K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=74)
-   -   Jeg er stadig i tvivl (https://www.k10.dk/showthread.php?t=4497)

Frk. Olsen 26-03-2008 13:18

Jeg er stadig i tvivl
 
Jeg er spritny her i dette forum. :)
Jeg har nu siddet i et par timer og rodet i de mange rigtig gode debatter, der er her, men har endnu ikke fundet et svar som jeg kan være sikker på. Måske findes det ikke, men nu prøver jeg at kaste det ud her, og ser om der er nogle der har forstået de indviklede regler, så de kan hjælpe mig med at forstå.....:p

Jeg er i tvivl om hvor meget man må arbejde i alm. job, altså ikke skåne og fleks, og om der er nogen risiko for at man pludselig skal måles og vejes igen.

Jeg er pensionist efter de nye regler, og har behov for at komme lidt ud, evt. i noget vikar, som jeg selv kan sige fra og til efter evne.

Er der en klarhed over det, eller er det det sædvanlige at der rent faktisk ikke er nogen entydige regler, men at man er overladt til den enkelte sagsbehandlers holdning til tingene??

Iøvrig en rigtig god side her, som har mange interessante oplysninger. Tak for det!!!!:D

Stella 26-03-2008 13:47

Du må arbejde og tjene op til 60.000 kr før skat om året uden det berører din pension .

det er hvad jeg ved...men hvis der er nogle garvede førtidspensionister med hang til lovgivningen på området så kom endelig frit frem...:):D:)

zuza 26-03-2008 13:48

Hej Frk. Olsen og velkommen til.:kram:

Der er kun entydige regler, hvad angår økonomien og indtægt ved siden af pensionen.;)

Der må man tjene op til cirka 60.000,- pr. år, før man trækkes i pensionen.

Jeg tror også, at det beror på et skøn, og at der jo for alle førtidspensionister ved tilkendelsen står, at der er kontrol med jævne mellemrum, så det er nok dette skøn, der gælder.

Det her er desværre det nærmeste, jeg er stødt på, men det er muligt, andre på siden kan svare dig mere præcist.;)

Citat:

Fortsat ret til pension

Også efter de nye regler er det ikke antallet af arbejdstimer, der afgør,
om en førtidspension bortfalder, men alene en eventuel lønindtægt eller
en forbedring af arbejdsevnen
. Kommunen skal holde sig orienteret om
pensionistens forhold, og om der eventuelt sker en væsentlig forbedring
af arbejdsevnen, der gør, at pensionisten vedvarende kan være selvforsørgende
ved indtægtsgivende arbejde. I de tilfælde skal kommunen genoptage
sagen for at genvurdere arbejdsevnen.
Der står en masse her, hvis du vil vide mere.

http://www.clh.dk/fileadmin/template...revideret_.pdf

:kram:

phhmw 26-03-2008 13:49

Hej Frk.Olsen

Ja, du er spritny på k10 men det er du ikke om nogle måneder, så når DU har nogle erfaringer så del ud af dem.

Gå ind på www.social.dk og søg på "arbejde ved pension" i højre øverste hjørne og læs nyhedsbrev " Bedre vilkår for pensionister der vil arbejde " som omhandler både gammel og ny pensionsordning.
Tag et print af nyhedsbrevet og tag en snak med din sagsbehandler om dit ønske. Men du begynder IKKE i job uden SKRIFTLIG accepet fra denne.
Held og lykke.

Hilsen Peter

gh72 26-03-2008 13:54

Velkommen til k10:)

Ninja 26-03-2008 14:35

Og HUSK at forhøre dig om hvilke konsekvenser et evt job vil have for din boligydelse/boligsikring (som er det første de 'piller' ved når der er en ekstra indtjening udover pensionen!)....

Og velkomme til.

Frk. Olsen 26-03-2008 20:48

Tusinde tak for velkomsten til alle....:o

Og tak for alle svarene. Peter jeg tror at jeg blev en hel del klogere på det link du sendte. Så tak for det.

Nu er det bare om jeg så "tør" kaste mig ud i det. Man er jo blevet lidt forsigtig med at gøre sig for meget bemærket, efter 2,5 års kamp i systemet. Sørgeligt men sandt.....

Men endnu engang tusinde tak til alle.....:kram:

zuza 26-03-2008 20:56

Citat:

Jeg er pensionist efter de nye regler
Frk. Olsen... du skal lige huske at være opmærksom på, at der er forskel på de forskellige pensionsordninger.

Det link, Peter sendte til dig, gælder kun for "gamle" førtidspensionister og for folkepensionister.

Det, der står om denne ordning, er for nogle, der stadig har en rest-arbejdsevne, som efter den nye ordning ville være visiteret til fleksjob.

Jeg håber, du er blevet lidt klogere.

:kram:

Frk. Olsen 30-03-2008 22:10

Hmmm ja det kan jeg godt se. Tak for det!! Jeg må se hvad jeg finder mere ud af.
Ha en go aften.
:kram:

zuza 31-03-2008 00:22

Du må gerne vende tilbage med det, du finder ud af, så bliver vi alle sammen meget klogere.;)

:kram:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:07.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension