K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   lyrica???? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=22448)

Wasaki 11-04-2012 08:11

lyrica????
 
Jeg er sat på nogle piler af min psy.. og vil høre om der er nogen der
har erfaring med disse..
Lyrica 2 gange 25 mg en morgen en aften
og
Escitalopram 10 mg en morgen

hwm 11-04-2012 08:16

Citat:

Oprindeligt indsendt af Wasaki (Send 218104)
Jeg er sat på nogle piler af min psy.. og vil høre om der er nogen der
har erfaring med disse..
Lyrica 2 gange 25 mg en morgen en aften
og
Escitalopram 10 mg en morgen

Hej jeg får også Lyrica 150mg morgen og 300mg aften for nervesmerter med rigtig god effekt.

Ninja 11-04-2012 08:16

Uha, det er så svært at udveksle erfaringer, da vi jo alle sammen har forskellige lidelser og diagnoser, og heller ikke har ens hjerner, og derfor heller ikke reagerer på nøjagtig samme måde.....

Jeg har kun dårlige erfaringer og blev hundesyg af det, men andre har måske erfaret at det fungerede perfekt, såååååå......du kan ikke rigtig bruge andres erfaringer til noget på lige dét punkt.

:kram:

stribe 11-04-2012 08:32

hej jeg får lyrica mod nervesmerter og har fået dem i et par år..og det hjælper lidt.får også oxycontin og metadon.har fået det igennem smertelægen og som en skriver herinde,skal man huske at fordi en pille virker på en er det ikke sikker det virker på en anden med samme lidelse..alle er forskellige og lyrica virker på forskellige områder...
stribe pensionist 201o

ette74 11-04-2012 08:55

Jeg fik Lyrica mod nervesmerter tog dem i 5mdr. men bivirkningerne var for store til at jeg ville forsætte med dem.... De tog dog noget af den sovende fornemmelse i armene, og toppen af smerterne...

Pedro 11-04-2012 08:59

Citat:

Oprindeligt indsendt af Ninja (Send 218108)
Uha, det er så svært at udveksle erfaringer, da vi jo alle sammen har forskellige lidelser og diagnoser, og heller ikke har ens hjerner, og derfor heller ikke reagerer på nøjagtig samme måde.....

Jeg har kun dårlige erfaringer og blev hundesyg af det, men andre har måske erfaret at det fungerede perfekt, såååååå......du kan ikke rigtig bruge andres erfaringer til noget på lige dét punkt.

:kram:

Min veninde forsøgte sig med præparatet en lille uges tid pga af stærke neurologiske ansigtssmerter, efter anbefaling af psykiater. Aldrig før havde hun været SÅ SYG, var totalt lænket til sengen med spanden stående lige i nærheden. Derefter forsøgte hun sig med Gabapentin, det gik lige så skidt. Så jeg ved snart ikke......

Men har osse hørt det modsatte, nemlig at andre med nervesmerter har haft gode erfaringer med Lyrica.

Måske, du skulle tage chancen og prøve. Det kan jo være, du selv er iblandt gruppen, der kan tåle præparatet. :kram::kram:

Enteneller 11-04-2012 09:42

Jeg har prøvet Lyrica sammen med 300 mg. Efexor. Jeg nåede kort op på 75 mg. Lyrica, men måtte straks trappe ud af det, da jeg blev enormt dårlig, svimmel og utilpas.

Det er noget stærkt stads tror jeg, men vi reagere jo alle forskelligt.

dudde 11-04-2012 12:30

Jeg har tidligere fået Lyrica mod nervesmerter og får dem nu mod angst.

Jeg får 150 mg ved sengetid og så sover jeg rigtigt godt :) Tidligere havde jeg svært ved at sove mere end 1 - 2 timer ad gangen.

Jeg er meget glad for Lyrica, men tør kun tage dem "til natten", da jeg bliver ret sløv/træt af dem.

zolskin 11-04-2012 13:16

jeg fik lyrica for nervesmerster - blev ret mærkelig af lyrica og også andre bivirkninger. Har en veninde, som har taget det i et par år og har det fint -så det er jo meget individuelt - det som er godt for den ene kan være skidt for den anden! Så der kan ikke siges noget om hvordan den enkelte reagerer på medicinen! man er sin egen prøvekanin og må mærke efter.
Hvordan det virker?
Om bivirkningerne er acceptale eller ej

Annemette 11-04-2012 14:38

Jeg har tidligere fået Lyrica mod stærke kroniske smerter og søvn problemer, startede op på 25 mg også op til 75 mg men måtte stopede med Lyrica pga kraftig bivirkninger .
For jeg er meget følsom overfor og tåler ikke ret meget medicin.





Men igen er det meget forskelligt fra person til person på hvordan ens krop reagere på noget medicin , så det bedste er at prøve sig frem også se hvordan det går.

Held og lykke.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:33.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension