K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Kreditorbeskyttet konto (https://www.k10.dk/showthread.php?t=34699)

vasen 12-12-2016 19:03

Citat:

Oprindeligt indsendt af Løvinden (Send 349873)
Update! Jeg kontaktede pensionsselskabet så snart de åbnede i morges, men de var meget kontante og sagde, at de kunne ikke gøre noget, idet pengene var afsendt fredag. Jeg kontaktede derefter banken, og min søde bankrådgiver kontaktede deres jurist. Denne mente ,at hvis den kreditorbeskyttet konto blev oprettet INDEN pengene var synlige i netbank, og jeg derved havde nået at kontakte dem inden, pengene kom, så skulle det kunne holde vand. Men en overflytning vil der ske, når pengene kommer ind på nem kontoen, og så skal over på den nye. Om det ville kunne holde i en evt "sag", det vides jo ikke 110 %, men det var så det tætteste, vi kunne komme på en "redning".
Så nu venter jeg bare på pengene. :-) Jeg synes så stadigvæk godt, at min pensionskasse kunne have informeret lidt mere om, hvad en sådan konto havde af betydning. Men nu kan andre måske lige blive OBS på det, hvis de skal have en erstatning eller en invalide sum. :-)

Fint du tog emnet op. Jeg havde faktisk glemt alt om det, da det er mange år siden.
Måske har du skrevet det, men er det en løbende ydelse eller et engangsbeløb?

Løvinden 12-12-2016 20:08

Citat:

Oprindeligt indsendt af vasen (Send 349877)
Fint du tog emnet op. Jeg havde faktisk glemt alt om det, da det er mange år siden.
Måske har du skrevet det, men er det en løbende ydelse eller et engangsbeløb?

Her er der tale om at det er et engangsbeløb. Den løbende ydelse skal jeg bruge til at leve for sammen med mellemste førtidspension, så den vil jeg bruge "til daglig". Her vil ske en modregning, når jeg overstiger et vist beløb.

Løvinden 13-12-2016 22:10

Har lige et par spørgsmål mere! Jeg regner med at blive næsten ekspert på området, så jeg senere selv kan rådgive nogen. ;-)
Bliver månedlige udbetalinger fra et pensionsselskab påvirket af en evt samlevers indtægt ligesom den offentlige pension gør?
Og hvordan kan det være at ovennævnte månedlige ydelse stopper ved 65 år, når jeg bliver folkepensionist som 67 årig?

vasen 14-12-2016 01:54

Citat:

Oprindeligt indsendt af Løvinden (Send 349915)
Har lige et par spørgsmål mere! Jeg regner med at blive næsten ekspert på området, så jeg senere selv kan rådgive nogen. ;-)
Bliver månedlige udbetalinger fra et pensionsselskab påvirket af en evt samlevers indtægt ligesom den offentlige pension gør?
Og hvordan kan det være at ovennævnte månedlige ydelse stopper ved 65 år, når jeg bliver folkepensionist som 67 årig?

Det lyder mærkeligt med de 67 år eftersom det i andre situationer udregnes efter alderen hvornår man kan gå på folkepension.
Har du læst det rigtigt og hvor?
(y)

handy 14-12-2016 04:29

Citat:

Oprindeligt indsendt af vasen (Send 349922)
Det lyder mærkeligt med de 67 år eftersom det i andre situationer udregnes efter alderen hvornår man kan gå på folkepension.
Har du læst det rigtigt og hvor?
(y)


min stopper som 62 årig hmm....virker lidt åndsvagt bliver om Buddha vil først folkepensionnist som 68 årig og den skriver så jeg for ratepension fra 62 til 72.....ratepension troede jeg kun var nogen man netop fik sideløbende med folkepension...må lige ha et snak med dem nå vi er i Danmark på sommerferie til sommer...god dag

Fleks10 14-12-2016 05:51

Tidspunkt for hvornår man bliver folkepensionist er blevet ændret flere gange, og dette er nok årsagen til at din ordning er sat til at ophøre udbetaling som 65-årig, for da starter opsparingen på ordningen udbetaling. Jeg har en TAE-ordning der er sat til ophør når jeg fylder 67 og en anden når jeg fylder 65......

Pip 14-12-2016 08:30

Det er op til forsikringen hvilke betingelser de vælger, f.eks tidspunkt den ophører. Det er sikkert det der har stået da du tegnede den, og tiderne var anderledes.

Løvinden 14-12-2016 10:41

Tak for svar. Jeg er helt sikker med de 65 år, det står der klart og tydeligt. :-) Men ja det må handle om, hvilket tidpunkt, ordningen den er oprettet. Jeg vil da høre dem ad.
Ingen svarede på hvorvidt evt samlevers indkomst påvirker de månedlige pensionsudbetalinger? Men når de kommer fra min pensionskasse i forbindelse med job, så er det da mine personlige penge ik?

gisne 14-12-2016 11:46

Din samlevers indkomst har ingen betydning

Løvinden 14-12-2016 16:47

Ok tak for svar. ��


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:39.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension