K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Tab af erhversevne udbetaling (https://www.k10.dk/showthread.php?t=36288)

Matthew92 18-04-2018 13:45

Tab af erhversevne udbetaling
 
Hej
Jeg har søgt mit pension selskab om udbetaling for tab af erhversevne og de behandler nu sagen men mangle oplysninger fra Jobcenteret som de nu har været meget lang tid om at levere ?
Nu læste jeg lige kort en opslag herinden der handlede om midligtide udbetaling
Også ville jeg lige hører om det noget i tror jeg ville kunne få udbetalt vis jeg spørg om det eller skal der være nogen særlig omstændigheder for det

Bodrum 18-04-2018 23:23

Det afhænger af dit pensionsselskab. Hvert pensionsselskab har deres egne regler. du kan bede om en police, for at se om arbejdsevnen eksemplevis skal være nedsat med 2/3 eller mere/mindre.

Det er ret svært for os at vurdere noget som helst, når vi intet kender til sagens omstændigheder.

gisne 19-04-2018 06:28

Det er forskellige fra selskab til selskab hvordan reglerne er

I mit pensionsselskab er de ligeglade men hvor stor erhvervsevnen er eller ikke er, de giver erstatning alt efter om man er tilkendt førtidspension eller fleksjob

Ved fleksjob får man 127.000kr skatte frit som engangsbeløb og efterfår man efterfølgende førtidspension får man yderligere 127.000kr skatte frit som engangsbeløb samt ca. 4500kr skatte pligtigt hver måned

Får man ikke fleks først men kommer direkte på førtidspension får man så de ca. 250.000 (2*127.000) skatte frit som engangsbeløb samt ca 4500kr skatte pligtigt hver måned

De har aldrig skulle bruge andre papirer end fleksjob og førtidpensions afgørelserne og så var der afgørelse inden for 3 dage, heldigvis ikke så megen dikkedarer der

job 19-04-2018 18:15

Citat:

Oprindeligt indsendt af Matthew92 (Send 362546)
Hej
Jeg har søgt mit pension selskab om udbetaling for tab af erhversevne og de behandler nu sagen men mangle oplysninger fra Jobcenteret som de nu har været meget lang tid om at levere ?
Nu læste jeg lige kort en opslag herinden der handlede om midligtide udbetaling
Også ville jeg lige hører om det noget i tror jeg ville kunne få udbetalt vis jeg spørg om det eller skal der være nogen særlig omstændigheder for det

Jeg tvivler stærkt på at dit forsikringsselskab vil udbetale noget til dig uden at have modtaget svar fra kommunen. Min erfaring med en TAE forsikring gennem 7 år, herunder en masse afgørelser siger mig, at du skal væbne dig med tålmodighed.

Det kan måske hjælpe lidt hvis du retter henvendelse til din kommune og beder dem om at få fingeren ud... Jeg mener også at kommunen har en tidsfrist mht. afsendelse af papirer til forsikringsselskaberne men jeg husker måske forkert?

KageØre 19-04-2018 18:59

Det letteste er at spørge den pensionskasse du er i.
De ved, som de eneste, hvordan du er dækket.

Du skal også være opmærksom på om der er tidsfrister du skal søge inden, men spørg dem.

kitty 19-04-2018 19:44

Hej gisne

Vil du oplyse hvilket pensionsselskab du er i?

Vh Kitty

gisne 19-04-2018 20:24

Citat:

Oprindeligt indsendt af kitty (Send 362575)
Hej gisne

Vil du oplyse hvilket pensionsselskab du er i?

Vh Kitty

PBU - pædagogernes pension

Glemte helt at skrive at de ud over engangsbeløb samt løbende betaling også overtager indbetalingen til ens pension så den fortsætter med at vokse indtil folkepensionen

Og det er 7800kr om måneden de 4500kr er mit nettobeløb jeg kom til at skrive 87.000kr om året)


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:54.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension