K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Revalidering når man er i fleksjob (https://www.k10.dk/showthread.php?t=24151)

dorthe76 08-09-2012 19:23

Revalidering når man er i fleksjob
 
Hejsa allesammen.
Jeg står i den lykkelige situation at jeg faktisk har fået det lidt bedre efter en ny behandling jeg har fået. Jeg er i dag i fleksjob på 12 timer om ugen. Jeg tænker lidt på nu om jeg måske ville kunne klare lidt flere timer hvis nu jeg fik et job hvor jeg ikke skulle skrive så meget på edb (er sagsbehandler i dag). Så jeg tænker har man ret til revalidering selvom man er tilkendt fleksjob. .? Altså kan jeg f.eks tage en uddannelse til pædagog hvor jeg ville forvente at kunne klare flere timer end i mit nuværende job? Eller vil man miste fleksjobbevillingen. ? Jeg tvivler stærkt på jeg nogensinde kommer på 37 timer( jo i mine drømme:-)men tænk hvis nu jeg kunne klare eks 20 timer i et andet job. Kan man det?
Mvh

Vovse 08-09-2012 22:51

Citat:

Oprindeligt indsendt af dorthe76 (Send 240308)
men tænk hvis nu jeg kunne klare eks 20 timer i et andet job. Kan man det?
Mvh

Så vidt jeg husker er der mange, der får afslag på fleks fordi de kan arbejde 20 timer (eller mere) pr. uge, med den begrundelse, at de så er selvforsørgende.:eek:

Carmen 08-09-2012 23:26

Enig med Vovse, også min tanke:

Pas på, hvis du ikke er helt sikker på at det, de 20 timer, holder i længden...

Aircat 09-09-2012 10:37

Hej dorthe76. Jeg tror umiddelbart, at du vil få svært ved at få bevilget en revalidering, når du allerede har et fleksjob, som du er i stand til at passe.

Men det kan i hvert fald godt lade sig gøre for fleksjobbere på ledighedsydelse at få bevilget revalidering efter Aktivlovens § 46. Det har jeg selv fået for 1½ måned siden. Desværre indeholdt min bevilling samtidig et afslag på reva til min 3½-årige uddannelse. Så i stedet for har jeg selv valgt at starte på min uddannelse på SU, og så søger jeg SU handicaptillæg ved siden af.

Det betyder dog, at jeg får frataget ledighedsydelsen og sandsynligvis også min fleksjobbevilling.

Under alle omstændigheder: Prøv at snakke med din kommune om mulighederne. Måske de ser mere positivt på revalidering end min kommune.

Carmen 09-09-2012 18:06

Citat:

Oprindeligt indsendt af Aircat (Send 240360)

Men det kan i hvert fald godt lade sig gøre for fleksjobbere på ledighedsydelse at få bevilget revalidering efter Aktivlovens § 46.

Det har jeg selv fået for 1½ måned siden.

Desværre indeholdt min bevilling samtidig et afslag på reva til min 3½-årige uddannelse.

Så i stedet for har jeg selv valgt at starte på min uddannelse på SU, og så søger jeg SU handicaptillæg ved siden af.

Undskyld mig, Aircat, men hvad er det så, du har fået bevilliget?

Var det en uddannelse på ledighedsydelse?

le cuere 09-09-2012 18:30

Citat:

Oprindeligt indsendt af dorthe76 (Send 240308)
Hejsa allesammen.
Jeg står i den lykkelige situation at jeg faktisk har fået det lidt bedre efter en ny behandling jeg har fået. Jeg er i dag i fleksjob på 12 timer om ugen. Jeg tænker lidt på nu om jeg måske ville kunne klare lidt flere timer hvis nu jeg fik et job hvor jeg ikke skulle skrive så meget på edb (er sagsbehandler i dag). Så jeg tænker har man ret til revalidering selvom man er tilkendt fleksjob. .? Altså kan jeg f.eks tage en uddannelse til pædagog hvor jeg ville forvente at kunne klare flere timer end i mit nuværende job? Eller vil man miste fleksjobbevillingen. ? Jeg tvivler stærkt på jeg nogensinde kommer på 37 timer( jo i mine drømme:-)men tænk hvis nu jeg kunne klare eks 20 timer i et andet job. Kan man det?
Mvh

Revalidering der skal man gå op i arb. tid til 37 timer, kan man ikke klare det risikerer man at blive henvist til kontanthjælp.

Hvis du kan arb. i 20 timer, bliver det betragtet som, at du kan blive selv forsørgende på det ordinære arbejdsmarked.

Kender ikke regler hvis man er fleksjob berettiget, men ønsker at gennemgå uddannelse via revalidering, men tror de vil betragte sagen på samme måde.

Pas på du ikke mister din fleksjob bevilling, revalidering bliver altid tilbudt som løsning, men hvis man ikke kan klare revalidering, bliver man henvist til kontanthjælp, evt. til fleksjob. ;) :) :)

Aircat 09-09-2012 19:38

Citat:

Oprindeligt indsendt af Carmen (Send 240412)
Undskyld mig, Aircat, men hvad er det så, du har fået bevilliget?

Var det en uddannelse på ledighedsydelse?

Det er også ret rodet Carmen. Jeg valgte selv at ansøge om revalidering til en socialrådgiveruddannelse (fjernstudie) i begyndelsen af året.

Den afgørelse der er truffet siger, at jeg er berettiget til revalidering, og kommunen anerkender, at der er behov for opkvalificering, men mener så samtidig, at en 3½ årig uddannelse er for lang tid. Selve den reva bevilling jeg har fået, indeholder faktisk ikke rigtigt noget reelt indhold, men peger på løntilskud (det havde jeg jo allerede som fleksjobber), samt mentorstøtte (aner ikke hvad jeg skal bruge det til) såfremt jeg skulle blive ansat i fleksjob... Og at jeg dersuden vil blive indkaldt til en samtale m.h.p. udarbejdelse af en "realistisk jobplan".

Jeg har dog klaget over afgørelsen, og min revalideringssag skal nu gå om, og der skal træffes en ny afgørelse, da kommunen ikke tog mine partshøringskommentarer med i vurderingen ved den første afgørelse...

I mellemtiden er jeg så allerede blevet optaget på min uddannelse. Jeg står derfor, med en uddannelse jeg er optaget på i den ene hånd, og en reva bevilling i den anden - jeg kan så bare ikke få lov til at kombinere de to ting.

Jeg har derfor valgt at "bryde ud af systemet" og starte på uddannelsen (på SU), og så må revalideringssagen gå sin gang i klagesystemet sideløbende.

supersus 09-09-2012 21:02

Fleksjob er jo sidste mulighed for at komme i job, alle andre metoder skal være forsøgt herunder revalidering.. Ingen får fleks hvis de kan klare en revalidering.

Hvis du søger uddannelse vil det sandsynligvis blive på SU, du vil miste din fleksbevilling, og kan du så kun klare f.eks 20 - 25 timer efter endt uddannelse.

En anden mulighed var jo også, at du selv søgte et nyt fleksjob uden tastearbejde, og så så hvordan det gik, og om det kunne få dig op i tid.

ekseleven 10-09-2012 12:06

Citat:

Oprindeligt indsendt af dorthe76 (Send 240308)
Altså kan jeg f.eks tage en uddannelse til pædagog hvor jeg ville forvente at kunne klare flere timer end i mit nuværende job?

Hvordan vil du klare at være i skole på normal tid under uddannelsen når du ikk kan klare at arbejde mere end 12 timer om ugen ved en computer ?
INDEN du begynder på noget så find ud af om du kan klare at arbejde som pædagog og om det er realistisk at gennemføre uddannelsen.


Ekseleven

dorthe76 10-09-2012 15:10

Tak for svar allesammen, jeg kan godt se jeg skal tænke mig rigtig godt om her. Jeg vil forsøge mig med at finde et job uden så meget tastearbejde og så se hvordan det går.
mvh


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:17.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension