K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Fiktive aktiveringer i Københavns kommune (https://www.k10.dk/showthread.php?t=33815)

Karina-F 13-05-2016 22:57

Fiktive aktiveringer i Københavns kommune
 
Mulig omfattende svindel med statsrefusioner!

Jeg har fået aktindsigt i en sag hvor der fremgår en hel række opdigtede aktiveringer.
Det ligner en fast procedure i kommunen, og det er nemt at gennemskue hvordan det er gjort.
Dels er der digtet aktiveringer på sygemeldt borgers personnummer, dels er korte møder og samtaleforløb konverteret til aktive forløb under LAB§.

Dette er næppe en enlig svale, hvorfor vi rigtig gerne vil vide HVOR omfattende denne svindel egentlig er.

Hvis der er tale om landsdækkende svindel, er det en voldsomt stor sag, om svindel begået af kommunerne, overfor både staten og borgerne.

Så vi vil rigtig gerne vide om I vil være søde at tjekke op på følgende i jeres sager.

På forhånd mange tak.




Tjek følgende i jeres sager:

1. Hvis din sag er af ældre dato - om ressourceprofil hedder "Progressionsrapport".
I så fald er du blandt dem, hvis samtaler er konverteret til kurser og andet som giver statsrefusion. Tjek også om adressen på forsiden er et ukendt kursussted.

2. Tjek om du har forløb bag dig, hvor jobcenter har "fredet dig" og der måske står "sagsstyringsprojekt" i din aktindsigt.

3. "Beskæftigelsesprojekt" hvor du ikke aktivt har deltaget.

4. LAB§ 32.2.1 tilbud hvor du ikke har deltaget.

5. Tjek om korte møder er lavet om til såkaldte Korte vejlednings- og afklaringsforløb under LAB§

6.Tjek dine mentorforløb. Hvis du har været i mentorforløb uden indhold, ugentlige telefonsamtaler uden beskæftigelsesrettet indhold, er det ulovligt. I den grove sag, som vi kender til, er der 2 forskellige versioner af mentorforløbene, den ene ikke beskæftigelsesrettet og den anden, er beskæftigelsesrettet, hvor borger skal i job og virksomhedspraktik.
Hvis de siger det bare er en standardskrivelse, så er det usandt, og fordi de har sendt refusionsudgaven.

Alle forløb under LAB = Lov om aktiv Beskæftigelsesindsats, SKAL nemlig være beskæftigelsesrettede, hvorfor kommunen åbenbart har fusket med en hel række af forløb for at få statsrefusion.

Vi SKAL til bunds i sagen om der er tale om landsdækkende svindel med refusioner og falske aktiveringer bag syge borgeres ryg.
For så tror da pokker de ikke afklarer syge borgere.

stampe 14-05-2016 11:05

Nok ikke relevant at drage konklusioner begrundet i een sag.

Formoder det er din egen sag.

Du kan jo altid spørge uddybende ind til de angivelser, du ikke mener er korrekte.

KageØre 14-05-2016 11:48

Hvem er "Vi" som rigtig gerne vil vide... ?

Karina-F 14-05-2016 13:33

Citat:

Oprindeligt indsendt af stampe (Send 342122)
Nok ikke relevant at drage konklusioner begrundet i een sag.

Formoder det er din egen sag.

Du kan jo altid spørge uddybende ind til de angivelser, du ikke mener er korrekte.

Kære Stampe,

Det er en sag jeg hjælper med. Jeg drager ikke konklusioner, men forhører mig hos jer andre herinde.

Mht. ressourceprofilerne, så er der tale om mere end en sag.
Også behandling er lavet om til aktivering i flere andre sager.

I pågældende sag vil kommunen ikke svare, trods flere rykkere.

Håber det gav lidt mere info. :)

popiae 16-05-2016 10:00

Det foregik også i min sag. Forsøgte at anmelde dette, Men det bruger man"Ministeren" ikke tid på. Det er IKKE en del af systemet opgaver at gøre noget ved dette! Man kan så selv udlede eller gætte hvorfor!
Dette udtalt af ministeriet i 2008.
Dette er altså alm. kendt og brugt af mange kommuner, og har foregået i mange år!

VH Popiae

Rebecca.And 17-05-2016 11:33

1 vedhæftning(er)
Citat:

Oprindeligt indsendt af Karina-F (Send 342111)
Mulig omfattende svindel med statsrefusioner!

Jeg har fået aktindsigt i en sag hvor der fremgår en hel række opdigtede aktiveringer.
Det ligner en fast procedure i kommunen, og det er nemt at gennemskue hvordan det er gjort.
Dels er der digtet aktiveringer på sygemeldt borgers personnummer, dels er korte møder og samtaleforløb konverteret til aktive forløb under LAB§.

Dette er næppe en enlig svale, hvorfor vi rigtig gerne vil vide HVOR omfattende denne svindel egentlig er.

Alle forløb under LAB = Lov om aktiv Beskæftigelsesindsats, SKAL nemlig være beskæftigelsesrettede, hvorfor kommunen åbenbart har fusket med en hel række af forløb for at få statsrefusion.

Jeg har anmeldt Københavns Kommune til Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering pga. mistanke om at kommunen uberettiget modtager statsrefusion for at sende ledige i fup-aktivering.

Sagen vedrører også Frederiksberg og Rødovre.

Du kan se indholdet i min mail til Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering i det vedhæftede dokumentet.

Karina-F 21-05-2016 16:58

Mange tak for jeres info, Rebecca og Popiae. :)

vasen 22-05-2016 12:57

Hej Karina F.

Jeg synes det er et meget vigtigt emne du tager op.
At det har fundet sted i årevis gør det kun endnu mere kritisabelt.
Min SB har i et år forsøgt at få mig i et mentor forløb, og sagde at jeg kunne få hjælp til at det jeg ikke får gjort. Vedkommende skulle komme hjem til mig, og der ville ikke være krav om aktivering.
Der skulle støttes i , at få et overblik i diverse akter, dels i jobcenter men også finde ud af om jeg kunne få noget økonomisk tilskud.
Jeg ved udmærket hvordan man gør, men min blokering og stress gør at jeg ikke har fået det gjort.
Jeg ,mente at vide, at en mentor ikke ville kunne hjælpe, men SB overbeviste mig.

For 1/2 år siden sagde jeg ok.
En socialrådgiver fra et privat firma kom, og hun vidste endnu mindre end jeg.
Desuden satte hun mig bare i gang med selv at undersøge mulighederne, trods jeg allerede havde undersøgt det, men det afviste vedkommende.

Problemet var at få det i system og skrive blanketter m.v.
Hun ville ringe til mig dagen efter!
Der gik uger!

Desuden sagde hun til mig, at de havde mennesker der hverken kunne gå eller kravle(
underforstået, at jeg i hvertfald kan gå., og derfor nok ikke er så syg. Det kan jeg dog ikke vide, men det er en arrogant bemærkning, og herudover anede hun stort set intet om mig. Jeg har haft 3 diskosprolapser, så jeg ved godt hvor smertefuldt det kan være ikke at kunne gå.

Mit største problem er af psykisk art dog med fysiske plager også.
Bad herefter min SB opsige ordningen, og samme dag kontaktede samme socialrådgiver mig, da hun troede kommunen alene havde besluttet det. Hun blev irriteret, da jeg sagde, at det var efter eget ønske.

For ca. 1 mdr. siden blev jeg kontakte af en anden i samme firma, som bare lige skulle have bekræftelse på, at jeg havde deltaget i et forløb hos dem.

De har godt nok styr på deres sager de firmaer, hvis de mener at 1 time i alt hedder et forløb.
Jeg spillede dum og sagde jeg ikke anede hvem de var, hvilket jeg heller ikke vidste da jeg hørte navnet.
Troede det var fra et eller andet telefonsælger, eller analyse institut.

SB ser ikke om de har modtaget refusion, da det jo er et andet kontor i denne bureaukratiske gøgler kommune, København.

Regering, kommuner burde i den grad undersøge hvor meget der evt. svindles med statens penge.

Hvis nogen herinde har set Djøf med løg,n, så kan det ikke siges meget bedre.
Samtlige ansatte i kommuner og stat burde tvangsindlægges til at se den, men
hvis overbevisning om egen ufejlbarlighed hersker, er der desværre intet at gøre.

I stedet for, at se det som sin fornemste opgave at tryne syge mennesker og skære og skære burde de, for fanden,starte hos sig selv.

Kampfly, skattelettelser, flytning at arbejdspladser i staten, håbløse g uigennemtænkte projekter er der åbenbart rigeligt med penge til!!!!!

Rebecca.And 23-05-2016 11:28

Citat:

Oprindeligt indsendt af vasen (Send 342402)
At det har fundet sted i årevis gør det kun endnu mere kritisabelt.

Ja, det værste er, at det har fundet sted i årevis. Fup-aktiveringsforløbet, som jeg har anmeldt til Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering, blev første gang omtalt i medierne tilbage i 2012.
Alligevel fortsatte kommunerne med at henvise borgere til aktiverings- og udviklingsforløb, hvor de skal lave collager. Kun med det formål at kommunen kan modtage statsrefusion.

Citat:

Oprindeligt indsendt af vasen (Send 342402)
En socialrådgiver fra et privat firma kom, og hun vidste endnu mindre end jeg.

Desværre er der en del platugler blandt de private jobaktører.

vasen 23-05-2016 20:13

rebekka and.
 
Tak for din respons!
Det varmer, og jeg er taknemlig over, at du magter at sætte dig ind i sagerne. Jeg gør det også, men er desværre noget hæmmet af overskud til, at gøre som dig. Jeg har forsøgt med Arbejdsmarkeds styrelsen, og fik også et "positivt"svar , men også meget, på den ene side, på den anden side. altså et ambivalent svar. :mad:
Det drejede sig om noget helt andet, men alligevel.

Lathyrus 23-05-2016 20:18

Det er en jungle, og det er ubegribeligt, at der absolut, ingen retningslinjer eller krav fra det offentlige, om hvilke kvalifikationer man skal have for at kunne bestride stillinger som beskæftigelses-konsulent, det gælder både i Jobcentre og hos Anden Aktør.

Det er også absurd let, at starte virksomhed op, og stikke snablen i de offentlige kasser.

Eksempelvis ham her, fra Incita kom jeg i kløerne på, et par år efter han holdt op som Salgschef hos Soft Advice, og efterfølgende havde skiftet hamp, og opstod som Virksomheds konsulent Incita.
Han var han skræmmende inkompetent og Det blev et frygteligt forløb, der vitterligt endte i Kaos.
Han havde absolut intet kendskab til mit fagområde, han var ærlig omkring det, men det tangerende det pinlige.

https://www.linkedin.com/in/jesper-s...ensen-69180b26

Virksomhedskonsulent Jobcenter Frederiksberg
juni 2013 – juni 2015 (2 år 1 måned)Frederiksberg

Virksomhedskonsulent Incita
oktober 2007 – juni 2013 (5 år 9 måneder)

Salgschef Soft Advice
februar 2005 – juni 2007 (2 år 5 måned

For at citere Forrest Gump, Jobcentrene og Anden Aktørene, er som en æske med fyldte chokolade, man aner ikke hvad man hiver op .......

vasen 23-05-2016 21:08

fiktive aktiveringer i Københavns kommune.
 
Hej Lathyrus.
Nu når du skriver navnet på firmaet, Incita husker jeg , at det var netop der jeg oplevede den yderst mærkværdige behandling.
Ren og skær en pengemaskine, og det beteler vi alle til!!
det er fandeme uhyggeligt

Yanmik 24-05-2016 08:13

Citat:

Oprindeligt indsendt af Lathyrus (Send 342466)
Det er en jungle, og det er ubegribeligt, at der absolut, ingen retningslinjer eller krav fra det offentlige, om hvilke kvalifikationer man skal have for at kunne bestride stillinger som beskæftigelses-konsulent, det gælder både i Jobcentre og hos Anden Aktør.

Det er også absurd let, at starte virksomhed op, og stikke snablen i de offentlige kasser.

Eksempelvis ham her, fra Incita kom jeg i kløerne på, et par år efter han holdt op som Salgschef hos Soft Advice, og efterfølgende havde skiftet hamp, og opstod som Virksomheds konsulent Incita.
Han var han skræmmende inkompetent og Det blev et frygteligt forløb, der vitterligt endte i Kaos.
Han havde absolut intet kendskab til mit fagområde, han var ærlig omkring det, men det tangerende det pinlige.



https://www.linkedin.com/in/jesper-s...ensen-69180b26

Virksomhedskonsulent Jobcenter Frederiksberg
juni 2013 – juni 2015 (2 år 1 måned)Frederiksberg

Virksomhedskonsulent Incita
oktober 2007 – juni 2013 (5 år 9 måneder)

Salgschef Soft Advice
februar 2005 – juni 2007 (2 år 5 måned

For at citere Forrest Gump, Jobcentrene og Anden Aktørene, er som en æske med fyldte chokolade, man aner ikke hvad man hiver op .......

Åh gud, denne mand var skyld i at jeg fik afslag på fleksjob, han er meget speciel..

Rebecca.And 24-05-2016 12:10

Citat:

Oprindeligt indsendt af vasen (Send 342465)
Tak for din respons!
Det varmer, og jeg er taknemlig over, at du magter at sætte dig ind i sagerne. Jeg gør det også, men er desværre noget hæmmet af overskud til, at gøre som dig. Jeg har forsøgt med Arbejdsmarkeds styrelsen, og fik også et "positivt"svar , men også meget, på den ene side, på den anden side. altså et ambivalent svar......

Hvis du ikke selv magter at sætte dig ind i sagerne, så bed andre om at hjælpe dig – f.eks. her på K10.
Snak også med venner og bekendte.

Vigtigt!
Vil du klage over dit forløb hos jobcentret eller anden aktør, så foregår sagsbehandlingen i ét system.
Vil du anmelde en kommune for, uberettiget, at have modtaget statsrefusion for fup-aktivering, så foregår det i et helt andet system.
En anmeldelse til Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering skal derfor KUN handle om, at en kommune har modtaget statsrefusion, som den ikke er berettiget til - ikke ét ord om din egen sag.

En anmeldelse skal indeholde en detaljeret beskrivelse af fup-aktiveringen og vedlægges dokumentation for at den har fundet sted. Det er bedst, hvis man kan henvise til en omtale i medierne. Hvis dette ikke er muligt, så kan egne fotografier af meningsløse opgaver og papirer fra anden aktør bruges som dokumentation. Fotografierne skal tydeligt dokumentere hvor fup-aktiveringen foregår - oftest i et lokale hos en aktør.
Og snak med de andre du møder i fup-aktivering om at lave en anmeldelse i fællesskab.

Kommunens pligter.
"Stk. 5. Hvis kommunen undlader at korrigere data om ydelsen, jf. stk. 2, eller ikke gør Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering opmærksom på fejl, jf. stk. 4, og dette har eller kan have medført økonomisk tab for staten, kan Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering foretage modregning ved opgørelsen af finansieringsbeløbet til kommunen".
http://star.dk/~/media/STAR/Files/Re...615%20pdf.ashx

Lathyrus 24-05-2016 16:22

Allerede den første, uge gjorde jeg Incita, opmærksom på, at den virksomheds-praktik, jeg var i gang med, intet, absolut intet havde med, den virksomheds-praktik, der var aftalt. Men Incita, reagerede ikke på min mail, nu var jeg, om jeg man så at sige afsat.

Jeg klagede desværre ikke officielt, over mit forløb hos Incita, men anmodede istedet pænt Jobcenteret, om jeg kunne få, en ny virksomheds-praktik, en virksomheds-praktik, som oprindeligt aftalt, men denne gang i et velfungerende firma.

Jeg fik afslag fra Jobcenteret, klagede til Stats forvaltningen, som så afviste, min klage.

Nu er jeg ikke skadefro anlagt, men det firma jeg var i virksomheds-praktik hos, gik konkurs, men bagmændene nåede at akkurat at starte, firmaet der stod bag omfattende svindel, med jobrotation:

http://www.avisen.dk/saadan-malker-d...on_325422.aspx
http://www.avisen.dk/smart-jobfidus-...br_325240.aspx

Og som Butters fra South Park, ville udtrykke det:

https://www.youtube.com/watch?v=svYQG_BnAls

Rebecca.And 25-05-2016 11:37

Citat:

Oprindeligt indsendt af Lathyrus (Send 342513)
Allerede den første, uge gjorde jeg Incita, opmærksom på, at den virksomheds-praktik, jeg var i gang med, intet, absolut intet havde med, den virksomheds-praktik, der var aftalt.....

Hvis kommunen har sendt dig i noget fup-aktivering - meningsløse aktiviteter der ikke hjælper dig i job - så kan du overveje at anmelde kommunen for uberettiget at have modtaget statsrefusion.

Kommunerne vil stoppe alle fup-aktiveringer, hvis de mister statsrefusionen.

Carolinekbh 01-06-2016 17:41

Øv, hvor kan man ønske at man noget før havde været oppe på mærkerne eller fundet k10 :-)
Har blandt andet været henvist til et Basis og Kombinationsforløb hos CAB i KK.
På første mødedag blev de fremmødte borgere orrienteret om at vi kunne gå hjem og "holde fri" et par uger for så at blive indkaldt til møde med vejleder/sagsbehandler.
En anden borger og jeg bad om at få oplyst hvornår det såkaldte basisforløb så ville starte; det skulle angiveligt bestå af undervisning, afklaring samt planlægning af kombinationsdelen.
Vi fik et meget surt svar om at man i CAB pt havde sparet Basis-delen væk fordi "jobcenteret sender alt for mange borgere herud".
Samtlige borgere startede efter et par uger på kombinationsdelen, altså uden basis, som for alle bestod i "interne praktikker" på CAB´s egne områder.
Der var ingen undervisning, ingen tilbud om coach, mentor, psykolog etc, intet samarbejde med hverken SOF eller SUF..absolut intet.
Udover at registrere dagligt fremmøde var det personale der angiveligt skulle aktivere borgerene heeelt passive...man drak kaffe og hyggesnakkede.
Altså når man så ikke lige aktiverede os.
Selv blev jeg blandt andet sat til at afhente køkkenbordsplade og armatur i Silvan og køre dette hjem til en sagsbehandleransats privatadresse...så sparede hun jo 3x34.
Flytte for en ansats søn samt køre kommunalt inventar til Christiania, hvor en tredje ansat havde bopæl og skulle bruge dette på deres posthus.
Og ja...et LAB tilbud som KK har modtaget refusion for...:-)
Caroline

KageØre 02-06-2016 08:38

Jeg blev afklaret via væksthuset og det var lige før konsulenten rullede med øjnene da både jeg om min bisidder i en stiv time afviste enhver praktik der blev foreslået.
Men til sidst kom hun med et forslag hvor bisidder og jeg, stort set råbte BINGO i munden på hinanden, og fra da af gjorde de nøjagtig som jeg bad om !

I min praktik viste det sig hurtigt at jeg skulle have hyppige besøg af konsulenten for at tilpasse forholdene til netop mig.
Og hold nu godt fast...
Min konsulent kom hver 5. dag, det vil sige Mandag og Fredag i den ene uge og Onsdag i den anden, og dette stod på i nogle uger til konsulenten skulle på ferie, hvor jeg afprøvede de fastsatte rammer fra praktikken, så arbejdsevnen kunne fastlægges nøjagtigt.
Jeg var i alt i praktik i 3 måneder og i indstillingen til pension stod at det var en helt utrolig detaljeret beskrivelse af arbejdsevnen der lå til grund for indstillingen.
(at teamet så prøvede at snyde mig for pension i første omgang er en anden sag, man da jeg selv søgte var denne afklaring rigelig dokumentation)

Så det er ikke alle andre aktører der bare er til for at pumpe kommune-kasserne.

Rebecca.And 02-06-2016 11:02

Citat:

Oprindeligt indsendt af Carolinekbh (Send 342850)
.
Og ja...et LAB tilbud som KK har modtaget refusion for...:-)
Caroline

Jeg vil foreslå, at du anmelder kommunen for at have modtaget uberettiget statsrefusion.
Kommunerne stopper kun fup-aktiveringer, hvis de rammes, hvor det gør allermest ondt – på pengepungen.
Anmeldelsen kan sendes i en mail til Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering, STAR.

Husk, at anmeldelsen ikke må ligne en klage over dit forløb på CAB. Henvendelsen til Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering skal KUN handle om, at kommunen uberettiget har modtaget statsrefusion for at sende ledige i fup-aktivering.

Strandpigen 02-06-2016 19:00

Citat:

Oprindeligt indsendt af Carolinekbh (Send 342850)
Øv, hvor kan man ønske at man noget før havde været oppe på mærkerne eller fundet k10 :-)
Har blandt andet været henvist til et Basis og Kombinationsforløb hos CAB i KK.
På første mødedag blev de fremmødte borgere orrienteret om at vi kunne gå hjem og "holde fri" et par uger for så at blive indkaldt til møde med vejleder/sagsbehandler.
En anden borger og jeg bad om at få oplyst hvornår det såkaldte basisforløb så ville starte; det skulle angiveligt bestå af undervisning, afklaring samt planlægning af kombinationsdelen.
Vi fik et meget surt svar om at man i CAB pt havde sparet Basis-delen væk fordi "jobcenteret sender alt for mange borgere herud".
Samtlige borgere startede efter et par uger på kombinationsdelen, altså uden basis, som for alle bestod i "interne praktikker" på CAB´s egne områder.
Der var ingen undervisning, ingen tilbud om coach, mentor, psykolog etc, intet samarbejde med hverken SOF eller SUF..absolut intet.
Udover at registrere dagligt fremmøde var det personale der angiveligt skulle aktivere borgerene heeelt passive...man drak kaffe og hyggesnakkede.
Altså når man så ikke lige aktiverede os.
Selv blev jeg blandt andet sat til at afhente køkkenbordsplade og armatur i Silvan og køre dette hjem til en sagsbehandleransats privatadresse...så sparede hun jo 3x34.
Flytte for en ansats søn samt køre kommunalt inventar til Christiania, hvor en tredje ansat havde bopæl og skulle bruge dette på deres posthus.
Og ja...et LAB tilbud som KK har modtaget refusion for...:-)
Caroline

Hvor er det vildt!! Håber der er journalister, der læser med her og graver i det. Det er da en kæmpe skandale...

Lathyrus 03-06-2016 01:04

Citat:

Oprindeligt indsendt af Yanmik (Send 342482)
Åh gud, denne mand var skyld i at jeg fik afslag på fleksjob, han er meget speciel..

Ikke speciel som sådan, bare skrigende inkompetent, han havde været bedre tjent, som kontrollør i tivoli.:mad:

Rebecca.And 03-06-2016 11:37

Citat:

Oprindeligt indsendt af Strandpigen (Send 342888)
Hvor er det vildt!! Håber der er journalister, der læser med her og graver i det. Det er da en kæmpe skandale...

Ja, men journalisterne kan kun skrive om emnet, hvis avisredaktørerne kontaktes af folk, der vil stå frem og fortælle om fup-aktiveringsforløbet.

vasen 03-06-2016 12:19

fupaktivering
 
Det har nu nok ret i, men af og til er der artikler i pressen, hvor navnet er kendt af redaktionen, men fremstår anonymt.
Men det er indlysende, at en navngiven person har større gennemslagskraft.

Jeg for min part lider efterhånden af "paranoia."

Det ses overalt i samfundet, at folk der åbent fortæller om deres erfaringer med et givent område bliver chikaneret.

Eksempler: En officer, der udtaler sig off. om krigsdeltagelse i Irak bliver kaldt hjem til kammeratlig samtale. Politiken i dag.

En læge, der stiller spørgsmålstegn til HBV vaccine bliver chikaneret af Sundhedsstyrelsen og andre kollegaer. Vedkommende har kastet håndklædet i ringen og arbejder nu indenfor et andet speciale.

En læge der anerkender ME, som en fysisk lidelse, men trues med fratagelse
af autorisation.
Og, og der er mange flere eksempler, men det er en trist erfaring for en gammel kone som mig, at erfare den tiltagende indskrænkning af ytringsfriheden.

Kommer lige i tanke om en overlæge på RH. som for mange år siden blev fyret, da han udtalte, at alt den fine teknik de havde fået stillet til rådighed i tilfælde af udslip fra Basebæk, ikke kunne bruges. Ingen i personalestaben anede hvordan de skulle betjene de fine apparater.

Nu kan jeg ikke fyres, men man kan gøre livet endnu mere surt for mig end man allerede har gjort. :evil:

Carolinekbh 03-06-2016 12:43

Synes egentlig at problemet er, at når en borger står midt i "fup-aktivering" mangler man ofte overskud og ikke mindst overblik over forløbet, rådgivning omkring hvorvidt ens utilfredshed er berettiget og viden om hvilke konsekvenser kontakt med fx pressen eventuelt kan have.
Og nej; de færreste medier vil acceptere anonymitet hvilket er ganske fornuftigt.
Hvorom alting er: når borger på den anden side af disse forløb både tør og kan stå frem så er det yderst svært at dokumentere, hvad der hændte eller ikke hændte.
Og ja, har selv blandt andet iphoneoptagelser af sagsbehandlings og opfølgningsmøder med personale i CAB, hvor mine påstande delvist dokumenteres, men historien er journalistisk set "gammel".
CAB samt KK vil kunne påstå at selv hvis det beskrevne konkret er hændt, så har man da selvfølgelig heeelt andre forhold dags dato.
Tænker nu alligevel som RebeccaAnd foreslår at sende en "neutral" bekrivelse til STAR med et par CCér på.
Antager, at helt konkret info om at KK´s egen leverandør fx bevidst har undladt at afholde Basis-del af forløb samt at det drejer sig om ganske mange borgere, må være et sobert klagepunkt.
Man har med henvisning til LAB modtaget refusion for borgere, der blev bedt om i ugevis ikke at møde.
Hvis tingene skal ændres blot en smule kræver det, at de der orker faktisk gør noget sådant.
Venligst
Caroline

VENDETTA 04-06-2016 23:01

Kunne egentlig godt tænke mig og vide hvor tråd starter er henne ?
Se her er det jo ret interesant min jobplan står der 2 aktiveringer hvor af jeg har deltaget i den ene af dem i ca. 10 timer ialt

Den ene er 5 timer om ugen start pr 1/6-2015 slut 1/6-2016 ( aldrig været der )
Den anden 2,5 time om ugen start pr. 1/6-2015 slut 1/6-2016 det er denne jeg har været i ca. 10 timer max.

Hvilken instans får kommunerne statsrefusion fra ? Nogen der ved det

Har fundet lidt links. Hvor revisor firmaer tilbyder kommunerne hvordan de kan trække mest muligt hjem. Disse kan lægges ind hvis ønskes

Mvh. Vendetta

Lathyrus 06-06-2016 05:33

At læse:

http://oim.dk/media/750293/aftale_om...gssystemet.pdf

http://star.dk/da/Reformer/Refusions...atakilder.aspx

Men ellers er mit bud: http://www.statens-adm.dk/

http://www.statens-adm.dk/da/Laan-ti...ale-refusioner

Er lidt for træt til at finde det præcise sted.

Rebecca.And 06-06-2016 12:03

Citat:

Oprindeligt indsendt af Carolinekbh (Send 342902)
Og nej; de færreste medier vil acceptere anonymitet hvilket er ganske fornuftigt.
Caroline

Med lidt held går de med til, at efternavnet holdes skjult, hvis man kan fortælle en rigtig god historie. Men forvent at fornavn, billeder og bynavnet kommer i avisen.

Citat:

Oprindeligt indsendt af Carolinekbh (Send 342902)
Antager, at helt konkret info om at KK´s egen leverandør fx bevidst har undladt at afholde Basis-del af forløb samt at det drejer sig om ganske mange borgere, må være et sobert klagepunkt.
Caroline

STAR er en myndighed, som kan gribe ind, når en kommune anmeldes for uberettiget at have modtaget statsrefusion. De kan beordre en kommune til at tilbagebetale pengene til staten og dermed straffe kommunen økonomisk.
STAR derimod kan ikke behandle klager vedrørende den enkelte borgers sagsforløb. Så husk også at klage til kommunen over fup-aktiveringsforløbet. Klagen til kommunen kan eventuelt vedlægges en kopi af anmeldelsen til STAR.

Carolinekbh 06-06-2016 15:52

Hej Rebecca
Tror, at jeg har forstået korrekt, at min henvendelse til STAR ikke skal vedrøre egen sag, sagsbehandling, utilfredshed etc men blot det faktum, at KK mod bedrevidende har modtaget statsrefusion i forhold til LAB, på trods af at KK har vist, at forløbene ikke fandt sted og at refusionen dermed var uberettiget.
Venligst
Caroline

Rebecca.And 07-06-2016 10:52

Citat:

Oprindeligt indsendt af Carolinekbh (Send 342978)
Hej Rebecca
Tror, at jeg har forstået korrekt, at min henvendelse til STAR ikke skal vedrøre egen sag, sagsbehandling, utilfredshed etc men blot det faktum, at KK mod bedrevidende har modtaget statsrefusion i forhold til LAB, på trods af at KK har vist, at forløbene ikke fandt sted og at refusionen dermed var uberettiget.
Venligst
Caroline

Og derfor fortjener Københavns Kommune et økonomisk rap over fingrene. Alle fup-aktiveringer forsvinder lynhurtigt, hvis bare folk er flittige til at anmelde kommunerne for at have modtaget uberettiget statsrefusion ;)

Carolinekbh 15-06-2016 20:00

Bom. Digitalt svar fra STAR. Har henvendt mig med bilag vedlagt som dokumentation for mine påstande og samtidig i en bisætning oplyst om, at jeg udover det manglende Basis-forløb samt såkaldt intern praktik efterfølgende var i en virksomhedspraktik (privat,fandt selv praktikplads) hvor CAB ikke foretog nogen opfølgning i 4 måneder.

STAR vil nu gerne have dokumentation for mine oplysninger om virksomhedspraktik uden kontakt/opfølgning.
Som jeg forstå det, overvejer STAR at også denne del af forløbet kan være kritisabel da CAB end ikke har sikret sig, at der fandt aktivering eller blot fremmøde (!) sted, men alligevel har modtaget LABgodtgørelse.

CAB kontaktede ikke virksomhed/arbejdsgiver en eneste gang i 4 måneder, selv blev jeg hver 3. uge ringet op af vejleder/sagsbehandler, der blot konstaterede "Det går vel godt? Jamen, fint så"

(Det gjorde der nu; fandt daglig, meningsfuld aktivering sted men udelukkende som aftale mellem arbejdsgiver og ut. )

Dokumentation afsendt.
Tak Rebecca. Måske nytter det af og til at henvende sig :-)
Venligst
Caroline

Rebecca.And 16-06-2016 11:57

Citat:

Oprindeligt indsendt af Carolinekbh (Send 343513)
Måske nytter det af og til at henvende sig :-)

Ja, det nytter noget at anmelde kommunerne til STAR for at modtage uberettiget statsrefusion.
Det skal koste kommunerne millioner at sende ledige i fup-aktivering. Så lærer de hurtigt at følge loven ;)

Strandpigen 16-06-2016 12:52

Hvor er det flot Carolinekbh!
Dejligt at nogen har ressourcer til det. Det kommer mange andre til gode :-)

VENDETTA 27-10-2016 20:16

døde denne tråd
 
hej er der nogen der ved om der stadig er gang i dette emne ???????

VENDETTA 02-11-2016 15:09

prøver lige igen ?????

VENDETTA 30-03-2017 09:05

Hallo så der hul igennem til journalist
 
Hej k 10 så der endelig journalist på banen der syntes dette emne er interesant. Derfor få nu checket jeres jobplaner.

Venligst skriv hvis du ikke har deltaget i aktiveringer der står i jobplan / Jobnet

Mvh. Vendetta

VENDETTA 12-04-2017 14:08

Vigtigt.
 
Er der ingen respons ???

VENDETTA 07-03-2018 23:19

Så det sidste udkald inden offentliggørelse.
 
G auten K10. Så det ved og være sidste udkald vedr. Overskrift i denne tråd.

Nu er der ved og blive lavet film, hvor i der vil være lydfiler. Div dokumenter. Og en helveds masse fakta.

Så derfor byd ind hvis i vil være med NU.

MVH. PER K.

Rebecca.And 08-03-2018 15:01

Citat:

Oprindeligt indsendt af VENDETTA (Send 361574)
G auten K10. Så det ved og være sidste udkald vedr. Overskrift i denne tråd.

Nu er der ved og blive lavet film, hvor i der vil være lydfiler. Div dokumenter. Og en helveds masse fakta.

Så derfor byd ind hvis i vil være med NU.

MVH. PER K.

Hej VENDETTA



Jeg skrev til Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering og informerede dem om, at Københavns Kommune har sendt ledige i fiktive aktiveringer hos en privat aktør, hvor folk bliver sat til at lave collager. Min henvendelse til styrelsen er vist gået tabt i bureaukratiet, men jeg har en idé til, hvordan journalisten kan fortælle historien om collage-jobaktiveringen.


Det private jobfirma, hvor ledige københavnere år efter år har lavet collager, er også indblandet i skandalen om Anna Mee Allerslevs gave-cirkus. Hun fik et ur i fødselsdagsgave af aktøren, som årligt solgte for mange millioner kr. jobforløb til Københavns beskæftigelsesforvaltning, hvor Anna Mee Allerslev selv var øverste chef.
Hvis journalisten er interesseret i at fortælle historien om collage-aktivering og gaven til Anna Mee Allerslev, så sender jeg gerne info til dig i en PB ;)


Anna Mees ur-gave fra privat aktør diskuteres i en anden tråd på K10.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=36150

vasen 09-03-2018 11:30

Citat:

Oprindeligt indsendt af Rebecca.And (Send 361593)
Hej VENDETTA



Jeg skrev til Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering og informerede dem om, at Københavns Kommune har sendt ledige i fiktive aktiveringer hos en privat aktør, hvor folk bliver sat til at lave collager. Min henvendelse til styrelsen er vist gået tabt i bureaukratiet, men jeg har en idé til, hvordan journalisten kan fortælle historien om collage-jobaktiveringen.


Det private jobfirma, hvor ledige københavnere år efter år har lavet collager, er også indblandet i skandalen om Anna Mee Allerslevs gave-cirkus. Hun fik et ur i fødselsdagsgave af aktøren, som årligt solgte for mange millioner kr. jobforløb til Københavns beskæftigelsesforvaltning, hvor Anna Mee Allerslev selv var øverste chef.
Hvis journalisten er interesseret i at fortælle historien om collage-aktivering og gaven til Anna Mee Allerslev, så sender jeg gerne info til dig i en PB ;)


Anna Mees ur-gave fra privat aktør diskuteres i en anden tråd på K10.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=36150

Jeg skrev i 2016 til styrelsen for arbejdsmarked og rekrutering, dog om et andet emne,
Sagen handlede om, at man i kbh. bruger samme person i rehabiliteringsteamet og pensionsnævnet.
Samtlige ca. 6 personer. i pensionsteamet har skriftligt dokumenteret, at ingen af dem havde adgang til min sag.
En fuldmægtig gav mig ret i, at man sagtens kunne organisere, at det ikke er en og samme person. og at der med den procedure kunne herske tvivl om uvildighed.
Desuden er det jo ligegyldigt med et pensionsteam, når samme person skal afgøre sin egen indstilling.
STAR sagde telefonisk. du havde jo nok ikke klaget hvis du havde fået pension.
Senere sendte jeg sagen til ombudsmanden, men han gav kommunen ret med henvisning til, at der i 1986-87 var faldet en dom i Landstetten, som afviste uvildighed.
for det første var der ikke noget jobcenter dengang og jeg mener nu , at hele systemet er korrupt.
Jeg er efter mange år i systemet holdt op med at tro på ærlighed fra nederst til øverst.
Incita har jeg også oplevet og det var horribelt. Et eneste besøg på 2 mdr.

Hvis jeg en dag får kræfter vil jeg atter skrive til ombudsmanden.

Vedr. Mee allerslev tror jeg desværre at hun endnu engang får ret. Herregud et ur og et bryllup. det er jo intet i forhold til havde hun ellers stod for.

Da jeg i nov. stemte til kommunalvalget og enhedslisten valgte trafik og miljø fik jeg nok af politik.
Jeg skrev et debatindlæg i politiken dagen efter i raseri.
Jeg er blevet anarkist og stemmer ikke mere.
Jeg er folkepensionist, og tro mig det får man ikke fred af.

Min overbevisning er, at pensioner gives vilkårligt.
Socialrådgivere ønsker ikke autorisation og i min optik har vi ikke demokrati.
så længe de unge ikke tager del i samfundsudviklingen og mange hylder f.eks LA, så må man vente på, at de 5 årige vågner op, når de er gamle nok.
Der bliver skrevet meget i diverse medier, men beslutningsdeltagere er revnende ligeglade.
Men det her skal ikke forstå som ligegyldighed fra min side - kun at jeg er blevet for slidt i forhold til, at magte mere.
:mad:

VENDETTA 10-03-2018 10:47

Hvis nu bare folk ville kigge deres Jobnet eller aktindsigterr.

Kig efter det som tråd starter skriver

Bh. Per k


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:32.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension