K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Fleksjob og fagforening (https://www.k10.dk/showthread.php?t=35300)

Dummiz 26-05-2017 00:44

Fleksjob og fagforening
 
Ved godt det er godt at være i en fagforening men jeg betaler 500,- om måneden for min fagforening (3F) har så lige været inde og snuse lidt og kan se det er noget der hedder deltid hvis man arbejder under 30 timer om ugen så kan man betale 338,- om måneden i stedet for. Er der nogle der kender til det? Syntes bare det er mega surt at betale 500,- om måneden. Har aldrig haft brug for dem og det er lidt sure penge at skulle af med. Sidst jeg mistede mit job var jeg nede og hente en udmeldingsblanket men fik den aldrig underskrevet og sendt ind da de nærmeste fik det til at lyde som om det var det dummeste i hele verden at melde sig ud for så var man jo så godt som død (ja ja overdrivelse fremmer forståelsen) men syntes sku de fik psyket mig lidt til ikke at melde mig ud.

Hvad med jer er i,i fagforening? Og kender i til det deltids fagforening? :)

Kbhv 26-05-2017 09:53

Jeg var medlem af Blik og rør i mange år, og fik en arbejdsskade, Blik og rør hjalp mig med at få en videregående uddannelse, så jeg ikke behøvede at lave det hårde vvs arbejde, efter endt uddannelse oplyste Blik og rør at jeg ikke længere kunne være medlem hos dem da jeg nu ikke længere var lønmodtager, og jeg indsendte min udmeldelsesblanket, senere mødte jeg en kollega som jeg tog den videregående uddannelse med, han var stadig i Blik og rør, jeg spurgte om har ikke blevet bedt og at melde sig ud, han svarede at det måtte de ikke bede ham om da han havde en arbejdsskadesag kørende, det havde jeg også, men endte alligevel uden den støtte som jeg havde betalt til i mange år, så pas på med hvad du gør hvis du kan se at du får brug for fagforeningen på et tidspunkt, og vær forsigtig med hvilke råd du lytter til også fra fagforeningens side.

stampe 26-05-2017 10:13

Prøv at kontakte din fagforening og spørg om de har en særlig reduceret pris for personer i fleksjob.

Det er der flere, der har.

jjsonn 26-05-2017 10:18

jeg er i det faglige hus , fleksjobber 80 kr om mdr.

KageØre 26-05-2017 11:11

Du ved ikke hvilke faglige problemer der pludselig kan opstå.
Min fagforening havde en jurist der kørte min pensions sag efter mange år på fleks.
Discount fagforeningerne støtter ikke på samme måde, deraf kommer prisen.

Bodrum 26-05-2017 14:39

Citat:

Oprindeligt indsendt af Kbhv (Send 354527)
Jeg var medlem af Blik og rør i mange år, og fik en arbejdsskade, Blik og rør hjalp mig med at få en videregående uddannelse, så jeg ikke behøvede at lave det hårde vvs arbejde, efter endt uddannelse oplyste Blik og rør at jeg ikke længere kunne være medlem hos dem da jeg nu ikke længere var lønmodtager, og jeg indsendte min udmeldelsesblanket, senere mødte jeg en kollega som jeg tog den videregående uddannelse med, han var stadig i Blik og rør, jeg spurgte om har ikke blevet bedt og at melde sig ud, han svarede at det måtte de ikke bede ham om da han havde en arbejdsskadesag kørende, det havde jeg også, men endte alligevel uden den støtte som jeg havde betalt til i mange år, så pas på med hvad du gør hvis du kan se at du får brug for fagforeningen på et tidspunkt, og vær forsigtig med hvilke råd du lytter til også fra fagforeningens side.


Hvis du var medlem på skadetidspunktet, så har fagforeningen pligt til at hjælpe dig i din arbejdsskadesag. Også selvom at du ikke er medlem længere.

Det var ihvertfald den besked jeg fik af min fagforening

Kbhv 26-05-2017 16:59

Det var jeg, og de vidste også at jeg havde en arbejdsskade, for deres sagsbehandler hjalp mig med at søge om revalidering til omskoling, netop pga. arbejdsskaden, jeg var også oppe i det røde felt da jeg fandt ud af at min kollega stadig fik hjælp af Blik og rør, ikke fordi han kunne få hjælp, men fordi de bad mig melde mig ud, jeg vidste ikke at de havde pligt til at fortsætte med at hjælpe mig, fordi jeg kom til skade mens jeg var medlem hos dem, de har sparet mange penge på at jeg selv måtte finde en advokat for egen regning.

jjsonn 26-05-2017 18:07

nu har jeg ikke haft de store problemer, de har kikket på min kontrakt før jeg skrev under, jeg er fleks jobber og har derfor ikke en sag i kommunen, men tror de vil være der for mig hvis jeg får problemer, ror også tit der er foreskel fra afdeling til afdeling.

dyre behøves heller ikke være gode.

Så det eneste jeg kan sige var da jeg skiftede job ringede de til mig og spurte om de skulle kikke på min kontrakt,

mand 27-05-2017 04:49

Dummiz: spørger også om nedsættelse af kontingent i 3f som fleksjobber, er der nogen som kender til det.

KageØre 27-05-2017 08:17

Citat:

Oprindeligt indsendt af mand (Send 354540)
Dummiz: spørger også om nedsættelse af kontingent i 3f som fleksjobber, er der nogen som kender til det.

Det er nok lettest at spørge 3f om det.
Ved at hverken FOA eller HK nedsætter for folk i fleksjob, da de er i risiko for at der skal ydes en ekstra indsats fra fagforeningen... til gengæld er der store rabatten den dag man er kommet på pension.
Jeg er pensionist medlem i begge ovennævnte for omkring 80 kr/måned... det kan trækkes fra i skat og jeg har fulde rettigheder.
Tager en del endagskurser gratis mm


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:48.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension