K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Hvad må man eje på kontanthjælp? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=18156)

Mulle63 14-06-2011 18:56

Hvad må man eje på kontanthjælp?
 
Hvad må man eje på kontanthjælp?

Jeg har købt en bil til ca. 30000kr da min den gamle bil brød sammen, da jeg skulle starte på revurdering på Reva, og ikke kunne holde til og køre med bus derud og der var 2 skift og det tog en time hver vej.

For ellers havde de ikke set mig derude, for så havde jeg jo opbrugt alt min energi inden jeg overhovedet var kommet igang.

Skal siges at jeg har lånt pengene af min samlever, så spørgsmålet er om jeg må beholde den? Eller skal sælge den..:confused:

annagw 14-06-2011 19:10

Når du har lånt pengene til den ejer du den ikke.

Karo 14-06-2011 19:17

Citat:

Oprindeligt indsendt af Mulle63 (Send 165782)
...Skal siges at jeg har lånt pengene af min samlever, så spørgsmålet er om jeg må beholde den? Eller skal sælge den..:confused:

Muligvis blive du bed om at fremvise lånebeviset.

Mulle63 14-06-2011 19:29

Citat:

Oprindeligt indsendt af Karo (Send 165788)
Muligvis blive du bed om at fremvise lånebeviset.

har intet andet end bankoverførsel af pengene..

Men så må man jo selv lave èn ikk?? :D

Pip 14-06-2011 19:33

Når du er på kontanthjælp vil kommunen automatisk få oplyst fra motorkontoret at du ejer en bil, og de vil sikkert stoppe kontanthjælpen til du har fået lavet en vurdering af bilen..

Det kræver at der er gæld i bilen med pant i bilen hvis de skal tage hensyn til lånet tror jeg..

Du må ikke eje for mere end 10.000

Karo 14-06-2011 19:38

Citat:

Oprindeligt indsendt af Mulle63 (Send 165793)
har intet andet end bankoverførsel af pengene..

Men så må man jo selv lave èn ikk?? :D

I må skrive lånebeviset ( husk dato :) ) og vedlægge udskrift fra banken som dokumentation for at det var overførsel på dit konto. Du måtte ikke holde pengene i hånden.

Mulle63 14-06-2011 20:12

Citat:

Oprindeligt indsendt af Pip (Send 165795)
Når du er på kontanthjælp vil kommunen automatisk få oplyst fra motorkontoret at du ejer en bil, og de vil sikkert stoppe kontanthjælpen til du har fået lavet en vurdering af bilen..

Det kræver at der er gæld i bilen med pant i bilen hvis de skal tage hensyn til lånet tror jeg..

Du må ikke eje for mere end 10.000

Skal først til og søge kontanthjælp nu..

Mulle63 14-06-2011 20:17

Citat:

Oprindeligt indsendt af Karo (Send 165796)
I må skrive lånebeviset ( husk dato :) ) og vedlægge udskrift fra banken som dokumentation for at det var overførsel på dit konto. Du måtte ikke holde pengene i hånden.

Ironisk nok.. så står der på bankoverførslen: PAS NU GODT PÅ DEM! og har senere sendt nogle af dem tilbage på hans konto med Bilkøb :D

Da han kørte op og hentede bilen, da jeg kan holde til og køre langt..

Pip 14-06-2011 20:18

Nå men når du så søger kontanthjælpen, vil du blive bedt om at oplyse om du ejer noget af værdi, f.eks hus eller bil, det står direkte i de papirer du skal skrive under, så du kan lige så godt gå ud og få en vurdering af bilen nu..

En vurdering af en brugtbilsforhandler vil være mindre end din købspris, og dermed til din fordel...

Min sidste bil blev vurderet af en brugtbilsforhandler til 1000,- og så var de ikke interesseret i den mere.. *S*

Mulle63 14-06-2011 20:22

Citat:

Oprindeligt indsendt af Pip (Send 165800)
Nå men når du så søger kontanthjælpen, vil du blive bedt om at oplyse om du ejer noget af værdi, f.eks hus eller bil, det står direkte i de papirer du skal skrive under, så du kan lige så godt gå ud og få en vurdering af bilen nu..

En vurdering af en brugtbilsforhandler vil være mindre end din købspris, og dermed til din fordel...

Min sidste bil blev vurderet af en brugtbilsforhandler til 1000,- og så var de ikke interesseret i den mere.. *S*

Okay.. jamen så må jeg finde en der kan det..;)

Har jo også brug for den for at komme rundt og handle..

Kan jo ikke holde til og cykle og slet ikke bære på ting..

Det må da også tælle med ikk??:eek:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:23.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension