K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   papir fra kommunen ang, beregning af FTP (https://www.k10.dk/showthread.php?t=15336)

Jutta1502 20-11-2010 11:27

papir fra kommunen ang, beregning af FTP
 
Jeg fik i går et brev fra kommunen vedr beregning af min FTP. ...

jeg læste det igennem og blev blot endnu mere forvirret end jeg var i forvejen, ringede så til den SB der havde sendt mig brevet og hun sagde " udfyld blanketten og send den retur"

Jeg læste atter engang og tænkte jamen jeg har ikke nogen anden pension nogen steder, har heller ikke positiv kapitalindkomst eller rente indtægter.

Efter havde læst brevet 3 gange , besluttede jeg mig for at det må de hjælpe mig med oppe i borgerservice på kommunen... for jeg kan ikke hitte ud af det...:mad:

hvordan gjore i andre ,da i fik det papir??:confused:

Suncil 20-11-2010 11:39

Tog også op til borgerservice og fik dem til at hjælpe. Det er svært at gennemskue. :(

Husk hvis du er gift at få mandens lønsedler med. ;)

Ninja 20-11-2010 11:45

Det papir fik jeg ikke tilsendt.

Sagsbehandleren lavede en tid, og så ordnede vi alle de der ting sammen.

Men ellers ville jeg også have gået over i Borgerservice og fået hjælp til det.

Gizmo 20-11-2010 12:34

Jeg venter spændt på at høre fra dem, så må vi se, hvor besværligt det er. :)
Og så vil jeg gå på Borgercentret, hvis det er for uoverskueligt.

Jutta1502 20-11-2010 14:31

Sunsil: dvs jeg skal tage min sidste "lønseddel" med ?? og hvad ellers skal jeg tage med udover , lønseddeler.??

Skal det fra Skat med:confused:

Tusinde tak for de gode svar

:kram: til alle

Suncil 20-11-2010 14:34

Nej du skal ikke tage din lønseddel med. Du får enten pension efter om du er enlig eller gift. :D

Er du gift får du måske mindre i pension pga din mand tjener penge, derfor jeg skrev du skulle tage hans lønsedler med ellers skal du bare derop igen ;)

Jutta1502 20-11-2010 14:37

Suncil: jeg er enlig med 2 børn.....:) så går jeg bare op med papiret på mandag og beder om deres hjælp....til udfyldelse af det papir.:)

Suncil 20-11-2010 14:38

Ja det gør du. :D Og held og lykke med det hele. :)

Peppe 21-11-2010 09:46

Jutta 1502

Jeg ved godt du er enlig men

Hvis der er nogle gifte eller samlevende som læser med, vil jeg lige sige det ikke er nok med vedkommendes lønsedler :D

Medbring en fuldmagt fra vedkommende så de må gå ind og se personens samlede økonomi.

Ting der også spiller ind på pensionsberegning er:

Renteindtægter/udgifter

Børnebidrag

Ægtefælle bidrag

Pensionsopsparing

Alle ting der Ikke kan ses på en lønseddel :eek:

Gizmo 21-11-2010 10:17

Citat:

Oprindeligt indsendt af Peppe (Send 135241)
Medbring en fuldmagt fra vedkommende så de må gå ind og se personens samlede økonomi.

Kan årsopgørelsen ikke bruges?


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:00.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension