K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   A-kasse (https://www.k10.dk/showthread.php?t=20054)

Storm67 07-11-2011 11:04

A-kasse
 
Jeg er netop godkendt til flexjob og kan heldigvis fortsætte i mit gamle job fra før jeg blev syg, men naturligvis på nedsat tid. Nu er mit spørgsmål: kan jeg bare melde mig ud af min A-kasse? Jeg har valgt flexydelse fra, da jeg i forvejen ikke havde valgt at spare op til efterløn, men er der en ydelse, jeg skal betale, som svarer til A-kassen?

maruus 07-11-2011 11:17

Tillykke med bevillingen og dit fleksjob . Du kan roligt spare de penge - du kan ikke modtage understøttelse fra A-kasse som ledig fleksjobber. Men mit råd vil være at du beholder medlemskabet af fagforeningen , kan blive til stor gavn senere i dit fleksjob liv.
Se reglerne i folderen fleksjob 19 udgave. ligger under nyttige links her på K10

Isabel 07-11-2011 11:19

Tillykke med flexjob.
Du skal melde dig ud af a-kassen,da der ikke optjenes dagpengeret i et flexjob.Du kan jo være medlem af en fagforening.
Hilsen Isabel

Solnedgang 07-11-2011 11:26

Lad være med at melde dig ud - A-kassen hjælper dig (hvis du spørger dem) med at blive overflyttet til en anden ordning der svarer til en A-kasse for fleksjobbere. Så kan du modtage ledighedsydelse (er ikke sikker på det er det det hedder) hvis du bliver ledig.

maruus 07-11-2011 12:01

Citat:

Oprindeligt indsendt af Solnedgang (Send 189868)
Lad være med at melde dig ud - A-kassen hjælper dig (hvis du spørger dem) med at blive overflyttet til en anden ordning der svarer til en A-kasse for fleksjobbere. Så kan du modtage ledighedsydelse (er ikke sikker på det er det det hedder) hvis du bliver ledig.

Solnedgang - jeg ved ikke hvad du mener med A-kasse for fleksjobbere ?? Jeg kender ikke til den - har været fleksjobber i mange år, men reglerne fremgår klart af fleksjobfolderen. Er man i job - overgår man ved ledighed til ledighedsydelse - der udbetales af kommunen.

Er selv nyledig fleksjobber - fyldt 63 år og dømt kontanthjælp på grund af 60,5 års reglen.
Havde en sådan ordning været til stede havde jeg meldt mig ind mens jeg stadig var i fleksjob.

Tænker du på fleksydelse ? - storm 67 skriver netop at hun ikke har indbetalt til ordningen -

Solnedgang 07-11-2011 13:14

Ok, så er det mig der er fejlinformeret. Jeg troede kun man kunne få ledighedsydelse ved ledighed hvis man betalte til det ala A-kasse.

Jeg ville alligevel nok lige rådføre mig med A-kassen før jeg meldte mig ud.

Lunasdatter 07-11-2011 14:35

Citat:

Oprindeligt indsendt af Solnedgang (Send 189895)
Ok, så er det mig der er fejlinformeret. Jeg troede kun man kunne få ledighedsydelse ved ledighed hvis man betalte til det ala A-kasse.

Jeg ville alligevel nok lige rådføre mig med A-kassen før jeg meldte mig ud.

Ja, jeg tror også du er fejlinformeret... håber ikke at det er fra din a-kasse du har den information..

Og der er ingen grund til at være i a-kasse.. som de andre skriver så kan du ikke få en dyt fra den som flexvisiteret...
Knus Lone


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:13.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension