K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Arbejdseffektivitet (https://www.k10.dk/showthread.php?t=30574)

Bodrum 15-08-2014 10:59

Arbejdseffektivitet
 
Beregning af effektiv arbejdstid.


Jeg skal bruge nogle parametre, hvordan udregner kommunen den effektive arbejdstid?

Indgår f.eks "hvil"


Kom gerne med eksempler fra jeres egen sag, hvor arbejdsevnen er vurderet til lavere end 100%

stampe 15-08-2014 11:20

Hovedreglen er jo, at arbejdsgiveren kun skal betale for det antal timer, som udføres, hvis arbejdet var blevet udført af en person med 100% arbejdsevne.
Vel mest relevant til udregning af forholdet i "lønudbetalingen" mellem arbejdsgiver og det offentlige.

Folmand 15-08-2014 12:26

Ved effektiv arbejdstid tager jeg hvil/pauser fra som borgeren skal bruge for at udføre arbejdet..

eksempel: Borger arbejder 2 timer dagligt. Borger arbejder 45 minutter, og afholder 15 minutters pause, da smerterne ellers blive for uholdbare.

Det vil sige, af de to timer borger er på arbejde er 1.5 time af det effektiv arbejdstid.

Håber mit eksempel giver mening.

jjsonn 15-08-2014 16:12

man kan også snakke med sin arbejdes giver.

jeg skal starte i nyt job og en mdr. jeg arbejder 75 % af tiden men kommer 100

da jeg ikke kan holde pauser eller køre ned på ½ kraft, så ved min fremtidig chef jeg vil have dage ´jeg ikke kommer og de er indregnet , på den måde

Bodrum 15-08-2014 19:37

Tak for jeres bidrag.

:)

popiae 16-08-2014 08:25

Det kan også være borgere der er længere tid om at udfører opgaven ift en rask person.

VH Popiae

Tazoom 16-08-2014 09:32

Citat:

Oprindeligt indsendt af jjsonn (Send 311671)
man kan også snakke med sin arbejdes giver.

jeg skal starte i nyt job og en mdr. jeg arbejder 75 % af tiden men kommer 100

da jeg ikke kan holde pauser eller køre ned på ½ kraft, så ved min fremtidig chef jeg vil have dage ´jeg ikke kommer og de er indregnet , på den måde

Hvorfor så ikke bare være ansat til 100% færre dage? Arbejdsgiver får jo sygedagpengerefusion for de dage du er sygemeldt..

henrikb 16-08-2014 13:00

Det er muligvis en nem måde for dig at regne det på og på sidelinien det billigste for kommunen men den går bare ikke
Det er yderst få job hvor man kan gå fra og til på 100% langt de fleste job (også dit eget) kræver en del tid for at komme igang igen efter en pause, der vil altid være spildtid pga pause.
I dit regnestykke vil borgeren kun være effektiv i 1 time ikke 1,5 time

Udover dette skal du jo også tage højde for om borgeren arbejder med samme intensitet som en der er rask.
Personligt tvivler jeg stærkt på at der er mange hvis nogen flexjobbere som er over 50% effektive iforhold til hvad en rask kan lave på samme tid.
jeg arbejder f.eks 12 timer men når kun det samme som en rask kan nå på 6 timer og får selvfølgelig kun løn for de 6 timer
grunden er pauser og spildtid ved at starte pc op, starte programmer op og genopfriske det arbejde jeg var igang med før pausen


Citat:

Oprindeligt indsendt af Folmand (Send 311663)
Ved effektiv arbejdstid tager jeg hvil/pauser fra som borgeren skal bruge for at udføre arbejdet..

eksempel: Borger arbejder 2 timer dagligt. Borger arbejder 45 minutter, og afholder 15 minutters pause, da smerterne ellers blive for uholdbare.

Det vil sige, af de to timer borger er på arbejde er 1.5 time af det effektiv arbejdstid.

Håber mit eksempel giver mening.


dinosaur 17-08-2014 19:02

Citat:

Oprindeligt indsendt af jjsonn (Send 311671)
man kan også snakke med sin arbejdes giver.

jeg skal starte i nyt job og en mdr. jeg arbejder 75 % af tiden men kommer 100

da jeg ikke kan holde pauser eller køre ned på ½ kraft, så ved min fremtidig chef jeg vil have dage ´jeg ikke kommer og de er indregnet , på den måde

Lyder kreativt, rådfør dig med jobkonsulenten hvis du vil undgå problemer.

Mvh. Susanne

Citat:

Oprindeligt indsendt af henrikb (Send 311701)
Det er muligvis en nem måde for dig at regne det på og på sidelinien det billigste for kommunen men den går bare ikke
Det er yderst få job hvor man kan gå fra og til på 100% langt de fleste job (også dit eget) kræver en del tid for at komme igang igen efter en pause, der vil altid være spildtid pga pause.
I dit regnestykke vil borgeren kun være effektiv i 1 time ikke 1,5 time

Udover dette skal du jo også tage højde for om borgeren arbejder med samme intensitet som en der er rask.
Personligt tvivler jeg stærkt på at der er mange hvis nogen flexjobbere som er over 50% effektive iforhold til hvad en rask kan lave på samme tid.
jeg arbejder f.eks 12 timer men når kun det samme som en rask kan nå på 6 timer og får selvfølgelig kun løn for de 6 timer
grunden er pauser og spildtid ved at starte pc op, starte programmer op og genopfriske det arbejde jeg var igang med før pausen

Det forventes simpelthen af mig at jeg er 100 procent effektiv når jeg er på arbejde. Når jeg ikke mine mål som er de samme som mine kollegaers, så er det ud.

Det gælder selvfølgelig kun den tid jeg er på arbejde.

Mvh. Susanne

henrikb 18-08-2014 11:35

Det var da en trist arbejdsplads :p med 100% så holder man ikke så længe og i sidste ende laver noget mindre end hvis man kan holde sit eget tempo
ps
jeg håber så du har stået fast og får løn time for time så

Citat:

Oprindeligt indsendt af dinosaur (Send 311757)
Det forventes simpelthen af mig at jeg er 100 procent effektiv når jeg er på arbejde. Når jeg ikke mine mål som er de samme som mine kollegaers, så er det ud.

Det gælder selvfølgelig kun den tid jeg er på arbejde.

Mvh. Susanne



Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:50.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension