K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   sigr fra ved jobprøvning hva så? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=3948)

aladdin 04-02-2008 08:51

sigr fra ved jobprøvning hva så?
 
Jeg startede i jobprøvning d 4 januar, men har kun været der 4 dage i hele januar måned. Min angst er faktisk kun blevet værre efter jeg er presset igang af kommunen. Kan man sige fra til det jobprøvning? og hvad vil der så ske mig?

amik 04-02-2008 12:33

En arbejdsprøvning er jo sat i stand af kommunen, for at se hvor dine begrænsninger og styrker er i forhold til arbejde, og derfor er det vigtigt at du siger fra når du støder på noget.

Mange laver den fejl at de præsser sig selv og kæmper sig afsted i de måneder de arbejdsprøves, til fx fleks på 25 timer, hvilket så resulterer i en godkendelse. Når de så kommer ud i et fleksjob kan de måske slet ikke klare 25timer alligevel og bryder sammen med stress. Så har det hele været spild af tid.

Hvis du kun har været der 4 dage i hele januar, kan du måske slet ikke klare et job. Har der været snak om førtidspension ?

zuza 04-02-2008 12:33

Du skal have din læge med på sidelinjen. Du skal også have din ressourceprofil opdateret med, hvordan det går dig.

Man må ikke få det værre af arbejdsprøvning, så skal de finde på noget andet.

Håber, andre kan svare dig også.

:kram:

amik 04-02-2008 12:37

Er der én der hvor du bliver arbejdsprøvet, en kontaktperson du skal melde dig syg til, som du kan få fat i og få en samtale med ?

Derudover ville det være en god ide at få en snak med din læge/psykiater (hvis der er sådan én inde over det) eller den lægefaglige person/psykolog du har med dig i det her. Har du en bisidder ? Ellers ville det være en rigtig god ide også.

:)

aladdin 04-02-2008 12:46

Kommunen har intet nævnt for mig om hvad der skal ske i fremtiden, men jeg ved 100 procent jeg ikke kan klare et alm job igen. Min læge er heldigvis bag mig 100 procent, og det var ham der sagde jeg sku sige fra til det jobprøvning hvis ikke jeg ku magte det. Det eneste jeg fik at vide nu var at jobkonsulenten og sagsbehandler lige ville snakke sammen omkring mig, da jeg nu har meldt fra med arbejdsprøvningen. Så jeg er helt i vildrede hvad der nu skal ske.

lena 04-02-2008 13:26

Sørg for at sygemelding sker i samråd med din læge. En kopi af lægejournal som bakker op omkring dine sygemeldinger er GULD værd senere........

Held og Lykke

Ingrid 04-02-2008 13:53

Hej Alladin....som Lena siger...få din læge til at sygemelde dig omgående, du skal ikke få det værre helbredsmæssigt af en arbejdsprøvning....kommunen SKAL respektere en sygemelding fra din læge.

Vh Ingrid.

aladdin 04-02-2008 13:57

tak for svar
 
min læg er bag mig 100 %, og det var sådan set ham der sagde jeg sku sige fra til kommunen, for det hjælper slet ikke på min angst at der kommer et pres fra kommunen. Men hvad skal der så ske nu? når jeg jo har sagt fra til den jobprøvning?

Peacock 04-02-2008 23:41

hej aladdin

er du i behandling med dit angst, jeg har selv panik angst
så jeg ved godt hvad du går igemmen.

hvis du ikke er i eller har fået behandling til dit angst, kan det være en af de ting jobkonsulenten og sagsbehandler kan snakke om.

jeg er i behandling med medicin og har været ved psykiater og psyklog og de kan ikke gøre mere for mig, men medicinen kan jeg ikke undvære den dag i dag.

Peacock 04-02-2008 23:53

så lige en af dine andre tråde jeg kan se kommunen har være inde på lykke piller

og at du har taget dem, men hvor langtid tog du dem ?
kunne se at du skrev at du fik det være, det er også meget rigtigt, det gør man også i starten, jeg glemmer det aldrig hvordan jeg havde det :(

men der går faktisk langtid før det vender, kan ikke huske om der gik 1 mrd eller om det var mere, og de første jeg fik cipramil de hjalp mig ikke særlig meget, så bedte jeg om at komme til psykiater og han gav mig cipralex i stedet for og de er meget bedre, det var de hverfalde for mig.

og så har jeg nogen beroligene jeg kan tage ved behov, dem må man ikke tage hver dag ;)


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:33.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension