K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   nøj...jeg har fået fin post fra jobcenter. (https://www.k10.dk/showthread.php?t=13356)

Bassemanden 08-07-2010 17:30

Dit brev lyder super, og jeg enig og forstår din lyst i at ville svine dem til, for det jo chikane det de har gang i.. øv altså..

Men du kommer længst med den tone dit brev har nu og jeg synes at de §§ der er skrevet nedenfor ville være et plus :-)

Du bliver behandlet så grimt, og hvad er der dog for respons at komme med til dig.. var jeg dig havde jeg henvendt mig 1 gang om ugen personligt og efterspurgt det samme hver gang, for de ski... højt og flot på dig og det bare ikke ok..

Lys og tanker herfra :-)

Huldra 09-07-2010 11:12

øv altså... så nåede jeg ikke at sende mailen.. for da jeg tømte min postkasse, fra igårs leveringen.. da lå der brev fra Aktiv Indsats..

jeg skal til jobsamtale d. 15.7.10. i mit individuelle kontaktforløb, ved jobsamtalen skal vi tale om min jobsøgning, mine evt. uddannelsesplander og hvilke muligheder jeg har efter lov om aktiv beskæftigelsesindsats. vi drøfter det fortsatte kontaktforløb samt andre aktiviteter, som jeg eller jobcenteret forventes at gennemføre inden næste jobsamtale..

lovgrundlag. lov om aktiv beskæftigelsesindsats § 16. Lov om aktiv socialpolitik § 13, stk 1.3.4 og 5 og § 37. Bek.nr 432 af 28. april 2010 om en aktiv beskæftigelsesindsats § 29.


så nu krøller jeg tæer... og er da noget spændt på det møde. For hvad har hun fået af papir i min sag?
Hvad er hun for en slags mon??
Det kan jo være hvad som helst..

nu vil jeg se om jeg kan finde de omtalte §§ og se hvad der står..

tak spids.. og ellers tak for hjælpen... jeg overvejer jo at sende mailen alligevel..omkring de nye papirer, men jeg tænker også at jeg bare tager en kopi af det omtalte brev med, samt lægepapir.. for jeg beder da om at se hvad hun har af ting på mig..

Hejdien 09-07-2010 11:33

Klart du gør og aflever samtidig en skrivelse om at du vil have løbende aktindsigt og husk bisidder :)

Råb hvis du skal have hjælp til at finde §

Vovse 09-07-2010 19:52

Citat:

Oprindeligt indsendt af Hejdien (Send 113399)
Klart du gør og aflever samtidig en skrivelse om at du vil have løbende aktindsigt og husk bisidder :)

Råb hvis du skal have hjælp til at finde §

En bisidder udelukker jo ikke en mp3'er/optager.:rolleyes:

Huldra 09-07-2010 19:56

hej, ja der skal optages..

nu har jeg jo lige læst de der §§,, hm.. den kloge så jo at de var vedlagt brevet..haha..
intet af det passer ind i min situation.. der står omkring det ligesomom, jeg er sund og rask.. gid det var så vel..

men nu må jeg jo se.. der er heldigvis ikke så mange dage til mødet, men hold op de bliver ikke sjove..

Vovse 09-07-2010 20:12

Hvis sagsbehandlerens dagsorden er helt hen i vejret, kan dun jo sende hende en mail, hvori du skriver, at medmindre det er den i brevet skrevne dagsorden der gælder, så vil du sætte stor pris på at modtage den korrekte dagsorden hurtigs muligt og senest ... hmm, ja hvad synes du?

Og så gør opmærksom på, at du ikke er rask, og evt. at du forventer at hun har sat sig ind i din sag inden mødet.

Hejdien 09-07-2010 20:47

Citat:

Oprindeligt indsendt af Vovse (Send 113450)
En bisidder udelukker jo ikke en mp3'er/optager.:rolleyes:

Bestemt nej bisidder er god at have med til lige at lægge dæmper på sagsbehandler og en optager burde være en selvfølge at have med, det er det for mig og har den nu med andre steder også hvor jeg syntes det er nødvendigt både for at kunne dokumentere men bestemt også for at kunne huske det hele ..

Huldra 09-07-2010 21:01

Citat:

Oprindeligt indsendt af Vovse (Send 113459)
Hvis sagsbehandlerens dagsorden er helt hen i vejret, kan dun jo sende hende en mail, hvori du skriver, at medmindre det er den i brevet skrevne dagsorden der gælder, så vil du sætte stor pris på at modtage den korrekte dagsorden hurtigs muligt og senest ... hmm, ja hvad synes du?

Og så gør opmærksom på, at du ikke er rask, og evt. at du forventer at hun har sat sig ind i din sag inden mødet.

Det er helt hen i vejret.. men overrasker det mig...næ...

hun har desværre ikke medsendt en mailadr. kun et tlf nr..
men jeg håber jeg møder velforberedt, jeg har jo lært et og andet herinde.. så håber jeg bare at det kan huskes på dagen..

jeg ved da at jeg ikke er blevet raskmeldt af hverken mig selv eller min læge.

Huldra 14-07-2010 01:04

føj for den, hvor kan man få nerver på optil sådan en samtale..

og det er endda først torsdag.. suk... det er nærmest ulideligt ikke at ane hvilket slags menneske hun er. for hvis side er hun på? Det er anden aktør "aktiv indsats" nogen som kender nogen derfra.. hendes initialer er KN.

I morgen skal jeg på sygehuset igen igen og have taget nye og flere blodprøver, fordi min blodsænkning forbliver forhøjet og stiger i værdi(tal) for hver måned. spørg lige om jeg er nervøs.. føj... hvad kan der mon være galt.. udover alle de andre ting. suk suk.

nå jeg må tage det i stiv arm.. begge dage.. må se at få gjort klar til torsdag.

Vovse 14-07-2010 13:48

Jeg formoder at du har Googlet dem: http://www.aktivindsats.dk/

Men det er jo begrænset hvad du får ud af det.

Jeg forstår godt at du er spændt og nervøs, men i de ca. 15 år jeg sloges med systemet, mødte jeg kun ét eneste helt igennem ordentligt og reel menneske i forbindelse med min sag, og det var "min" konsulent hos anden aktør.:D

Gardér dig med alle de våben du har (eks. optager og bisidder), og prøv at tage det i stiv arm.

Inden du forlader mødet, så spørg pænt, om du må få lov at få en kopi af, hvad de har modtaget om dig fra kommunen, sådan at evt. fejl kan tages i opløbet.

Rigtig meget held og lykke.:kram:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:04.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension