K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=90)
-   -   Hvor lang tid burde det tage at blive forlænget? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=26752)

Sanne33 26-04-2013 15:57

Hvor lang tid burde det tage at blive forlænget?
 
Hvor længe burde der gå fra ens sagsbehandler beder om en statusattest (kun et sted fra) til de finder ud af om man har mulighed for forlængelse på sygedagpenge?
På forhånd tak

Ninja 26-04-2013 16:05

Det kommer an på hvor hurtig lægen er om at lave og sende statusattesten til sagsbehandleren (og sagsbehandlerens villighed generelt).

Ved ikke om der er sat en direkte tidsfrist på, men det kan du måske se på din kommunes hjemmeside.

Jeg har set det tage alt lige fra 1-6 uger.

Sanne33 26-04-2013 16:17

Tak,jammen de står bare og venter på at sagsbehandleren vil kontakte dem.
Og jeg kan selvfølgelig ikke få lov til at tale med hende og er ved at køre sur i det hele,da jeg skal sørge for alt.
Men en anden sagsbehandler ville sende det i går,tja nu må vi se

Ninja 26-04-2013 18:30

Ja, ventetiden er klart den værste - specielt når man ikke får en skid information og selv må tigge og bede om den mindste lille information:mad:

Helligdage og weekender kan i den grad være ulidlige:eek:

Sanne33 26-04-2013 18:45

Jeg føler mig fanget,enten modtage hjælp uden penge (kontanthjælpsreform) eller forsøge mig med arbejde så godt jeg kan

Ninja 26-04-2013 19:33

Ja, de har fået strammet så voldsomt op, at rigtig mange er stillet overfor valget, pest eller kolera!!

Sanne33 26-04-2013 19:42

Ja det giver ingen mening,ved godt jeg piver nu og mange andre jo også er eller kommer i denne situation.
Ved man om der kommer en sygedagpengereform,gik den ikke ud på at var man syg,kan man få en ydelse svarende til kontanthjælps sats uanset partners indkomst?

Denne her uvished bomber mig tilbage og det hele er meningsløst-det betyder meget at du prøver at hjælpe

Ninja 26-04-2013 20:00

Jeg ved kun at Enhedslisten i dag har truet regeringen på livet, hvis de ikke finder på en løsning mht sygedagpengene - så vi må se hvad det reelt ender med. Mange tusinde står jo og mister dem her 1 Juni.

Så det bliver spændende - håber regeringen ryger på røven, selvom alternativet er værre. Men rent principielt ville det fryde mig.

Sanne33 26-04-2013 20:44

Er det ikke kun dagpenge eller?

jasch 26-04-2013 21:27

Jo Sanne33, det er dem som ryger ud af dagpengesystemet.

Selv om EL osse burde tage fat på de nye sygedagpenge regler hvor man fra 1 januar (når det bliver vedtaget) falder for varighedsbegrænsningen efter kun 26 uger, når de i deres regeringsgrundlag har lovet at fjerne begrænsningen helt.......


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:37.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension