K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Er der vedtaget ny lov om at ingen med hudsygdommer på §100 får det mere? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=19150)

Indiansummer 02-09-2011 10:57

Er der vedtaget ny lov om at ingen med hudsygdommer på §100 får det mere?
 
Det er hvad min søster har fået af vide på apoteket, det er helt umuligt at få tilskud til cremer som er livsnødvendige.

Min søster så uheldig at lægekonsulent har vurderet at det er kosmetisk, hvilket på ingen måde er sandt. Hun lider af flere hudsygdomme, og også diabetes. Hudsygdommene giver hende sår, hvilket på ingen måde er godt med en som lider af diabetes.

Er der nogen princip afgørelser over dette? Og kan nogen hjælpe med dette?
Kh indiansummer

Jøsses 02-09-2011 11:08

Hvad siger din søsters læge ?

Lægen kan hurtig fortælle om der er cremer der ydes tilskud til...og il da tro at der er nogle ....

Nogle cremer indeholder jo bedøvende eller beroligende og vil nok kræve recept fra lægen.

Hvad lægekonsulenten siger er en ting...og kan ikk udskrive recepter.

Indiansummer 02-09-2011 11:22

Det er cremer som bliver udskrevet af dermatoligisk afd hvor hun går til kontrol, nogen gange skal hun også have lys.

Hvad nytter det hvad læger siger, når læge konsulenten har det sidste ord? Kh Indiansummer

stampe 02-09-2011 12:38

Hvis præparatet er receptpligtigt og ikke tilskudsberettiget, og det har vist en positiv effekt gennem et stykke tid, kan den receptudskrivende lægge eller den praktiserende læge anmodes om at søge en enkelttilskudsbevilling. Det har lægekonsulenten intet med at gøre.

Indiansummer 02-09-2011 15:29

Nej misforstå mig ikke. Det er noget som er søgt som en udgift i forbindelse med § 100, og nu skriver lægekonsulenten så at det er kosmetisk, og der gives dermed afslag på dette. Det er tilskudsberetiget og på recept.

velcro 03-09-2011 08:14

Ups den er triggi.

Så vidt jeg husker kan man kun få dækket medicinudgifter der er en følge af den sygdom/lidelse som udløser §100. I din søsters tilfælde er det vel diabetes eller leddegigt??? Og disse cremer bliver vel ikke brugt i forbindelse med disse sygdomme?

Men som Curls skriver, er der jo en pointe i at diabetikere helst ikke må få sår (hvorfor bla. en fodterapeut kommer ind i billedet), så måske kan man argumentere den vej rundt. I kan da altid prøve, men ellers er jeg bange for at de har "ret" til at ekskludere udgifter til cremer.

Velcro

stampe 03-09-2011 13:30

Den nye aftale mellem sygesikringen og de statsautoriserede fodterapeuter giver desværre kun mulighed for, at diabetikere uden symptomer kan få 50 procent dækning til en årlig fodstatus. Det forebyggende element er fravalgt. Har man problemer, ja så er der også mulighed for 50 procent tilskud til at antal behandlinger. En ugunstig ordning for diabetikere, men er også omtalt på diabetes.dk


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:16.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension