K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Afslag på fleksjob fra ankestyrelsen, hva gør jeg? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=12193)

metropol 31-03-2010 22:08

Afslag på fleksjob fra ankestyrelsen, hva gør jeg?
 
Jeg lider af fibromyalgi og har i flere år haft forhøjet blodtryk. Jeg blev opsagt fra mit job gennem 10 år pr. 1/1 pga for meget sygdom. Har været i arb.prøvning, der viste, at jeg ikke magtede mere end 10 timers arb. om ugen.
Hvad gør jeg nu???
Ankestyrelsen skriver:
"Din arbejdsevne er ikke varigt nedsat", dette på trods af, at jeg har lægelige papirer på, at min sygdom er kronisk, og min arbejdsevne er nedsat med 70%.
Endvidere skriver de:
"Nævnet har lagt vægt på, at der intet er til hinder for stillesiddende aktivitet i varierende arbdsstillinger". Dette til trods for, at jeg sad og passede tlf i en biograf, hvilket jo er meget stillesiddende, med gode stole og hæve/sænkeborde.
Afgørelsen er truffet af et enigt nævn.
Håber virkelig, at der er nogen der kan komme med nogle gode råd til mig. Det har jeg brug for, for jeg vil IKKE give op:)

curls 31-03-2010 23:08

Er der tale om en principafgørelse fra selve ankestyrelsen eller afgørelse fra beskæftigelsesnævnet???

Den sidste klageindsats er ankestyrelsen.... Det er sjældent, at ankestyrelsen tager en sag op. Se mere på ast.dk

Du kan evt. bruge den domsafgørelse der har været i retten for nogen tid siden:
http://www.avisen.dk/_docs/Udskrift-af-dombogen.pdf

Huldra 31-03-2010 23:24

ja, og har du sikret dig viden om hvilke papirer de har udtalt sig på? altså hvilke papirer din kommune har indsendt. det gøres ved aktindsigt.

MTVRV1 31-03-2010 23:46

i øjne betyder det Ankestyrelsen mener ikke fibromyalgi er varigt.
Men de fleste som får flex og pension har også nogen andre sygdomme.
så den er lidt svær og Ja lav en aktindsigt.
Men man skal nok også kende lidt mere til sagen.

kronisk har jeg fundet ud af ikke er særligt godt ord. Der skal helst så varig eller stationær. det burde betyde det samme, men fortolkes forskelligt.

popiae 31-03-2010 23:55

Metropol.
Du skal lige klargøre om det er Nævnet eller Ankestyrelsen du har fået afgørelse af!
VH Popiae

Ruby 01-04-2010 00:03

synes nu metropol har klargjort at det er ankestyrelsen - det står i overskriften og i hele teksten... sååå mon ikke det er ankestyrelsen der menes???:)

metropol 01-04-2010 11:46

Det€r ankestyrelsen. De skriver, at afgørelsen er endelig, men ankesytrelsen kan optage en sag til behandling, hvis de skønner, at sagen er principiel. Jeg har selv indsendt alle lægelige akter. Jeg lider endvidere af forhøjet blodtryk, og fik for nogle måneder siden konstateret en knude på stemmelæben. Den er heldigvis godartet, men lægen på hospitalet, mener at den er kommet pga stress. Så var jeg ikke syg, da denne sag startede, så er jeg blevet det. Det er da helt åndssvagt, hva man ska igennem

Og Curls tusind tak for link. Havde glemt alt om den sag:)

curls 01-04-2010 11:53

Citat:

Oprindeligt indsendt af metropol (Send 98241)
Det€r ankestyrelsen. De skriver, at afgørelsen er endelig, men ankesytrelsen kan optage en sag til behandling, hvis de skønner, at sagen er principiel. Jeg har selv indsendt alle lægelige akter. Jeg lider endvidere af forhøjet blodtryk, og fik for nogle måneder siden konstateret en knude på stemmelæben. Den er heldigvis godartet, men lægen på hospitalet, mener at den er kommet pga stress. Så var jeg ikke syg, da denne sag startede, så er jeg blevet det. Det er da helt åndssvagt, hva man ska igennem

Måske bare mig, der ofte misforstår hehe :eek:
Men du skriver, det er ankestyrelsen, men samtidig skriver du, at de optager en sag til behandling af principiel karakter. Hvis de har behandlet din sag i ankestyrelsen, så har de vel også behandlet din sag som en principsag ikk??
Eller blev din afvist at behandle i ankestyrelsen? Eller hvad? Ja undskyld, mit spørgsmål.

Ellers har du som sidste chance at klage til ombudsmanden, når du har haft din sag i alle andre klageindsats til beskæftigelsesnævnet og ankestyrelsen.
Det er så heller ikke altid, de tager den op hos ombudsmanden. Men det kunne du prøve.

metropol 01-04-2010 12:51

Jeg undskylder. Jeg åbnede brevet, og så et afslag. Det er beskæftigelsesankenævnet, der har givet afslaget. Jeg har var helt slået ud. Det er jo ens fremtid der står på spil her. Mit pensionsselskab giver mig en invaliditetsydelse hver måned. Så jeg fatter simpelthen ikke, at man ikke vil godkende det.
Mit første afslag fra kommunen, var også afslag på fleks, men samtidig skrev man, at jeg var for syg til revalidering, men for rask til fleks.
Hva sker der i Danmark??

curls 01-04-2010 20:21

Citat:

Oprindeligt indsendt af metropol (Send 98248)
Jeg undskylder. Jeg åbnede brevet, og så et afslag. Det er beskæftigelsesankenævnet, der har givet afslaget. Jeg har var helt slået ud. Det er jo ens fremtid der står på spil her. Mit pensionsselskab giver mig en invaliditetsydelse hver måned. Så jeg fatter simpelthen ikke, at man ikke vil godkende det.
Mit første afslag fra kommunen, var også afslag på fleks, men samtidig skrev man, at jeg var for syg til revalidering, men for rask til fleks.
Hva sker der i Danmark??

Ok så ved vi nu, at det er fra beskæftigelsesnævnet, for der er jo forskel på ankestyrelsen og beskæftigelsesnævnet.

Hvem siger, at din arbejdsevne her 70 % nedsat?

Som en af de andre har skrevet, søg aktindsigt hos beskæftigelsesnævnet, så du kan se, hvad de havde på din sag, da de behandlede den.

Måske er der andre, der kommer med flere råd til dig.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:38.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension