K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   De Unge (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=46)
-   -   Privat Besked (https://www.k10.dk/showthread.php?t=533)

Hejdien 01-11-2006 09:37

Privat Besked
 
Her kommer den privat besked som Cirkeline sendte til mig, og som fik mig til at oprette denne tråd.
Vil sige tak til Cirkeline for at lade mig sætte den på, det er modigt :D:D

Hej Hejdien

Nu har jeg været inde på denne side nogle gange så jeg har læst flere indlæg fra dig så det virker om om du ved en del derfor vil jeg spørge dig.
Jeg er ung (jeg er 28) og aner ikke hvad der skal ske i min sag.
Jeg er i øjeblikket på kontant hjælp jeg ved endnu ikke om jeg vil søge pension eller hvad der skal ske.
Der har været snakket om både pension, revalidering og flex job og jeg ved så lidt om hvad nogle af tingene indebær ?
For mig er det ikke bare så enkelt at søge pension og der er mange tanker og føelser forbundet med det(Det føles som et nederlag for mig at jeg er blevet rådet til det).........så jeg savner nogen at vende det med.
Jeg har været inde på bistandsbums hjemmeside og kigge men jeg savner at kunne mødes med nogle omkring alle oervejelserne med det.
Jeg har også forsøgt at være inde på ensomung. Da jeg føler mig meget alene men de virkede alle sammen til at være igang med en udanelse.Og det er jo netop noget af det jeg er ked af at jeg kke har det eller måske aldrig får det ?
Så jeg syntes måske heller ikke at jeg passer ind der eller at jeg måske netop ikke passer nogle steder ind.
Men så var det jeg tænkte at du måske kendte et godt sted eller web sted hvor jeg kan møde lige sinde?
Grunden til at jeg skriver til dig hvor ikke alle kan læse det er at jeg syntes der har været så meget bøvl og misforstålser i det fælles forum og jeg er bange for at blive misforstået.
Og så syntes jeg også det er pinligt og svært at indrømme at man føler sig alene.

Peacock 01-11-2006 10:20

RE: Privat Besked
 
Jeg er 30 år og var ca 20 år da jeg kom ud for en trafik ulykke 1996 og jeg er også på kontanthjælp og er i gang med at anke et afslag på førtidspension som kommunen selv søgte.
jeg er en af den som er for syg til flexjob og for " rask" til førtidspension, det er alderen der spiller ind i mit tilfælde, men nu har jeg gået i kommunen system i snart 10 år , og vil have en afklaring på dette her. Men det er meget svært at være ung og være syg.

jeg er også på bistandsbums hjemmeside, er meget glad for det og siden her, har først fundet siderne for ca 3-4 uger siden:o ellers har jeg været alene med dette her.

bruger tit chatten der inde på bistandsbums hjemmeside og snakker med dem er nu er på, og de er bare meget søde :D

og alderen forskel , syndes jeg ikke gør noget;) og vi snakker om alt mellem himlen og jord.





Stella 01-11-2006 13:02

RE: Privat Besked
 
Det var dog en super idee....det glæder mig ...:D

Hvad med en chat herinde ....kunne det være en idee...:D

gittedl 01-11-2006 20:45

RE: Privat Besked
 
Allerførst Cirkeline, der er bestemt ikke noget pinligt ved, at man i vores situation føler sig alene. Jeg tror at for at forstå hvad vi har været igennem, så skal man have prøvet det på egen krop og sind. Det er en ufattelig svær situation at stå i, og det bliver bestemt ikke nemmere ved at man er ung.

Jeg er selv 30 år, og jeg fik for 4 år siden konstateret en kronisk hjertesygdom. Konsekvensen for mig er, at jeg skal tage medicin hver dag. Og desværre kan medicinen kun tage toppen af symptomerne, men ikke fjerne dem. Så min hverdag har ændret sig meget. I øjeblikket er jeg under udredning, og venter på at komme ud i praktik for anden gang. Mit håb er, at jeg kan holde til et fleksjob, men jeg ved også, at mange med samme diagnose ender på pension. Men bare det at erkende det, at man i en ung alder ikke længere kan holde til et fuldtidsarbejde, er utroligt svært. Jeg har haft kontakt til en med samme diagnose, som er kommet på pension. Hun har fundet en glæde, at tage del i frivilligt arbejde. Og bare det at komme til at snakke med en, som er kommet ud på den anden side, har hjulpet mig til, at fjerne noget af det ”negative” som jeg forbandt med ordet pension. Jeg fandt ud af, at der er et liv efter at ens tilknytning til arbejdsmarkedet ophører. Det har givet mig et håb for fremtiden, uanset om det bliver fleksjob eller pension.

Så måske var det en ide med en chat? Måske kunne man aftale et fast tidspunkt om måneden/ugen for at give så mange som muligt, en chance for at deltage?

Hejdien 01-11-2006 20:57

RE: Privat Besked
 
Skal jeg høre webmaster om det er muligt at lave sådan en chat ??

Stella 01-11-2006 22:22

RE: Privat Besked
 
Hej heiden
Jeg syntes det er en rigtig god idee :D med en chat :) så kan folk snakke lidt med hinanden og de unge kan more sig lidt (og os halvgamle syns det er sjovt)....:DB
....det er jo frivilligt om man har lyst ik...;)

Hejdien 02-11-2006 01:29

RE: Privat Besked
 
Jeg har snakket med webmaster og vi laver en Chat, men for at få en god Chat fra starten af, så har vi/jeg bestemt mig for at købe en, sådan at vi ved at vi får en der er godt integreret med php-fusion som vi har nu og så vi ikke får en masse starts vanskeligheder (he he jeg lyder sq klog ikk ? nå men det var nu webmaster der sagde det *GG*)

Så i skal nok lige have lidt tålmodighed, der er en del ting webmaster skal finde ud af omkring chatten og det at få den i gang..

Men den kommer ;););)

Og nu vil jeg finde min seng , selv om jeg får nyt kontor i morgen hvor ingen vil opdage det hvis jeg falder i søvn, så må jeg nok heller kunne holde mig vågen :D:D

Så godnat og sov godt http://k6.dk/billeder/smiley/q126.gif

laurana 22-09-2007 15:43

Hejsa!!

Lurrer lige lidt med her er nemlig selv kun 29 år og var ude for en arbejdsulykke i foråret 2005 , der desværre lige er brudt op igen :(
for jeg har det faktisk lidt på samme måde, mangler lidt er par gode veninder eller kontkt med andre unge som er i samme båd som mig selv!!

der ved hvordan det er og hvad det er man gennem går, både nu og på længere sigt :)

så hvis der er nogen der har lyst til at skrive og måske hend af vejen ses lidt ?? så bare skriv :)

inger 22-09-2007 19:42

Godt nok er jeg 40 år gammel men den følelsesmæssige situation har vi alle stået i og den er vel ens uanset alder.

Så kan I lidt yngre end mig have glæde af det så er jeg ikke bange for at være med.

Som jeg skrev i Antoinettes tråd ang. at mødes, så skal jeg nok lægge hjem til. For uanset social status så har vi alle glæde af sociale netværk - og der er altid plads til flere i mit netværk. Især andre som selv står i den situation at de er for syge til at arbejde.

Jeg er ikke den store chatter men lukker alligevel gerne andre mennesker ind i mit liv - uanset hvilke alder de har.

Hejdien 22-09-2007 20:17

Hej med jer :)

Jeg kan se at i har fået grebet fat i en rigtig gammel tråd her :D

derfor vil jeg med det samme skynde mig at sige at vi IKKE har nogen planer om at få en chat pt til K10 det er prøvet og det indebære alt for meget arbejde for os der sidder med K10, så derfor har vi ingen planer om igen at få en chat til K10 samtidig med at vi overhovdet ikke ved om det er til at have med vores nye system...

Men pb er i velkommen til at bruge til at kommunikere på kryds og tværs som i vil :)


MVH
Hejdien


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:14.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension