Han er da lidt af en klovn.! :mad:
En tilstand betragtes normalt som varig efter et til to år uden ændringer.
Dog kan der ske en forbedring efter 2 til 4 år, men ikke 10 år.
http://dagenssundhed.dk/index.php/Mu...skesmaeld.html

Jeg har dog ikke hørt om nogen der har fået det bedre efter det har været stationært i mere end 1 år.
Mit eget har jeg haft siden sep. 2007, og det bliver ikke bedre med tiden tværtimod.

Omkring det med pension, så er der jo muligheden for en midlertidig pension hvor den tages op efter et par år.

Mvh.
Jsn

rts 29-04-2010 08:35

Jeg er lige blevet tilkendt førtidspension efter et piskesmæld i 2007. Jeg blev indstillet til det efter § om midlertidig pension, men den endelige afgørelse var ikke midlertidig.

kirsten01 29-04-2010 23:44

Jeg har også fået varig FTP pr 1/4 efter et piskesmæld i nakke og lænd med de tilhørende gener. Det tog dog også 2 fleksjob forsøg og totalt 9 år, men nu er der ro.

Som en speciallæge har fortalt, så kan man godt få det bedre efter 10 år, men det er IKKE arbejdsevnen, men derimod at man har lært at takle sine smerter bedre og fundet ud af hvad der virker for en eller ej i hverdagen.

ace dk 30-04-2010 10:23

undertegnede kørte som cabby, holdt ved lyskryds, havde kunde i vognen, vi sad og smalltalkede..... når det nu alligevel var rødt,

en dame havde lige fået ny vogn m. auto m. gear.

hun tog fejl af speeder og bremse/panikkede, og knoklede lige op i røven på merceren, og jeg nikkede bakspejlet en skalle, det blev lige knaldende sort i,, Hmmmm 15 sek.

jeg kørte kunden hjem, fik det være og være, opsøgte efter 3 timer doc.

alt dette var i 06...var igennem heeeele moletjavsen (som alle andre herinde)..

men var afsindig heldig, og have en virkelig prof "tovholder" ditto dygtig quinde på s.r.i.... min læge er en ældre model. men en som holder sig opdateret, vedr: næsten alt,

han sørgede, for de havde alt hvad de ville vide, faktisk dagen inden de havde spurgt om det :)...

jeg var simpelthen omgivet af proffer.......

så "landede".. jeg på K10 ... samme ordlyd, omgivet af "proffer"...§ knusere "støtter"... folk der har været igennem det samme som en selv......

det kan sku godt være min sag ikke munder ud i en erstatning, men jeg er blevet godt quidet herinde...... så igen........... alt er blevet gjort/hjulpet på vej...

mvh eders ace dk..... på f.tp.... og børnehjemsunge på evig flugt..

Mølgaard 07-06-2010 07:49

Jeg har været ude for 2 bilulykker, hvor jeg også får piskesmæld i nakken og ryggen. Den første var i år 2000 også i år 2002. Jeg har siden da også fået mange andre sygedomme, som jeg kæmper med.
Jeg søger lige nu flex eller pension. Psyk. mener flex er bedst.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:07.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension