K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Jeg har jo søgt FP (https://www.k10.dk/showthread.php?t=7567)

Maj-Britt 23-02-2009 13:13

Jeg har jo søgt FP
 
og sidder nu for at kommentere min rp.

Sagsbehandler skriver:

1) Det vurderes at MGs faglige og praktiske kvafilikationer i forhold til arbejdsmarkedet er relevante og en ressource i sig selv, men trods hendes velbegavelse er hendes manglende arbejdsindentitet grundet de helbredsmæssige barrierer den altoverskyggelige årsag til at det vurderes at MG ikke kan profilere sine faglige og praktiske kvalifikationer.

2) Det vurderes at MGs netværk er så begrænset at hun stort set har isoleret sig fra omverden.
*****************

Hvordan skal jeg tolke den øverste og den anden er ikke korrekt, jeg har da et fint netværk, der kommer her og kan jeg, så besøger jeg da folk.

Tante Ana 23-02-2009 13:31

Citat:

Oprindeligt indsendt af Maj-Britt (Send 51094)
og sidder nu for at kommentere min rp.

Sagsbehandler skriver:

1) Det vurderes at MGs faglige og praktiske kvafilikationer i forhold til arbejdsmarkedet er relevante og en ressource i sig selv, men trods hendes velbegavelse er hendes manglende arbejdsindentitet grundet de helbredsmæssige barrierer den altoverskyggelige årsag til at det vurderes at MG ikke kan profilere sine faglige og praktiske kvalifikationer.

2) Det vurderes at MGs netværk er så begrænset at hun stort set har isoleret sig fra omverden.
*****************

Hvordan skal jeg tolke den øverste og den anden er ikke korrekt, jeg har da et fint netværk, der kommer her og kan jeg, så besøger jeg da folk.

Din sygdom hindrer dig i at udvikle en arbejdsidentitet ( det giver sgi sig selv eller hur). Hvis du var rask havde du været en fremragende arbejdstager. Hmm... Det må betyde, at du er for syg til at kunne arbejde og profilere dig som "arbejdstager". Jeg aner ikke hvorfor hun skriver noget så selvfølgeligt, medmindre det er vigtigt for hende at pointere, at du ikke har andre (psykiske) problemer end din sygdom (jeg forøvrig ikke ved hvad er)... Fysisk syg, psykisk rask - som jeg forstår sagsbehandlerens udsagn.

Dog forstår jeg ikke helt at hun skriver som hun gør. Det burde være en arbejdspsykologs opgave at bedømme dig fra denne vinkel. Ikke sagsbehandlerens....

Det sidste - om netværket - kan du hurtigt gendrive ved at bede alle dem du omgås om at skrive sig på listen over din familie, dine venner og gode bekendte. Og forlange at lægge den ved i din sag. :D

Maj-Britt 23-02-2009 13:41

He, ja, jeg vedlægger sq mailadresser på veninderne, så kan de selv kontakte dem.

Som en veninde lige skrev på msn ( jyde):

Connie / Sweep says:
men helle for at være en del af dit netværk udenfor omverdenen

Asbjørn 23-02-2009 14:43

Din overskrift er: "Jeg har jo søgt FP". Kan godt være jeg tager fejl, og det forholder sig anderledes for dig, men da jeg søgte min FP, var det fordi jeg ønskede den. Hvis du gerne vil have din FP, så ser jeg din sagsbehandlerś udtalelser, som en fordel for dig, idet det kun vil støtte din pensionssag. Ville derfor ikke gøre noget, men altså kun, hvis det er du ønsker pension.

Maj-Britt 23-02-2009 14:58

Jeg har selv søgt, Asbjørn, og jeg er ikke et sekund i tvivl om at min sagsbehandler virkelig ønsker at jeg får den.

Men sommetider skriver de så kringlet at det kan betyde hvad som helst.

buster 23-02-2009 15:12

den lyder da ok, den første del.

Fra pensionsteamet fik min mand en lignede, faktisk meget lig din, udtalelse for som begrundelse for hvorfor han var berettiget til pension.
Altså, viljen/evnen var der men sygdommen var årsagen til at han ikke ville komme på arbejdsmarkedet igen. Så ja, det må være sådan det skal forstås.

Mon ikke det er en måde for kommunen at dokumentere skrifligt at alt er som det skal være i forhold til lovgivningens krav, det tror jeg.

Den m netværket lyder jo til at du har fuldstændig tjek på. Skulle det gå helt galt ja, så må du godt skrive mig på listen, hvis altså du skulle mangle nogle ;):D

:kram:

Trold 23-02-2009 15:32

Som jeg læser det, prøver din sagsbehandler at beskrive, at du ikke har nogle ressourcer, heller ikke i form af et netværk, så den med det manglende netværk ville jeg lade være med at kommentere.

Morgause 23-02-2009 15:35

Citat:

Oprindeligt indsendt af Trold (Send 51113)
Som jeg læser det, prøver din sagsbehandler at beskrive, at du ikke har nogle ressourcer, heller ikke i form af et netværk, så den med det manglende netværk ville jeg lade være med at kommentere.

Det er jeg ikke sikker på, er en god idé. Jeg havde i hvert fald en sagsbehandler, der sagde direkte til mig, at hvis man sad hjemme, uden et netværk, var det under alle omstændigheder bedre at komme ud at arbejde, uanset hvor syg man så var. Men det var også ham, der fortalte mig, at han var 'principielt imod førtidspension'.

Jeg ville nok gendrive det, men på en måde, hvor det fremgår, at de primært kommer til dig, og du gør, hvad du kan for at bevare kontakten, men det selvfølgelig kan være svært nogle gange.

Maj-Britt 23-02-2009 15:53

Jeg har ikke kommenteret den øverste, men har skrevet dette til det med vennerne:

Nu ikke helt korrekt at jeg ikke er social, jeg har et fint netværk og jeg har ikke isoleret mig socialt, men sygdom forhindrer mig ofte i at deltage i de aktiviteter, som vennekredsen holder.

Jo, kunne tilføje at de så kommer til mig, når det er muligt.

bmdc 23-02-2009 22:52

Maj-Britt, hvis jeg var dig, ville jeg kontakte min sagsbeh. og spørge ind til dette hun skriver, hvordan skal dette tolkes.

Du er jo i din gode ret til dette, da det jo er dig det handler om ;)

:kram:bmdc


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:24.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension