K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Flexjob ydelse? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=36427)

Jeanett92 09-06-2018 20:23

Flexjob ydelse?
 
Min sag skal snart op på rehab møde og jeg håber på at blive tilkendt flex, selvom min SB insisterer på at indstille mig til pension.
Nu får jeg så at vide at hvis jeg får flex så vil jeg blive trukket i ydelse fordi min samlever også er flexjobber... Er der hold i det?

MistyMiss 09-06-2018 22:27

Eeehm det lyder da helt ude i skoven, det din sagsbehandler påstår vel og mærke.
Hverken ledighedsydelse (ydelse for ledige fleksjobbere) eller flekslønstilskuddet (det man som ansat fleksjobber får fra kommunen, som tillæg til lønnen) er afhængig af andres indtægter eller status o.O

Jeg kan ikke engang finde en kilde på det, for loven skriver jo ikke ting der ikke gælder.
Du kan tilgengæld bede din sagsbehandler fortælle dig, hvor det står.

Hvis du får ftp, så er din sats afhængig af om du er enlig eller gift/samlevende. Og samlevers/ægtefælles indtægt kan yderligere påvirke ftp'en, hvis vedkommende tjener nok. (Det er ikke krone for krone)

Må jeg spørge hvad din arbejdsevne ligger på?

Jeanett92 09-06-2018 22:33

Jeg er i gang med resourceforløb og ligger pt på 6 timer i praktikken i en pædagogisk støtte/omsorgs funktion...

Vil lige tilføje at det ikke er SB der er vært for den påstand...

MistyMiss 09-06-2018 22:43

Jeg kan sige at jeg selv er fleksjobber med en arbejdsevne på 6 timer om ugen :)

Et lille tip, hvis du gerne vil have fleksjob:
For at de må bevillige fleksjob på så få timer, skal der være "mulighed for udvikling i arbejdsevnen".
Den præcise formulering i loven:
"Stk. 2. Jobcenteret kan endvidere give tilbud om fleksjob til personer, der aktuelt har en meget begrænset arbejdsevne, hvis der er mulighed for, at deres arbejdsevne inden for en rimelig periode kan udvikles. "

Nu ved jeg ikke hvilke problematikker du har, og det behøver du heller ikke uddybe. Men jeg argumenterede for at det ville hjælpe mig meget at komme i en fast rutine ift et fleksjob, og det ville give mig mere energi psykisk at blive afklaret kommunalt, så jeg ikke hele tiden skulle forholde mig til skift (skiftende aktiveringsforløb, nye sagsbehandlere osv).
Det kunne teamet bestemt godt følge mig i, og godkendte mig som sagt til fleksjob.

Man skal selvfølgelig ikke tale sig så meget op, at det lyder som om man inden for få år kan klare fuld tid.

Håber du kan bruge det til noget :)

Den der påstår at ydelser for fleksjobbere er afhængig af andres indtægter, bed vedkommende vise dig hvor i loven det står. For jeg har aldrig hørt eller læst om det, og jeg har nørdet de regler en del ;)

mand 10-06-2018 07:09

Du bliver ikke trukket i ydelse fordi min samlever også er fleksjobber, min kone og jeg er fleksjobber begge 2 og der sker ingen modregning.

jjsonn 10-06-2018 09:39

Det er noget vrøvl, du bliver på den ydelse du er på altså hvis du får kh ydelse er det samme beløb du får det hedder bare ledighedsydelse, når du finder job skal du have arbejdet i 9 mdr før du kan få den rigtige ledigheds ydelse.

MistyMiss 10-06-2018 10:01

Citat:

Oprindeligt indsendt af jjsonn (Send 363766)
Det er noget vrøvl, du bliver på den ydelse du er på altså hvis du får kh ydelse er det samme beløb du får det hedder bare ledighedsydelse, når du finder job skal du have arbejdet i 9 mdr før du kan få den rigtige ledigheds ydelse.

9 mdr inden for en periode på 18 mdr, for at få den høje sats ja.

Men uanset om man får høj eller lav ledighedsydelse, gælder de samme regler :)

(og man kan i princippet godt komme fra en lavere kh sats, og derved få mere ved at komme på ledighedsydelse. Hvis man f.eks. får mindre end de 11.282/14.993 kr før skat i kh)


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:39.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension