K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Det sociale nævn, og anke (https://www.k10.dk/showthread.php?t=18807)

Mariepigen 05-08-2011 17:31

Det sociale nævn, og anke
 
Jeg har lige et par spørgsmål vedr. det sociale nævn

jeg har modtaget en afgørelse fra dem hvor der står at afgørelsen er truffet af "et enigt nævn". Skal nænvet være enige allesammen før en afgørelse kan træffes?

Sagen kan ankes til ankestyrrelsen, er det både borger og kommune der kan anke afgørelsen?

MTVRV1 05-08-2011 18:14

der er to former som jeg har forstået
et enigt nævn eller en formandsbeslutning

tror det er meget sjældent at et nævn ikke er enig
har i hvertfald ikke set det

ja kommunen kan godt anke en sag, hvis du får medhold

Mariepigen 05-08-2011 18:24

Okay tak for svar :)

Går ud fra at jeg får besked hvis kommunen anker sagen? Nogen der ved om de plejer at gøre det?


Citat:

Oprindeligt indsendt af MTVRV1 (Send 174253)
der er to former som jeg har forstået
et enigt nævn eller en formandsbeslutning

tror det er meget sjældent at et nævn ikke er enig
har i hvertfald ikke set det

ja kommunen kan godt anke en sag, hvis du får medhold


curls 05-08-2011 18:39

Citat:

Oprindeligt indsendt af Mariepigen (Send 174255)
Okay tak for svar :)

Går ud fra at jeg får besked hvis kommunen anker sagen? Nogen der ved om de plejer at gøre det?

Det er sjældent, at kommunen anker en afgørelse fra det sociale nævn, hvis det sociale nævn har givet borgeren medhold.

Det gør kommunen som regel kunb, hvis de mener, der er et "hul" i loven eller vil prøve den af, hvis sagen har en karakter som kan berøre mange andre mennesker senere hen eller lignende. Så det er sjældent, også fordi Ankestyrelsen selv ikke altid vil tage tagen. Ankestyrelsen som er den sidste klageinstans bestemmer selv, om de tager en sag som principsag eller ej.

Mariepigen 05-08-2011 18:58

Tak for svar :)

Citat:

Oprindeligt indsendt af curls (Send 174256)
Det er sjældent, at kommunen anker en afgørelse fra det sociale nævn, hvis det sociale nævn har givet borgeren medhold.

Det gør kommunen som regel kunb, hvis de mener, der er et "hul" i loven eller vil prøve den af, hvis sagen har en karakter som kan berøre mange andre mennesker senere hen eller lignende. Så det er sjældent, også fordi Ankestyrelsen selv ikke altid vil tage tagen. Ankestyrelsen som er den sidste klageinstans bestemmer selv, om de tager en sag som principsag eller ej.


popiae 05-08-2011 22:12

Når en sag kommer for nævnsudvalget, skal de være enige.

Har aldrig set, og selv hørt derfra at enighed SKAL opnås.

Kommuner klager idag i større grad over deres tabte sager, hvilket lige har været omtalt.
Isør pga at Ankestyrelsen tog en forholdsmæssig for stor del, af disse sager, da det jo er påtænkt som borgeres mulighed for at klage, og ikke kommunernes.
(husker ikke lige hvem der startede omtalen, men det kom også i nyhederne).

Men bortset fra det, skal du have besked inden for 4 uger, som de evt har til at påklage.

VH Popiae

Mariepigen 06-08-2011 12:10

Tak for svar:) Jeg har ikke hørt det om at kommunen i større grad anker, men det ville ikke undre mig. Men når bare jeg også får besked så er det fint nok

Citat:

Oprindeligt indsendt af popiae (Send 174275)
Når en sag kommer for nævnsudvalget, skal de være enige.

Har aldrig set, og selv hørt derfra at enighed SKAL opnås.

Kommuner klager idag i større grad over deres tabte sager, hvilket lige har været omtalt.
Isør pga at Ankestyrelsen tog en forholdsmæssig for stor del, af disse sager, da det jo er påtænkt som borgeres mulighed for at klage, og ikke kommunernes.
(husker ikke lige hvem der startede omtalen, men det kom også i nyhederne).

Men bortset fra det, skal du have besked inden for 4 uger, som de evt har til at påklage.

VH Popiae



Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:18.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension