K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Din historie (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Ny herinde: Satsen på førtidspension? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=7641)

Gichha 28-02-2009 18:19

Ny herinde: Satsen på førtidspension?
 
Hej.

Jeg er ny i dette forum. Jeg er lige blevet tilkendt førtidspension pr. 1/3-09. Min historie er lang og kompliceret, så jeg vil nøjes med at præsentere mig kort i denne omgang. Jeg er 33 år og blev langtidssygemeldt i starten af 2003 efter i flere år at have kæmpet en kamp (for at sige det på godt dansk :D) for at bibeholde min tilknytning til arbejdsmarkedet. Et par gange i 2003 og 2004 forsøgte jeg at komme igang igen, men uden held. Det gjorde desværre kun ondt værre. Så nu har jeg været konstant sygemeldt siden september 2004.

Men for at komme til sagen, så er jeg som sagt lige blevet tilkendt førtidspension og kunne godt tænke mig at vide hvad satsen ca ligger på (er der mere end en sats eller er den lige for alle), og om man kan regne med den boligstøtteberegning der er på kommunernes hjemmeside?

Grunden til jeg spørger her og ikke bare venter med at se, hvad der kommer ind på kontoen i april er, at jeg har ville flytte de sidste 6 år, men økonomien har ikke været til at finde en bolig, der måler sig med den jeg har. Så nu ser jeg selvfølgelig en mulighed for hurtigt at søge væk herfra og finde noget bedre, fordi jeg har hørt flere steder at jeg både vil få en lidt højere indkomst + mere i boligstøtte.

Mange hilsner
Gitte

phhmw 28-02-2009 18:32

Kære Gitte.
Velkommen til. Læs http://www.social.dk/talogsatser/Satser.html
Hilsen Peter

zuza 28-02-2009 20:52

Hejsa og velkommen til.:kram:

Der er een sats for enlige og en anden for gifte og samlevende.

Din pensions størrelse er afhængig af, om du har indtægt ved siden af, eks. en pensionsordning.

Husk, at du også kan vælge SUP eller SAP (det er det samme). Det er en pensionsordning, som din kommune SKAL oplyse dig om.

Du kan tjekke pension her: www.pensionsinfo.dk

Din boligsikring kan du tjekke her:

https://www.borger.dk/Emner/boligogf...sionister.aspx


:kram:

Gichha 28-02-2009 21:58

Hej igen.

Tusind tak for svarene og linkene. Nu har jeg været inde at kigge på dem og det ser jo ikke helt tosset ud i forhold til kontanthjælpen:)

Suncil 28-02-2009 22:23

Hej

Og tillykke med pensionen.;)

Hvis du er medlem af en fagforening, kan du evt få et engangsbeløb fordi du er blevet ftp. Ellers kan du finde en masse på siden om forskellige rabatter som ftp. Du må også skrive igen.:D

:kram:Suncil

Hejdien 01-03-2009 00:05

Du skal også huske at din boligsikring kan komme til at se anderledes ud så det skal også om beregnes tillykke med pension hvis man kan sige det :D og velkommen til

lunamaria 01-03-2009 06:37

Boligsikring-boligstøtte??

Jeg har lige fået meddelese om at jeg får mindre i boligsikring nu hvor jeg får pension. Begundelsen er at jeg jo får en større årsindtægt..:eek:

Jeg var lige inde og ville beregne selv , men det er jo boligstøtte og efter hvad jeg kan læse mig frem til er det bolig sikring førtids pensionister skal gå efter..

Men mine beregninger var noget større end det virkelige beløb jeg får udbetalt..
Mon ikke de har regnet forkert..har eller ringet der ind og hun blev ved med at forklare at det blev altså mindre..
Jeg er helt forvirret over det og kan næsten ikke tro at jeg skal falde i boligsikring? :confused:

Er det kun i kolding kommune man falder eller er det normalt?

Mella 01-03-2009 08:27

Hej lunamaria.

Nej, det er ikke kun dig...
Jeg fik også det samme at vide - 'at nu tjente jeg jo mere' og gik omkring 500'ede ned i boligsikring.
Jeg fattede nada og gør det stadig, for alle de her links, hvor man kan beregne det ene og det andet, er som en by i Rusland for mig :(

- Og tillykke med pensionen, Gitte.

Nusli 01-03-2009 08:29

Det lyder også mærkeligt, jeg er enlig på kontanthjælp og for kr. 609,- mdr i boligsikring, min nabo i fuldstændig samme type/str lejlighed til samme husleje får kr. 2450,- i bolig ydelse, begrundelsen for min lave boligsikring er at jeg bor for dyrt i forhold til min indtægt *he-he* har boet her i 20 år og min nabos begrundelse er at hun som pensionist max må betale 15% af sin indkomst i husleje....

Jeg håber virkelig min pension går igennem, tænk hvis jeg så har mere end kr. 1200,- mdr at eksisterer for- hvis altså ikke *dine* oplysninger (gud forbyde det) er korrekte og det hele er ændret -endnu engang.

zuza 01-03-2009 11:05

Nusli...

BoligSIKRING og boligYDELSE kan IKKE sammenlignes.;)

BoligYDELSE er til førtidspensionister FØR 2003 OG folkepensionister.

Boligsikring er til førtidspensionister EFTER 2003.;)


Lunamaria...

Prøv at beregne din boligsikring efter din "gamle" indtægt, så du er sikker på, at ALLE oplysninger stemmer, kvm., vedligeholdelse, osv. osv.

Når din beregning så stemmer med din "gamle" indtægt, så laver du samme beregning, men denne gang ændrer du kun til "førtidspensionist efter 2003", så skulle det korrekte beløb gerne komme frem.

:kram:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:25.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension