K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Pensam og førtidspension (https://www.k10.dk/showthread.php?t=9713)

solveig1 02-09-2009 18:56

Pensam og førtidspension
 
Hej

Jeg har været i fleksjob i 10 år og kan ikke klare det mere. Min sagsbehandler mener det er nu jeg skal søge førtidspension og det har han nok ret i.
Jeg er medlem af FOA. Jeg har nu hørt at jeg ikke kan få udbetalt pension fra pensam hvis grunden til at jeg evt vil få tilkendt førtidspension er den samme som grunden til at jeg fik fleksjob. Er det virkelig rigtig? For mig lyder det vanvittigt. Der må da være mange der først kommer i fleksjob og derefter får tilkendt førtidspension.

Venlig hilsen
Solveig

Ninja 02-09-2009 19:02

De fleste spørgsmål kan du finde her : https://www.pensam.dk/Pension/Udbeta...smaalSvar.aspx

Ellers så skal man normalt sende tilkendelsen og ressourceprofilen til Pensam, så tager de stilling til din berettigelse. Det kommer an på hvilken ordning man har med dem!

solveig1 02-09-2009 19:49

Hej Helenekr

Den side du henviser til har jeg været på :) men synes ikke lige jeg kunne finde noget om mit spørgsmål.

Tænkte at der muligvis var andre der havde hørt noget lignende eller måske er der nogen herinde der er i samme situation som jeg.

Venlig hilsen
Solveig

Ninja 02-09-2009 20:16

Jeg kender kun til siden, fordi jeg har en bekendt i samme situation, så vi tjekkede det sammen.
Han endte så med at ringe til PenSam og fik afvide, at hans eventuelle førtidspension sagtens kunne forenes med Pensam. Han har også været i fleksjob, men har fået det markant værre hen af vejen, og indstilles nu til førtidspension. Lidelserne er de samme, men de er jo blevet kraftigt forværret siden da. Og nye ting er stødt til.

Sagsbehandleren vil sørge for at få fremhævet forværringerne i ressourceprofilen som Pensam skal bruge til deres vurdering, og læge/speciallæge vil skrive at der er stødt nye ting til......

Håber der sidder nogen herinde i samme situation, så du kan få mere dialog.
Det er jo aldrig helt det samme, at få en sag genfortalt. Sorry.

:kram:

bmdc 02-09-2009 21:41

Hej Solvieg1

Jeg er selv medlem af FOA.

Hvis jeg var dig ville jeg kontakte Pensam og få en samtale med dem.

De kan give dig svar, så du, måske ved hvor du står.

Det er nok et en gangs beløb du tænker på, invalidesum ?

Så få en samtale med dem.

De vudere ud fra et helt andet synpunkt end kommunen og det hører du sikkert også om på mødet med dem

Held og lykke

:kram:bmdc

Tanja 02-09-2009 22:34

Jeg har en sag kørende i Sampension, og jeg har også fået samme besked,
at man ikke kan få noget, hvis det er samme lidelse, som man fik fleksjob
på, som er forværret når man søger førtidspension.

Det skulle være en anden, eller andre lidelser, og der skulle være tale
om 2/3 del nedsat erhvervsevne på denne, disse lidelser.

Jeg var ledig fleksjobber over 2 år, så det er meget lidt det handler om,
og det er meget det timeantal man kunne klare, og arbejdsevnen ved
førtidspensionskendelsen det vist handler om, men det virker meget
forvirrende.

Jeg kan ihvertfald ikke få nogen invalidesum, eller engangsudbetaling,
da det er længe siden jeg var ansat.

Jeg ved heller ikke om en lille månedlig udbetaling vil blive modregnet
førtidspensionen.

solveig1 03-09-2009 17:19

Jeg synes bare det er vanvittig at det er sådan da det vel ofte vil være samme lidelse.

Jeg ved heller ikke om en månedlig udbetaling fra Pensam vil blive modregnet førtidspensionen. Jeg har ringet til kommunen og jeg vil blive kontaktet når de har fundet ud af noget.

solveig


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:54.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension