K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Fremtiden for fleksjob og førtidspension (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Ny fleksløn? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=26815)

adhsl 02-05-2013 20:14

Ny fleksløn?
 
Kære allesammen.

Hvordan beregnes min løn efter nye regler?

/AD

Hva´nu 02-05-2013 20:20

Nyt job ? ... "Gammelt" job ?
 
Citat:

Oprindeligt indsendt af adhsl (Send 270416)
Kære allesammen.

Hvordan beregnes min løn efter nye regler?

/AD

Hvis du er ansat før 31.12-2012 er der ikke ændret på beregningen, altså med mindre du skifter job.

adhsl 03-05-2013 04:08

nyt job efter nye regler
 
:mad: nyt job efter nye regler :mad:

Webmaster 03-05-2013 04:22

Du kan se lidt om det her

Citat:

Du får løn for den arbejdsindsats, du reelt yder – derudover får du et tilskud
Den nye fleksjobordning indebærer, at du får løn fra din arbejdsgiver for den arbejdsindsats, du reelt yder. Derudover får du et tilskud til lønnen fra kommunen, som kan udgøre op til cirka 17.000 kroner om måneden (98 procent af den højeste dagpengesats). Der reserveres en andel heraf til obligatorisk pension.
Størrelsen på dit tilskud afhænger af din løn. Tilskuddet bliver nedsat med 30 procent af lønnen op til 13.208 kroner om måneden før skat. Når din månedsløn før skat overstiger 13.208 kroner, bliver tilskuddet reduceret med 55 procent af din løn. Tilskuddet til lønnen er fuldt aftrappet ved en lønindkomst inkl. pension på cirka 36.900 kroner om måneden.
Kilde: http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...0fremover.aspx

Du kan finde mere hvis du klikker på denne søgning i google..."Hvordan beregnes løn i fleksjob"

adhsl 03-05-2013 05:00

Tak, det passer godt nok med den anden jeg havde brugt, nægtede bare at tro jeg taber ca. 8000,- på det her :-(

mik16 07-05-2013 18:04

Webmaster..

Det er helt korrekt hvad du skriver om beregningen af lønnen i et nyt fleksjob.

Dog mangler der en beregning, som virkelig kan trække tænder ud..

Reglen om at løn + pension + flekslønstilskud ALDRIG tilsammen, kan være højere end hvad een på fuld tid tjener i samme job og med samme timeløn.

Jeg har lagt et eksempel i PDF format, således at ovennævnte se tydeligt. Her er der en yderlig reduktion på over 5500 kr

I eksemplet er der 100 kr/timen, 18 timer/uge og 8 % pension.

Se eksemplet HER og rul ned på siden til den som hedder 2. beregning.

Webmaster 07-05-2013 19:24

Uha jeg kunne aldrig gøre mig klog på den beregning...det lader jeg andre om....og derfor jeg bare har kopieret noget tekst ind...

Jeg har slet ikke sat mig ind i måden det bliver beregnet på....og så er det jo godt at i er nogle der har gjort det...

mik16 07-05-2013 19:52

Citat:

Oprindeligt indsendt af Webmaster (Send 271171)
Uha jeg kunne aldrig gøre mig klog på den beregning...det lader jeg andre om....og derfor jeg bare har kopieret noget tekst ind...

Jeg har slet ikke sat mig ind i måden det bliver beregnet på....og så er det jo godt at i er nogle der har gjort det...

Tja.. Det er nu også for viderekommende den økonomiske del af reformen ;-) Sgu ikke for os helt almindelige.. Hmm

joey 07-11-2013 11:40

Nej der ikke særlig enkelt. Og når man så endelig har fundet ud af hvad tilskuddet og lønnen bliver kommer vi så til skat og fradrag :mad:
For hvor må man bruge sit fradrag henne? Tilskud eller løn....
Og så skal man jo have gang i sit bikort....
Orker ikke at beregne min indkomst, og venter på at kommunen får regnet beløbet før skat, ud til mig. Så skal jeg ellers vente en måned på at se hvad der dumper ind på kontoen.....
Nogle gange føler jeg bare kommunens ansatte er total respektløse...tror de ikke at vi også har faste udgifter og en budgetkonto?????!!!!!

mand 07-11-2013 12:20

Man skal vel også medregne det som hedder beskæftigelsesfradrag,

et fradrag alle har når de er i arbejde, også med løntilskud.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:54.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension