K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Fristen for afgørelse af Pensionssag (https://www.k10.dk/showthread.php?t=36563)

Lecl 09-08-2018 13:17

Fristen for afgørelse af Pensionssag
 
Hej :)
Nogen der kan hjælpe mig med det her ?

Har modtaget det her brev fra Pensionsmyndigheden i min kommune.

Kommune træffer afgørelse i din sag om førtidspension, har du mulighed for i et møde at udtale dig overfor pensionsmyndighed, men det er ikke en forudsætning for sagens behandling, og du har ikke mødepligt.

Sagen skal behandles på baggrund af hele det sagsmateriale, som er modtaget fra Rehabiliteringsteamet i Jobcentret.
Der skal træffes afgørelse om
1)sagens overgang til behandling efter reglerne om førtidspension
2)din eventuelle berettigelse til førtidspension.
Afgørelsen træffes senest 3 måneder efter, det er besluttet, at sagen kan overgå til behandling efter førtidspensionsreglerne.


Som jeg forstår det skal jeg have endnu et brev om at, min sag er overgået til behandling af førtidspension,før de 3 måneder starter ?

Jeg mente at have læst at det var 3 måneder fra teamet havde indstillet mig ?
På forhånd tak for hjælpen

KageØre 09-08-2018 13:33

Citat:

Oprindeligt indsendt af Lecl (Send 364853)
Jeg mente at have læst at det var 3 måneder fra teamet havde indstillet mig ?

Nej, det er ikke 3 måneder fra rehabiliteringsteamet indstiller dig.
De 3 måneder starter når pensionsafdelingen modtager rehabiliteringsteamets indstilling og det er ikke samme dag som de har meddelt dig at de indstiller, der er papirarbejde mm.

gisne 09-08-2018 13:55

Nej, det er ikke tre måneder fra rehabiliteringsteamets indstilling med fra sagen er startet i pensionsudvalget

Mødet er en mulighed for at du kan møde pensionsudvalget og evt komme med kommentarer til dig sag.

Det er meget forskelligt om folk tager imod det eller ej, jeg blev frarådt af min jurist at gøre det og i andres sager kan det måske være en fordel

Jeg modtog et brev med dato da sagsbehandlingen i pensionsudvalget startede og det var den dato der galdt

Lecl 09-08-2018 14:14

Okay tak for svar Kageøre og Gisne :)
Pensionsmyndigheden modtog indstillingen fra teamet for 4 uger siden og det her er det eneste brev jeg har modtaget endnu fra pensionsmyndigheden,så håber da bare det andet brev snart kommer med dato på :)

Webmaster 09-08-2018 14:17

Datoen for at din sag er overgået til behandling efter reglerne om førtidspension....den dato skal fremgå af din sag...

Så du kan evt forsøge at søge aktindsigt....eller simpelthen bede dem om datoen....medmindre de ikke er nået så langt endnu...

Men datoen skal fremgå af din sag...

Lecl 09-08-2018 14:23

Tak Webmaster :)
Min sagsbehandler sagde midt juli det gjaldt fra den 1 august og 3 måneder frem så blev noget forvirret over det her brev


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:26.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension