K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Hjælpemidler til handicappede (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Ansøgning af trivselsbil (https://www.k10.dk/showthread.php?t=27706)

søsser98 21-03-2013 15:32

Ansøgning af trivselsbil
 
Hej er der nogen der kan fortælle hvordan sagsgangen er i kommunerne i forbindelse med ansøgning af trivselsbil

ved godt der er 1 års ventetid ca og at de indhenter lægepapire og hvad sker der så ????? er der faste retningslinjer for hvordan sagen forløber

phhmw 21-03-2013 16:16

Kære Søsser98

.... samt check din kommunes sagsbehandlingsfrist på hjemmesiden.

Hilsen Peter ;)

søsser98 21-03-2013 17:03

Citat:

Oprindeligt indsendt af phhmw (Send 265959)
Kære Søsser98

.... samt check din kommunes sagsbehandlingsfrist på hjemmesiden.

Hilsen Peter ;)

hej Peter

det er jeg klar over og det er ikke det jeg spørger om

hvad laver de i hvilken rækkefølge når de behandler en sag om trivselsbil
efter ansøgning
1) indhenter lægepapire
2) ?
3) ?
4) ?

frup 21-03-2013 19:39

Citat:

Oprindeligt indsendt af søsser98 (Send 265968)
hej Peter

det er jeg klar over og det er ikke det jeg spørger om

hvad laver de i hvilken rækkefølge når de behandler en sag om trivselsbil
efter ansøgning
1) indhenter lægepapire
2) ?
3) ?
4) ?

Jeg kan ikke svare på det hele, men har selv søgt for relativ kort tid siden.
Jeg skrev en ansøgning (som jeg havde fået udleveret af en sagsbehandler fra hjælpemiddelafdelingen), efter ca halvanden måned blev jeg indkaldt til samtale. Her var der en snak frem og tilbage om, hvad jeg kan/ikke kan. Da jeg netop er blevet tilkendt førtidspension har de alle de sidste nye lægepapirer på mig, og derfor skulle der i mit tilfælde ikke indhentes nye - ellers er den normale gang, som jeg forstod det, at der sendes en anmodning til lægen om helbredsundersøgelse...
Sagsbehandleren ville sende mine papirer videre til dels politiet og dels et sted, hvor min gangdistance og kræfter i ben måles.
Jeg blev oplyst om, at nogle gange læste politiet blot papirerne igennem og godkendte en, mens de andre gange vurderede, at der skulle en køreprøve til.
Jeg fik at vide, at jeg i så fald ville få mulighed for at prøvekøre en bil med de indretninger, jeg har brug for, før køreprøven.
Jeg blev ligeledes oplyst om, at jeg risikere, at politiet vurdere, at jeg slet ikke må køre bil, og at mit kørekort derfor kunne blive taget...

søsser98 21-03-2013 21:30

Citat:

Oprindeligt indsendt af frup (Send 265981)
Jeg kan ikke svare på det hele, men har selv søgt for relativ kort tid siden.
Jeg skrev en ansøgning (som jeg havde fået udleveret af en sagsbehandler fra hjælpemiddelafdelingen), efter ca halvanden måned blev jeg indkaldt til samtale. Her var der en snak frem og tilbage om, hvad jeg kan/ikke kan. Da jeg netop er blevet tilkendt førtidspension har de alle de sidste nye lægepapirer på mig, og derfor skulle der i mit tilfælde ikke indhentes nye - ellers er den normale gang, som jeg forstod det, at der sendes en anmodning til lægen om helbredsundersøgelse...
Sagsbehandleren ville sende mine papirer videre til dels politiet og dels et sted, hvor min gangdistance og kræfter i ben måles.
Jeg blev oplyst om, at nogle gange læste politiet blot papirerne igennem og godkendte en, mens de andre gange vurderede, at der skulle en køreprøve til.
Jeg fik at vide, at jeg i så fald ville få mulighed for at prøvekøre en bil med de indretninger, jeg har brug for, før køreprøven.
Jeg blev ligeledes oplyst om, at jeg risikere, at politiet vurdere, at jeg slet ikke må køre bil, og at mit kørekort derfor kunne blive taget...

hej Frup

så er vi lige langt ser det ud til politi og embedslæge er færdige med mine papire nu idag og jeg har dem til partshørring men har ingen ting til dette så det har jeg ringet og meddelt demidag hvor lang tid skal vi mon så fortsat vente på svar ??? det er 14 mdr siden jeg søgte nu

og er det ikke underligt at de sender papirer til embedslæge og politi før man er godkendt ?

frup 21-03-2013 21:42

Citat:

Oprindeligt indsendt af søsser98 (Send 265993)
hej Frup

så er vi lige langt ser det ud til politi og embedslæge er færdige med mine papire nu idag og jeg har dem til partshørring men har ingen ting til dette så det har jeg ringet og meddelt demidag hvor lang tid skal vi mon så fortsat vente på svar ??? det er 14 mdr siden jeg søgte nu

og er det ikke underligt at de sender papirer til embedslæge og politi før man er godkendt ?

Jeg synes egentligt ikke det er så mærkeligt, at papirerne skal over embedslæge og politi først, fordi hvis nu man fik at vide, at man slet ikke må køre bil, ja så er det jo tåbeligt at der først har været en lang sagsgang...

Jeg er faktisk ikke klar over, hvor længe, vi fortsat skal vente, men 14 mdr lyder godt nok lang tid - var det politi og læge, du ventede så længe på, eller at kommunen overhovedet fik kaldt dig til samtale?
Håber ikke, jeg skal vente så længe :-(

KBR 21-03-2013 21:58

Citat:

Oprindeligt indsendt af søsser98 (Send 265993)
hej Frup

så er vi lige langt ser det ud til politi og embedslæge er færdige med mine papire nu idag og jeg har dem til partshørring men har ingen ting til dette så det har jeg ringet og meddelt demidag hvor lang tid skal vi mon så fortsat vente på svar ??? det er 14 mdr siden jeg søgte nu

og er det ikke underligt at de sender papirer til embedslæge og politi før man er godkendt ?

Mon ikke du kan vente svar snarest så? Efter min sag havde været til partshøring (og jeg havde et par små tilføjelser, jeg havde glemt) kom sagen med på deres næste møde, hvor afgørelsen faldt, og dagen efter var der besked med e-post :)

søsser98 21-03-2013 23:53

jeg ventede i en stak 13 mdr før de gik i gang med behandlingen af sagen som nu har taget en mdr ca og jeg er nu partshørt havde ingen tilføjelser ringede ind til politiet med besked og de sender sagen videre til kommunen imorgen med alle deres godkendelser ovs og de skal have lægepapirer tilsendt fremover hver 2 år for at se om jeg stadig opfylder betingelserne fik jeg oplyst

de mente sagen var godkendt såfremt de godkendte lægepapirerne og det er nu gjort så det bliver spændende at høre nærmere

KBR 03-05-2013 09:44

Citat:

Oprindeligt indsendt af søsser98 (Send 266002)
jeg ventede i en stak 13 mdr før de gik i gang med behandlingen af sagen som nu har taget en mdr ca og jeg er nu partshørt havde ingen tilføjelser ringede ind til politiet med besked og de sender sagen videre til kommunen imorgen med alle deres godkendelser ovs og de skal have lægepapirer tilsendt fremover hver 2 år for at se om jeg stadig opfylder betingelserne fik jeg oplyst

de mente sagen var godkendt såfremt de godkendte lægepapirerne og det er nu gjort så det bliver spændende at høre nærmere

Har du hørt mere i denne sag, søsser98?

søsser98 04-05-2013 19:42

Citat:

Oprindeligt indsendt af KBR (Send 270526)
Har du hørt mere i denne sag, søsser98?


NEJ har ikke hørt mere og er ved at være godt utålmodig nu er det 15 mdr siden jeg søgte og de skriver 12 mdr


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:17.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension