K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Har du fået genoptaget din ftp-sag, fordi du er 'i bedring'? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=22616)

L.S. 24-04-2012 08:49

Har du fået genoptaget din ftp-sag, fordi du er 'i bedring'?
 
Jeg søger erfaring fra folk, hvis ftp-sag er blevet (ufrivilligt) genoptaget, fordi de har vist initiativ/bedring af tilstand.

HVIS du har fået din pensionssag genoptaget, til vurdering af om du stadig er berettiget, hvem tog så konkret fat i dig - hvilken offentlig instans præcis, har beføjelsen til at tage dette første skridt?

Vær sød ikke at debattér emnet - der er ikke ressourcer til det - men kun skrive om helt konkret erfaring med netop det som overskriften/emnet udstikker - PB er også fint.

Carmen 25-04-2012 14:56

...trækker lige tråden frem igen, da den erfaring kan være rigtig vigtig for os at kende.

L.S. 04-05-2012 19:09

Og jeg trækker den lige op igen af samme grund........

Mr. Bean 04-05-2012 19:17

Min sagsbehandler sagde til mig at det skete uhyre sjældent...der skulle virkelig meget til. Der er 245.000 førtidspensionister og hun sagde at der måske var 10 om året der blev frakendt den "ufrivilligt" mere er det ikke. Det er så nok småt med erfaring på området....men kunne da være spændende at høre.

Jeg tror at reglerne er MEGET "flydende" på området...forstået på den måde at det er op til den enkelte kommune at afgøre hvornår pensionen skal frakendes(og efter hvilke kriterier)....som med alt andet findes der "slapper" kommuner og "strammer" kommuner. Der er jo næsten ikke to kommuner i Danmark der kigger med de samme "briller" på forvaltningsloven.

Nogle kommuner er det komplet umuligt at få førtidspension i og i andre sidder de meget løst i.

Debutanten 04-05-2012 20:33

Jeg har hørt at man skal tjene rigtig mange penge eller begå groft socialt bedrageri før man mister den.(heldigvis)
Så i begge tilfælde er det nok ikke en historie man har lyst til at dele med k10

Mr. Bean 04-05-2012 22:48

Citat:

Oprindeligt indsendt af Debutanten (Send 221720)
Jeg har hørt at man skal tjene rigtig mange penge eller begå groft socialt bedrageri før man mister den.(heldigvis)
Så i begge tilfælde er det nok ikke en historie man har lyst til at dele med k10

Helt enig :) har faktisk læst at nogle arbejder fuld tid og alligevel modtager pension(også dem efter 2003) ...det lyder vildt men det skulle være rigtigt, se linket her fra Politiken :

http://politiken.dk/erhverv/ECE71988...-paa-fuld-tid/

Carmen 04-05-2012 23:18

...hmm, en tre år gammel artikel... ifølge Ricky her på K10 er kriterierne for tildeling af FP strammet gevaldigt op siden 2010, som nok udelukker "de store udskejelser" samtidig med en FP.

Sorry, L.S., du bad om ingen debat, men konkret erfaring...

Mr. Bean 05-05-2012 07:52

Citat:

Oprindeligt indsendt af Carmen (Send 221739)
...hmm, en tre år gammel artikel... ifølge Ricky her på K10 er kriterierne for tildeling af FP strammet gevaldigt op siden 2010, som nok udelukker "de store udskejelser" samtidig med en FP.

Sorry, L.S., du bad om ingen debat, men konkret erfaring...

Vi snakker om "frakendelse" og ikke "tildeling"....væsentlig forskel. Grunden til debatten her, er at det nok er utroligt småt med erfaring da 10 personer ud af 245.000 førtidspensionister får frakendt pensionen om året (som beskrevet i artiklen). Det tal vil jeg tro er nogenlunde konstant.

L.S. 31-01-2014 17:26

Tråden trækkes op da vi er gået ind i et nyt Annus Horribilis.



VENLIGST KUN DIREKTE ERFARING MED GENOPTAGELSE AF DIN SAG.




HUSK

L.S. 12-09-2023 20:25

Så er der gået yderligere 9 år, og tingenes tilstand for hjælptrængende borgere i DK er kun blevet værre.

Har nogen nu fået frakendt en pension og hvis ja, på hvilket grundlag?





HUSK:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:21.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension