K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Din historie (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Kan det virkelig passe ang tilbagebetaling af kontanthjælp (https://www.k10.dk/showthread.php?t=3674)

KatrineB 13-01-2008 20:13

Kan det virkelig passe ang tilbagebetaling af kontanthjælp
 
Jeg gik jo på kontanthjælp inden jeg endelig fik mit flex job,men da jeg gik på kontanthjælp kom jeg detsvære til at lave en kassekredit hvor jeg max måtte trække op til 50,000 kr og købte så nogle aktier ups så siger kommunen at jeg derved har en formuge på 50,000 som jeg så bare kan leve af og stoppede fra dagsvarsel bare min kontanthjælp jamen det jo penge jeg har lånt i banken og derved bankens penge men nej den ville kommunen ikke godtage,nåmen jeg solgte så aktierne og skrev detsværre under på at jeg ville have kontanthjælp mod tilbagebetaling ellers havde jeg intet at leve af så det tvang kommunen mig til at skrive under på,og sådan kørte det længe inden jeg så til sidst fik kontanthjælp uden tilbagebetaling,men nu jeg har fået job vil de jo have de pengene tilbage shet os 37,000,vi snakket så med skat og de mente at hvis man har gået på kontanthjælp i over 4 år var der mulighed for eftergivelse og det har jeg jo så det var jo fint nok troede jeg men nej nej de sidste 3 måneder der mangler i at jeg har gået på kontanthjælp i 4 år kalder kommunen bare for særlig ledigheds ydelse og vil dermed ikke godtage at jeg har gået i over 4 år jamen forpokker da kære venner det er jo de samme penge jeg har fået i de sidste 3 månder nemlig 4500 det har jo intet med ledighedsydelse at gøre så jeg har gået i over 4 år kan de virkelig godt bare gå ind og kalde det særlig ledighedsydelse så jeg kommer i klemme i systemet og bliver tvunget til at betale pengene tilbage når jeg som sagt har gået på kontanthjælp i over 4 år men kommunen bare kalder det noget andet end kontanthjælp ? håber ikke at mit indlæg lyder alt for kringlet. mvh Katrine

zuza 13-01-2008 20:32

katrinski...

Hvad står der på din udbetalingsseddel fra kommunen?

Det må være den, der tæller... ellers må det være størrelsen af det beløb, kommunen betaler dig.

I mine øjne hedder det jo kontanthjælp, selvom du er ledig fleksjobber, og hvis du får udbetalt det, der svarer til kontanthjælp.

Det er vist bare endnu et trick for at spare penge.

"Særlig ledighedsydelse" er for ledige fleksjobbere, der er gift, og som, fordi de er på kontanthjælp, ellers ikke ville være berettiget til forsørgelse. (fordi ægtefællen har forsørgelsespligt.)

Det er da værd at undersøgere nærmere, ikke?

:kram:

Hejdien 13-01-2008 22:15

Jeg ville prøve at sende en ansøgning uanset hvad, særlig ledighedsydelse er jo kompensentation fordi du ikke kan få kontanthjælp , og du har jo også fået det efter loven om kontanthjælp og skal derfor betale det tilbage (som aftalt) det er skat som skal tage stilling til det

Men prøv lige at læse her i denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...else+af+g%E6ld

Og søg så efter blanketten som også ligger i den tråd, på den måde er det de rigtige instanser der behandler det og du skal selvfølgelig have et afslag med begrundelse hvis de ikke vil eftergive gælden, og der skal selvfølgelig også ligge en ankevejledning med ....

Som du kan læse på ansøgningsskemaet hedder det Ansøgning


eftergivelse af gæld til det offentlige – hvis du har fået kontanthjælp, starthjælp mv. i
mindst 4 år og nu kommer i arbejde, fleksjob, under uddannelse eller revalidering


Jeg vil sige at særlig ledighedsydelse må komme under mv...

Så søg endelig og lad os vide hvordan det går :)

MVH
Hejdien

zuza 13-01-2008 22:42

Det haster med at søge, for det er en forsøgsordning, som udløber ultimo marts 2008.

Et krav er, at man fortsætter i job de næste 5 år, ellers bortfalder eftergivelsen.

Citat:

Spørgsmål 8:

"Ministeren bedes oplyse, om der i forlængelse af evalueringen af ”Aktion Eftergivelse” er planlagt yderligere aktioner på eftergivelsesområdet.

Spørgsmålet har tidligere været stillet i folketingsåret 2007-08, 1. samling, jf. alm. del – spm. 52."

Svar:

Som følge af, at ”Aktion Eftergivelse” endnu ikke er afsluttet, og der således ikke er foretaget en endelig evaluering af aktionen, er der endnu ikke taget stilling til om der skal gennemføres yderligere aktioner på eftergivelsesområdet.


SKAT må imidlertid løbende konstatere, at der er visse restancer, som ikke kan inddrives, uden at det er forbundet med uforholdsmæssige omkostninger. De foreløbige erfaringer fra ”Aktion Eftergivelse” synes at vise, at der er begrænsede muligheder for at nedbringe sådanne uerholdelige krav alene ved anvendelse af eftergivelsesreglerne.


Der er derfor i resultatkontrakten for SKAT i 2008, fastsat som mål, at SKAT skal gennemføre en analyse af området for afgangsføring af krav som uerholdelig med henblik på at gennemføre en ”afskrivningsreform”. Senest ved udgangen af 2008 skal der foreligge et forslag til det nærmere indhold af en sådan afskrivningsreform.


Spørgsmål 9:

"Forsøgsordningen om eftergivelse af gæld til det offentlige for langvarige kontanthjælpsmodtagere m.fl. som kommer i arbejde, trådte i kraft 1. februar 2007. Ministeren bedes oplyse, hvor mange der har søgt om gældseftergivelse siden forsøgsordningens ikrafttrædelse, og hvor mange der i dag er omfattet af ordningen.

Spørgsmålet har tidligere været stillet i folketingsåret 2007-08, 1. samling, jf. alm. del – spm. 53."

Svar:

SKAT har oplyst, at

Citat:

Der er 195, der har søgt om eftergivelse.
Der er meddelt eftergivelse i 42 sager og givet afslag i 101 sager.

www.ft.dk

Hejdien... fik du svar på din ansøgning? Eller blev den annulleret, da du blev ledig igen?

:kram:

KatrineB 13-01-2008 22:54

Det glemte jeg fuldstændig at skrive,jeg har søgt om eftergivelse men for afslag fra skat på foranstaltning af Mariagerfjord kommune de bliver jo ved med at påstå at jeg ikke har være på kontanthjælp i over 4 år selvom jeg har det men de bare kalder min kontanthjælp for særlig ledighedsydelse men jeg for de samme penge og det er det skat de retter sig efter men nu må vi se.mvh katrine

Hejdien 13-01-2008 23:15

Zuza de stoppede med det samme behandlingen af den da jeg blev ledig :(




katrinski fik du ikke en ankevejledning med ??
og der står som jeg læser det ikke noget om at man ikke kan få eftergivet andet end kontanthjælp tværtimod , der er licens og meget andet også ,,, det skal bare være gæld til det offentlige

KatrineB 14-01-2008 19:12

Hejdien nej mener ikke at jeg fik en ankevejledning med,men vi har talt med kommunen i dag og så tager vi det hele op igen og så må vi se håber godtnok:)
mvh Katrine


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:38.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension