K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Hvor længe skal man blive i praktikken (https://www.k10.dk/showthread.php?t=23424)

ette74 30-06-2012 10:27

Hvor længe skal man blive i praktikken
 
Jeg er pt. i praktik/ arbejdsprøvning i revas kantine. i uge 32 skal jeg starte i
deres medieværksted.
jeg kan ikke holde til at være i kantinen så er dagligt gået hjem før tid ( mellem kl.10.00og 12.00).
Min arbejdstid er kl. 8.00- 13.00 og der Man- Fredag.

I de andre praktikker jeg har været i har det været 8- 11.45/12.00
og med en ugenlig fradag så dvs. 15-16 timer ugenligt.

Jeg har nu fået afvide at når jeg starter i medieværkstedet må jeg ikke gå før tid, for så kan de ikke vudere mig. kan det være rigtig at jeg skal være der 25 timer når jeg ikke magter det ???? jeg skal godt nok ikke kave noget men sidde mig et sted og vente på at klokken skår 13.00 dvs. at jeg feks skal kl. 11.00 skal sige at jeg ikke kan mere og sidde mig i vente position..... hvor efter jeg så kan tage hjem i seng og ikke være noget for nogen fordi jeg ikke magter mere... hmmm!!!:mad::o:(

vil meget gerne have jeres mening om dette:kram:

popiae 30-06-2012 10:34

Få fat i fagforening og/eller lægen.

Dernæst bør du fraskrive dig eget ansvar ift mulighed for erstatning, da du ikke selv MÅ tage dette ansvar ved pålæggelse af at du skal bliver der, ud over hvad der helbredsmæssigt er forsvarligt!

VH Popiae

ette74 30-06-2012 10:53

Citat:

Oprindeligt indsendt af popiae (Send 231384)
Få fat i fagforening og/eller lægen.

Dernæst bør du fraskrive dig eget ansvar ift mulighed for erstatning, da du ikke selv MÅ tage dette ansvar ved pålæggelse af at du skal bliver der, ud over hvad der helbredsmæssigt er forsvarligt!

VH Popiae

jeg har jo diverse lægepapir hvor der står at arbejdsevne og tid er reduceret.
så ved ikke hvad min egen læge kan gøre mere. Hun har skrevet i sine papir at jeg ikke magter arbejdsprøvningen og at jeg igen har fået mere undt.

mht. at fralægge mig ansvar hvad mener du ???

mht. fagforening så har jeg ansat en privt socialrådgiver der mener det samme ang med at blive den fulde tid, men jeg skal stoppe med at arbejde når jeg ikke magter mere og så gå i denne vente position, så de på reva kan se at jeg er færdi.....men tænker om det ikke er nok at jeg bliver den fulde tid nogen af dagene og andre går hjem og hviler så jeg er er lidt vær resten af dagen/aften... ellers ender dette med en skildsmisse for jeg magter ikke mere end mig selv.....og det kan sgu ikke være rigtig at man skal have det sådan eller:confused::mad::confused:

popiae 30-06-2012 11:29

Jeg mener at de skal skrive under på erstatningsansvar, hvis dit helbred bliver belastet ud over hvad det holder til.

Her kan lægen selvsagt støtte.

Hvis du har brug for hvile, efter endt arbejde, vil de alternativt, sørge for seng/sofa, eller lign til dig, eller hvad har de tænkt?

Din fagforening bør inddrages, da de IKKE har lov til at tvinge dig til at blive, og dette kaldes frivilling tvang!

De skal først og fremmest vurdere det du kan!
Hvordan skal man ellers få tilkendt feks førtidspension?

<VH POpiae

Te-pigen 30-06-2012 13:54

Jeg var selv på Reva både da jeg fik tilkendt fleksjob og da jeg fik pension... Jeg fik også at vide at jeg skulle blive til den bitre ende hver dag, men jeg gik altså når jeg havde fået nok, også for at kunne fungerer derhjemme bagefter, så hvis jeg var dig ville jeg gøre som hidtil... tage hjem når du ikke kan klare mere, det vigtigste er at MØDE OP HVER DAG, men ellers så gå når man ikke kan mere.. de kan IKKE tvinge dig til at blive.

Den sagsbehandler jeg havde på Reva, havde faktisk en dag jeg gik efter ½ time, ville løbe efter mig for at stoppe mig, men én af hendes kollegaer stoppede hende og sagde at hun kunne altså ikke bestemme over andre på den måde...

Held og lykke :kram:

Bananen 30-06-2012 14:15

Hej ette74
Du skal selvfølgelig kun være der, de timer du KAN...  Alt andet vil jo være meget mærkelig, hvis du møder kl 9 f.eks, og kl 11.35 der får du en masse smerter, ikke pga noget du lavet, de bare kommet, og der en eller anden "chef" der siger, "ette74 du bliver lige til kl. 13" og du så GØR det, så kan du jo også være der til kl.14 næste dag. Du skal kun være der de antal timer du KAN..
Ja det rigtig, at hvis du ikke er der, så kan kommunen ikk vurdere dig, men hvis du bare er der de antal timer du KAN, så kan kommunen jo sagtens vurdere dig på dette grundlag, da det jo viser ligeså meget, som når du ikke er der  håber du kan følge min tankegang, så vær kun på arbejdet, så længe du kan, og ikke så længe som chefen mener du skal/kan, den person har jo ikke de problemer som du har, og den eneste måde du kan vise det på, er jo at sige "jeg kan simpelthen ikke mere, jeg bliver nød til at gå hjem, vi ses måske i morgen" du vil jo heller ikke kunne komme hvis du er blevet så syg pga du gået langt over hvad de krop har prøvet at fortælle dig, så husk, du kan kun gøre det din krop kan klare. Der vil ikke være nogen chefer som vil kunne gøre dig noget, hvis du siger " JEG KAN IKKE MERE"
Held og lykke til

stribe 30-06-2012 14:16

ette74 :kram:

da jeg var på reva for en del år siden gik jeg tit hjem før tid,hvis jeg ikke ku holde til det...det var de måske ikke altid vilde med,men de skrev grunden ned hver gang..og så hørte jeg ikke mere til det..og fik mit fleksjob...

mit råd er at snakke med den på reva du har allermest tilid til og din læge..du må ku få sat tiden lidt ned evt for en periode..
lægen burde kunne hjælpe dig..

mvh stribe førtidspensionist

ette74 01-07-2012 08:08

Citat:

Oprindeligt indsendt af stribe (Send 231412)
ette74 :kram:

da jeg var på reva for en del år siden gik jeg tit hjem før tid,hvis jeg ikke ku holde til det...det var de måske ikke altid vilde med,men de skrev grunden ned hver gang..og så hørte jeg ikke mere til det..og fik mit fleksjob...

mit råd er at snakke med den på reva du har allermest tilid til og din læge..du må ku få sat tiden lidt ned evt for en periode..
lægen burde kunne hjælpe dig..

mvh stribe førtidspensionist

jeg har det rigtig dårligt med at gå før tid, føler at de kigger skævt til en.. mht. at blive sat ned i tid er det mit ønske at få en ugenlig fridag eller min møde tid bliver sat ned med en time om dagen, men det er blevet afvist fra både en kommunale og min privatansatte socialrådgiver.:(

tak til jer alle for jeres svar.....det giver lidt ro at vide ,at det ikke kun er mig der syndes det er ok at gå hjem når man har det dårligt.... jeg må jo be' om en seng og så tage hjem når jeg har ligget der lidt..... ;O)

Bananen 01-07-2012 14:33

Ette74
Du skal sørme ikk lave grin med det med en seng, jeg havde faktisk en madras i en Irma inde i baglokalet, at jeg ikke brugte den, men gik hjem er en anden sag, og jeg var altså også på "arbejde" (var der, mere eller mindre) i næsten 3 timer om ugen mandag, onsdag & fredag kommunen havde regnet med 9 timer 
At du har energi til at koncentrer dig om hvad andre tænker, synes jeg viser lidt overskud, jeg havde ikke dette overskud overhovedet, det eneste min hjerne kunne tænke var
"hvordan kommer jeg dog hjem" det gik desværre ikke altid godt, men husk, hvis du kan føle de kigger skævt på dig, så føl lige efter om du kan føle deres krops problemer, hvis ikke, så det ikke hver at føle 
Held og lykke til, jeg håber du kan føle hvad det er jeg prøver at banke ind i hovedet på dig 

stribe 02-07-2012 06:44

:kram:

ette74

jeg ville stadig gå til den du føler mest tillid til på reva...tiden ka godt bli sat ned..det vil andre nok også sige..de starter jo tit med et tiimetal - men derfor er det ikke et must i hele forløbet'

jeg kender selvfølgelig ikke reglerne idag - er en del år siden jeg var der..men da havde jeg en slags kontaktperson jeg ku gå til og få hjælp...

men jeg gik hjem før tid.hvis jeg havde det skidt...har man det rigtig dårligt,ka man jo ikke lave det store..og hvis timerne er alt for meget ,dur det jo heller senere i et evt fleksjob..
hilsen stribe

ps..tror faktisk der var et hvilerum på min reva..men er ikke 1oo procent sikker


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:39.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension