K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Jeg har fået job. (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=41)
-   -   Jeg opfandt selv job (https://www.k10.dk/showthread.php?t=29493)

ejvindjohan 06-03-2014 02:46

Jeg opfandt selv job
 
Hej!
Da jeg havde så mange skåne hensyn ang. job, og kommunen IKKE kunne finde noget jeg "kunne/måtte", foreslog jeg dem, at de da bare kunne ansætte mig i flexjob som musiker på plejecentrene i kommunen, og det har jeg så været siden 1. nov. 2012. - Fedt ikk´?

Bønne 06-03-2014 03:06

Fedt det var da genialt����

jjsonn 06-03-2014 07:25

Mange gange tror jeg, at hvis man har overskudet til, at selv finde en praktik, fungerer det tit godt.

jjsonn 06-03-2014 08:02

det eneste problem ved de her job er, at man bliver visiteret til et fleksjob der ikke findes, jeg har ofte fået af vide, at jeg vil være super god til job som frivillig telefonrådgivning og besøgven, hvilket er fint nok men meget svært, at leve af

Vika 06-03-2014 09:58

Det er genialt at lave sit eget flexjob / virksomhed... Vildt godt gået... :)

Hvis man etablerer egen virksomhed, får løn for 8 timer.. Suppleret op.. Det må være lidt interessant for iværksættere med drømme :-)

Er der andre der har gjort det samme, og har denne medalje en bagside ?

God dag..

stampe 06-03-2014 10:28

Ikke muligt oprette egen virksomhed som fleksjobber.

c.l.e.o. 06-03-2014 10:31

Bagsiden kan være at når refutisions reglerne laves om og det ikke kan betale sig mere så fyres man nok,men hvis det er job man trives med så er det jo alletiders.

Tak for din historie og tillykke med jobbet.


måske jeg skulle gå i tænke boks og finde tilbud til min komune,de er åben for hvad som helst fortiden i hver fald når det drejer sig job hvor folk enlig skulle have haft en pension.

jjsonn 06-03-2014 11:55

tror du har miset noget vika, vi har selv fundet en praktik plads ikke et lønnet job, og ja man kan ikke blive selvstændig som flekser

Vika 06-03-2014 12:10

Sorry... Det må jeg så have misforstået... Tak for info..

Vika 06-03-2014 12:13

Faldt lige over dette indlæg et andet sted på K10

Det er lykkes mig i marts 2012, at blive godkendt til flexjob i egen virksomhed.
Det tog nogle år, men det lykkes.
I noget af perioden hvor ansøgningen blev behandlet, har jeg modtaget sygedagpenge på 50% og 75% (Det vil sige, at jeg godt måtte arbejde, når jeg kunne, samtidig med jeg modtog sygedagpenge).
Mit spørgsmål er.: Min flex-jobydelse er bevilliget med tilbagevirkende kraft, ca. tre år.
Hvordan med de sygedagpenge jeg har modtaget i samme periode, bliver de modregnet som 50% og 75% eller en hel arbejdsdag ?

På forhånd


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:11.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension