K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Kampen mod lægekonsulenter. (https://www.k10.dk/showthread.php?t=4125)

majs 10-11-2007 22:56

GODT GÅET!!

Det er skønt når nogle bliver hørt og der er udsigt til at det bliver bragt op på højere instanser.

Jeg vil følge det tæt her på K10 og håbe på at der virkelig kommer et kæmpe fokus på uterlighederne, landet over og på borgen!

Mvh
majs

Lise W 11-11-2007 10:11

Kære Jytte

SÅDAN - hvor er det stærkt gået! Jeg glæder mig til at følge reaktionerne på mødet i går......er meget spændt på hvor mange ringe i vandet der bliver ;)

Jeg er ked af jeg ikke kom i går, men jeg havde en særlig slem smerte dag, og magtede ikke at komme afsted :(

Pøj pøj med det hele, Jytte - du er sq en gæv Quinde :kram:
Lise

Benny Gerhard 11-11-2007 12:11

Citat:

Oprindeligt indsendt af pia e larsen (Send 16016)
vi var til pressekonf. igår. jeg synes det gik godt, men kunne godt savne mere medie opmærksomhed. dog var Ekstra Bladet der, og meldingen er at der kommer nogt senere. de skal lige sætte sig ind i stoffet, og det ved alle her er omfattende.
Men jytte fik konkretiseret sin poiente, så alle forstod det.
min far har optaget det på vidio, så jeg håber at jeg kan lægge det på nettet, senere. vh popiae


Citat:

Oprindeligt indsendt af lyslys (Send 16042)
Skønt din far optog det på video.
Håber det kan lægges ud på nettet, så mange ser det.
Har ringet til journalisten, men fik ikke kontakt. Skriver det til Jer, når hun har fortalt, hvordan de vægter en sådan historie.
Mine bøger er et konstant arbejde for vores sag. Selv folk jeg omgås næsten dagligt, er rystede, forfærdede og chokerede over, at få alle skandalerne at se , sort på hvidt, i hurtig rækkefølge.
Ugeskrift for Læger siger, at de vil bringe en anmeldelse af bøgerne, og hvis de gør det, vil kendskabet til ulovlighederne blive ret udbredt. Almindelige læger vil ikke bryde sig om at læse om kollegernes makværk. Det at jeg har sat navnene i på de korrupte læger, vi efter min mening betyde, at mange flere læger vil læse den, for at se, hvad kollegerne kan finde på.
I kan hjælpe med udbredelsen ved at bede Jeres bibliotek om at tage den hjem, så så mange som muligt får mulighed for at læse den.
Hvis biblioteket skal vide hvad den handler om, så kan I læse bagsideteksterne på www.bod.dk, eller på www.saxo.dk
Jeg måtte jo bruge et forlag, hvor jeg selv måtte betale hele udgiften og øge min gæld, for de "pæne" danske forlag, ville ikke udgive en bog, som havde et så snavset indhold.
I vil glæde Jer over at læse, specielt bind 1, det føler jeg mig overbevist om.
mvh Jytte Hestbech


Citat:

Oprindeligt indsendt af majs (Send 16049)
GODT GÅET!!

Det er skønt når nogle bliver hørt og der er udsigt til at det bliver bragt op på højere instanser.

Jeg vil følge det tæt her på K10 og håbe på at der virkelig kommer et kæmpe fokus på uterlighederne, landet over og på borgen!

Mvh
majs


Hej allesammen, mødedeltagere såvel som ikke mødedeltagere.

Jeg var skeptisk før mødet. For tænk om der ikke blev skrevet noget om vores problemer med lægekonsulenters "ikke retsstridige" arbejde som administrativ medarbejder ved kommunerne, og dermed som "firmaets mand".

Når en læge fungerer som administrativ medarbejder i en kommune, kan han således "straffefrit" og uden at være bundet af sit "som læge" aflagte lægeløfte, komme af med sine eventuelle opsparede agressioner eller sine SM tilbøjeligheder, til skade for os.

Jeg lod mig fortælle derinde, at der vil blive skrevet om mødet!

For nogle uger siden var jeg tæt på, at smutte. Men efter, at jeg mødte Jytte og hørte hendes udlægning af kommunalt ansatte lægekonsulenters "misbrug af andre lægers klienter", kan jeg igen se lyset for enden af tunnellen.

Med Jyttes udlægning om fritstillede administrative lægers ansvar, kan jeg omsider forstå hvorfor, jeg ikke "kunne/måtte" vinde retssagerne mod Gladsaxe Kommune og den jeg førte separat mod lægekonsulenten!

PS. I nat sov jeg ikke så meget, jeg tænkte! (er sket før, så det skræmmer ikke).

Jeg talte med Line Barfod derinde, og det gav mig ideen til næste projekt i kampen mod lægekonsulenter. (jeg vender tilbage når jeg ved mere).

Jyttes bøger skal der gøres reklame for, til glæde for hende, til glæde for os, men ikke til glæde for lægekonsulenter og kommuner.

Benny-G.dk :cool: :) ;)

cl8 11-11-2007 12:15

Jeg har bestilt bogen på det lokale bibliotek og glæder mig til at læse den!!:)
Synes det er så godt gået, Jytte. Håber det lykkedes at få råbt nogle op...

Webmaster 11-11-2007 15:49

Ja selvfølgelig skal der gøres reklame for Jyttes bog...

Ærgerligt at det ikke er en gratis bog....for så kunne vi havde lagt den frem her på K10 til fri download....det ville nok havde været med til at udbrede budskabet...

Vi kan håbe at Ugeskrift for Læger holder ord og at de vil skrive om dem...

Budskabet skal jo helst ud til alle de mennesker som IKKE er i vores situation og som IKKE har oplevet det på egen krop...

Jeg vil da se om ikke jeg kan få vores bibliotek til at tage den hjem...

lyslys 11-11-2007 18:40

lægekonsulenternes ulovligheder
 
Jeg har nu fået at vide, at ekstra bladet vil lave noget dybdeborende arbejde om et par sager. Dem det drejer sig om er blevet kontaktet af bladet. Måske kommer det først om en måned, fordi de vil gøre et stort arbejde ud af det.
Selv er jeg ikke blevet kontaktet.
Men det der betyder noget for os alle, er, at det bliver kendt, så de ikke kan blive ved med at forulempe og plage så mange mennesker, som har brug for hjælp.
Det er et skønt udbytte af mødet.
Angående bibliotekerne, så tror jeg nok, at de helst vil være fri for at have bøger stående, som omtaler den offentlige sektor så dårligt, som jeg gør. Der er to sklerosepatienter, som er afhængige af blindebiblioteket, og som har bedt om at få bøgerne indlæst. Men de bliver tilsyneladende ignoreret.
En sklerosepatient prøvede at låne dem, og bibliotekaren sagde: "Vi kan jo ikke købe hvad som helst hjem"!
Men der findes ikke andre bøger om dette emne, som er skrevet af en bruger af systemet. Der findes kun den af Ellen Ryg Olsen, og hun skriver jo som professionel og ansat.
Jeg syns ikke det er nødvendigt, at folk, som er blevet snydt for så mange penge som os, skal være nødt til at købe bøger hjem, når de kan lånes gratis, hvis bibliotekerne ikke dømmer bøgerne ude på forhånd.
Så der er brug for et pres fra de af Jer, som vil skubbe på.
Tak til Benny, fordi du hjalp mig ind i dette forum og for det du skriver.
Mvh Jytte Hestbech

zuza 11-11-2007 18:45

Pyha... Jytte. Endnu et kedeligt eksempel på manglende rettigheder, når man ikke engang kan få adgang til bøger.

Hvem laver den censur? For det er vel censur, ikke?

Jeg har en bøn til dig. Jeg har læst omtalen på de link, du har lagt til dine bøger.

Har du mulighed for at komme med flere oplysninger her om dine bøger til os, der ikke har mulighed for at låne eller købe dine bøger?

:kram:

Metro 11-11-2007 19:46

Citat:

Oprindeligt indsendt af zuza (Send 16077)
Pyha... Jytte. Endnu et kedeligt eksempel på manglende rettigheder, når man ikke engang kan få adgang til bøger.

Hvem laver den censur? For det er vel censur, ikke?

Jeg har en bøn til dig. Jeg har læst omtalen på de link, du har lagt til dine bøger.

Har du mulighed for at komme med flere oplysninger her om dine bøger til os, der ikke har mulighed for at låne eller købe dine bøger?

:kram:

Jeg kan ikke se, hvilke oplysninger skulle det være - kære zuza... medmindre bøgerne blev lagt ud på Nettet til fri læsning.

Hvis Jyttes formål med at skrive bøgerne er at udfordre systemet og medvirke til at tingene bliver lavet om - er det jo ikke os, der har magten og er målgruppen for Jyttes bøger, men alle de andre, der har indflydelse og evt. kunne overtales (v.h.a. bøgerne) til at gøre noget ved tingene.

For vores eget vedkommende kunne jeg ønske, at disse bøge udkom en skønne dag som en e-bog, folk kunne købe til download for beløb, selv en kontanthjælpsmodtager havde råd til. Denne form for bogsalg er ved at vinde frem og man kan allerede se, at antal af titlerne udgivet på denne måde stiger nærmest fra måned til måned. Se hvordan det fungerer - her: http://www.saxo.com/shop/news.asp?ty...1663&show=news

lyslys 13-11-2007 10:38

lægekonsulenternes ulovligheder
 
Jeg kan se, at en bruger, C18, har bestilt bøgerne hjem fra biblioteket. Vil du godt skrive hvad biblioteket sagde til den bestilling?
Bogen kommer ikke elektronisk de første 5 år, for jeg har kontrakt med forlaget BOD i 5 år. Og de skal jo tjene penge på at trykke og sælge bogen.
Bind 1 er tilegnet "Mennesker, som lider under følgerne af magtmisbrug fra de danske myndigheder", så den er jo beregnet på folk der læser k10. For at give Jer en vis oprejsning. Den er på 290 sider og koster 220 kr.
Det er jo altid en glæde at blive forstået og blive mødt på de problemer, som I har fået forærende af myndighederne, så derfor tror jeg, at I vil være glade for at læse den, og glade hvis nogle af jeres venner og bekendte læser den.
I bogen sparer jeg ingen. Man kan sige, at jeg "trækker bukserne ned", på alle de opblæste og magtsyge idioter, som boltrer sig med at sparke til folk, som ligger med i forvejen.
Som læge har jeg jo haft en enestående mulighed for, at analysere og beskrive hvordan lægerne "glemmer" deres lægelige viden, bare fordi de ikke kan retsforfølges. Og hvordan Retslægerådet og landsretten fusker med tingene.
Når jeg foreslår Jer at bestille bogen hjem fra bibliotekerne, så er det fordi jeg ikke selv kan gøre det, som forfatter.
Hvis bogen står på så mange biblioteker som muligt, så vil almindelige mennesker måske også læse den.
Der er en her på siden, som opgiver, bare fordi bibliotekerne helst vil undgå denne bog, men hvis vi så let mister vores kampiver, så kommer vi aldrig ud af den suppedas vi sidder i.
Vi må arbejde på, at alle mennesker ved, hvor groft vi bliver behandlet, og hvilket mareridt der venter de næste, der henvender sig til en socialforvaltning, i tillid til, at vi har et velfærdssamfund.
Jeg tror man kan bestille biblioteksbøger på nettet, ellers kan man ringe og beskrive bogen som den eneste af sin art, og presse på.
Gid det hele må lykkes for os.
mvh Jytte Hestbech

lena 13-11-2007 11:35

Hej Jytte

Jeg prøver lige på mit biblo også

Kanongodt initiativ du tager hele vejen - lad det lykkedes:rolleyes::rolleyes:
:kram:
Lena


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:03.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension