K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Her er reformen! (https://www.k10.dk/showthread.php?t=21846)

Risa 28-02-2012 14:18

Her er reformen!
 
Reformforslaget "En del af fællesskabet" kan nu læses på Beskæftigelsesministeriets hjemmeside:

http://www.bm.dk/Aktuelt/Publikation...lesskabet.aspx

Ninja 28-02-2012 14:32

Takker - sidder også og ser det LIVE på News netop nu....

Hejdien 28-02-2012 14:33

Førtidspension og merudgiftsydelse

Citat:

– Lavere førtidspension til pensionister,
som bor i udlandet
Kommer virkelig til at skade de mennesker der bor i udlandet pga sygdom som bedres væsentligt ved varme, så kan man vælge mellem fattig i udlandet eller fattig og smertefuld i danmark

Citat:

– Merudgiftsydelsen – større overensstemmelse
mellem behov og ydelse
Oki har altid undret mig over hvorfor man skulle have 1500 kr måneden fordi man havde 620 kr i merudgift pga sin sygdom men kan slet ikke se det store problem for det er noget nær umuligt at få § 100 efterhånden

Citat:

– Personkredsen for modtagere
af merudgiftsydelse justeres
Man kunne jo håbe at det ville bedre det for de syge,men man kan ikke andet end tvivle når man høre at det skal være med et mål at reformere det her område, nemmelig at lukke hullet i kassen

Citat:

– Den supplerende arbejdsmarkedspension
for førtidspensionister forbedres
På tide :)

næsebjørn 28-02-2012 14:39

Det er jo dejligt når man lige får revet det økonomiske gulvtæppe væk!

Det er sjovt at høre hvordan de taler ned til folk. Hvis man ikke er på arbejdsmarkedet har man ikke noget at leve for. Man er åbenbart en ingenting i deres øjne. Det er ko trist når man også kæmper med den slags fordomme i dagligdagen. Du er ikke et værdigt menneske hvis du ikke arbejder...

Ninja 28-02-2012 15:13

Hmmm, jeg sidder og lytter, men har endnu ikke følt mig talt ned til - tvært imod føler jeg mig TALT TIL.

Jeg er sårbar, jeg er udstødt, men jeg kan stadig bruges, nogen vil muligvis gerne have mig ombord, jeg har stadig en chance for at komme nærmere arbejdsmarked osv..

Tænk, jeg synes det er STORT, jeg føler mig lige pludselig værdig i samfundet.

nocturne 28-02-2012 15:14

de forventer nok jo heller ikke et "dansk forår" kommer fra syge mennesker

nensypigen 28-02-2012 15:20

ninja det jo klart du gør det du kan jo tage et ressourceforløb på fp hvor vi andre skal leve på kh

Thomas1981 28-02-2012 15:27

Reformen er god hvis man allerede er på FP og gerne vil prøve at vende tilbage til arbejdsmarkedet. Og rigtig rigtig skidt hvis man håber og ber til at komme på FP.

Hvis Mette F. endnu ikke har mødt nogen der fik et bedre liv af at få FP, så må hun hellere end gerne tilkende en til mig. Så skal jeg nok melde tilbage om hvor jeg havde det bedst, med psykiske lidelser. På arbejdsmarkedet, på KH, eller på FP.

Jeg kan garantere for hun så vil møde den første det fik et bedre liv på FP.

Ninja 28-02-2012 15:29

Citat:

Oprindeligt indsendt af nensypigen (Send 211617)
ninja det jo klart du gør det du kan jo tage et ressourceforløb på fp hvor vi andre skal leve på kh

Jeg tænker ikke økonomisk - jeg tænker menneskeligt!

Har selv været på KH i 21 år og jeg lever endnu:)

sannemus 28-02-2012 15:36

OKAY!!:o

Nu får jeg det da lige dårligt..

Det er åbenbart fleksjobbere, der skal rammes allermest??

Og hvad dælen do I do nu...er jo sygemeldt fleksjobber....og blir fyret lige om lidt, da jeg ikke kan klare kravene på jobbet..kan så se frem til et halvt års opsigelse, men efter det??

Så skal jeg ind under de nye regler....puh...glæder mig til at en eller anden får stillet et regnestykke op for mig, for lige nu er der kun sort for mine øjne:confused:

Panik herfra..


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:19.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension